Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Reba Race Dual Air 2006


OssO

Rekomendowane odpowiedzi

Imho dawanie w negatywnej więcej bądź równo niż w pozytywnej otępia prace amortyzatora, najlepiej mi sie jeździ na 70/60 przy 70/70 widelec był.. jakiś taki dziwny a i tłukło straszliwie po łapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się - w pozytywnej powinno być przynajmniej o 10% powietrza więcej, niż w negatywnej (info od serwisanta Harfy). Miałam analogiczne odczucia, jak Sel, ze swoim Revelationem, dopóki nie ustawiłam wg powyższego zalecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się,że w swoim sztućcu(SL'06)poszedłem w stronę obniżania ciśnień.Przy ok.93 kg ustawiłem sobie +75/-20 :P .SAG wynosi ok.10 mm,wykorzystanie skoku ok.90(przy ustawieniu na 100mm).Czułość na małe przeszkody niezła,mogłaby byc większa,ale za cenę większgo SAG-u.Popieram zdanie kolegi Tobo i wyrażę swoje-sprężyna powietrzna w kulturze pracy nie dorówna stalowej(stwierdzone na podstawie doswiadczeń z Bomberem z4'2001,po którym zostały bardzo pozytywne wspomnienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w jakim aspekcie możesz poprzeć moje zdanie :) - bo jeśli chodzi o amortyzację powietrzną to akurat ja jestem zdania że moje powietrzniaki były tak samo dobre lub lepsze niż sprężynowce - a miałem lub mam praktycznie wszystkie najwyższe modele poszczególnych firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Rebe Race 2007 i jest super. Co do regulacji ciśnienia- ja robiłem tak, że napompowałem, wyciagałem węzyk, wkładałem jeszcze raz i patrzylem ile zeszło. No i o tyle więcej trzeba było dobić (u mnie jakieś 10 PSI). Mam ją dokładnie rok i nie musiałem jesczze ani razu dopompowywać, nic nie zeszło i chodzi jak burza :D jest super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

zabrało mi jakieś cztery godziny przeczytanie całego wątku :), ja mam rebe sl z 2008 według producenta mogę ustawić na 85 lub 100, byłem pewny że mam 100 ale po przeczytaniu i zmierzeniu okazało sie ze mam 96mm czyli jest ustawiona na skok85.

Mam kilka pytań odnośnie tego amorka.

Czy przy zmianie skoku na 100 mam te podkładki wyjąć , czy też dodać czytałem na dwóch różnych forach różne opinie, tak czy siak zdam wam relację jak mi poszło nie chciałbym tylko się do tego zabrać i w połowie zrezygnować jeżeli musiałbym dołożyć te podkładki.

Czy zmiana na większy skok ma duże znaczenie na geometrię roweru?

Rower Felt rxc 1 moja waga około 93-95kg i pytanie w jaki sposób udało Ci się zrobić sag przy 70 w pozytywnej ? ja muszę naładować minimum 120, może to wina pompki następna już w drodze ale prawdopodobieństwo tego jest małe.

Czy olej muszę wymieniać regularnie co roku ? i to samo tyczy się uszczelek. Rower mam od roku ale z małym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ją ustawioną na 100mm, skoro pokazuje Ci 96mm... . Rebe można toże ustawić na 115mm ale to Ci wtedy geo siądzie trochę i nie będzie za ciekawie na podjazdach i w ogóle pozycja się zmieni...

Dopompuj pozytywną, żeby Ci amortyzator nie tracił skoku, pobaw się z ustawieniami, ciśnieniami no i przede wszystkim SAG-iem... .

Moja Reba ma przeszło rok i nie wymieniałem oleju a praca mnie zadowala, choć z prawej goleni ubyło kilka ml oleju, więc servis się szykuje powoli.

Jak wymieniasz olej to i za jednym zamachem możesz wrzucić nowe uszczelki, oringi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź, czy wiecie w jakich cenach są uszczelki? znalazłem w necie ale na tej stronie angielskiej chainreactor za 35 funtów, szczerze mówiąc trochę drogo jak na parę kawałków gumy :D

A co do skoku to się pogubiłem kilka stron wcześniej wyczytałem, że skok mierzy się ten faktyczny tzn. o tyle ile się ugina amor?

Apo co zmieniać konfiguracje z 115 na 85 jak niektórzy robią? czy chodzi o niższą sylwetkę i szybszą jazde?

Jak tylko dostanę pompkę to jadę się pobawić i napisze wam na jakie ustawienia mam ja, widziałem że ktoś wyżej miał podobną wagę to może mu się to przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki skok faktyczny ?! Skoku masz tyle ile Ci górne golenie wystają z dolnych, a to że brakuje Ci do 100mm - 4mm to jest ochrona przed dobijaniem amortyzatora. Spróbuj lekko dopompować pozytywną komorę (+), może się wyciągnie jeszcze troszkę.

Napisałem, że można zmienić na 115mm skok bo może 100 to dla Ciebie za mało...

Geometria się zmieni, masz sztywniaka, 115mm będzie sporo za dużo. 100mm jest optymalne.

Zagadaj do użytkownika forum - Housik, On robi serwisy Reby z zamkniętymi oczyma <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

cześć mam rebe team dual air przestała działać blokada skoku a nie jest to problem z naciągiem linki.Wcześniej zauważyłem niewielki wyciek oleju z prawej goleni po odwróceniu roweru do góry kołami.Proszę opiszcie jak to naprawić , jakiego oleju używać , ile ml wlewa się i gdzie.Podpowiedzcie gdzie można zakupić uszczelki itp potrzebne przy konserwacji amora. Dziękuję z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest opisane na forum oraz pokazane na YouTube. Trzeba tylko poswiecic chwile i poszukac...

 

Wszystko jest opisane na forum oraz pokazane na YouTube. Trzeba tylko poswiecic chwile i poszukac...

 

DZIĘKI MARTINII filmiki na you tube super.Czy w praktyce po rozebraniu amora wymienia się komplet oringów dla zasady tak jak to prezentują filmy insruktażowe? W sklepie krzkneli ok 150 złociszy za komplet.Gdzie i czy w ogóle można kupić taniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za co Ci krzyknęli 150zł ? Za O-Ringi ?! Chłopie, jak kupiłem komplet do całego amortyzatora (też miałem Rebę) za nie całe 5zł. Poszukaj w sklepach z uszczelnieniami, uszczelkami, albo też w sklepach które zajmują się hydrauliką siłową. Wymiary o-ringów masz tu - http://www.forumrowerowe.org/topic/28734-amortyzatorrock-shox-reba-dostrojenie/page__st__580 - poszukaj sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem serwis reby zgodnie z filmikami instruktażowymi.Olej nowe oringi wszystko szczelne amor pięknie pracuje trzyma ciśnienie.Wszystko dwa razy sprawdziłem ale jak nie miałem blokady tak jej dalej nie mam!!! Podrzućcie jakiś pomysł bo łapy opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak jestem świeżak bo wlałem nie 110 ml do tłumika a 11 ml , uzupełniłem olej i jest wszystko ok. Serwis nie jest skomplikowany polecam rozebrać amora poza domem (ja robiłem to w środku i rozłożone gazety nie wystarczyły ,było trochę sprzątania ) Koszt serwisu to 140.6 pln ale następny będzie już dużo tańszy ( 1l Motul 15w - 46 pln 0.5l Castrol 5w - 25 pln ,oryginalny smar RS - 50 pln , szczypce do pierścieni Segera - 17 pln uwaga!!! komplet oringów -całe 2.6 pln Dzięki wszystkim za cenne uwagi i podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam,

 

mam pytanie:

 

mam rebe sl 2006 i zaczela mi sie pocic golen od gory os strony blokady... Leci naprawde duzo oleju. Co moze byc przyczyna ? Czy konieczny jest serwis i wymiana uszczelek ? Nie wiem skad takie wycieki (lewa golen jest ok). Ile może kosztowac taki serwis z wymiana uszczelek ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

mam pytanie:

 

mam rebe sl 2006 i zaczela mi sie pocic golen od gory os strony blokady... Leci naprawde duzo oleju. Co moze byc przyczyna ? Czy konieczny jest serwis i wymiana uszczelek ? Nie wiem skad takie wycieki (lewa golen jest ok). Ile może kosztowac taki serwis z wymiana uszczelek ?

 

Pozdrawiam

W moim przypadku była to wina tej takiej złotej zaślepki od floodgate, spróbuj to jakoś uszczelnić. Mi posłużył sylikon w takim pistolecie zwanym "glutownicą" :icon_mrgreen: i wyciek ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Znalazłem ostatnio moje stare wpisy na forum i okazało się, że moja Reba ma już 5 lat : O Kto by pomyślał. Ma za sobą dwa serwisy z użyciem uszczelek spod zlewu. Po pierwszym z nich blokada nie chciała działać za bardzo, ale się tym nie przejąłem bo wcale jej nie potrzebuję : P oleju na pewno wlałem tyle ile trzeba.

Poza tym jeździ bez problemu, mam nadzieję, że posłuży mi jeszcze jakiś czas, bo nie mam w tej chwili pieniędzy na wymianę, a przejście na coś pokroju Tory mi się nie uśmiecha : P

 

edit. ups, gravedigger : P

Edytowane przez sp0q
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...