klexus Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Witam mam luźne 1000zł które chciałbym zainwestować w GSR400. I tu moje pytanie bo chciałbym wymienic suport korby,kasete, przezutki, dołozyć amortyzator, i moze wymienić koła Panowie co proponujecie?? Prosiłbym o podawanie konkretów ktore będą pasować na 100%. Pozdrawiam i z gory dzieki wielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Za 1000 zł to albo amortyzator albo koła, ewentualnie suport, przerzutki i korba. W tej kwocie nie kupisz wszystkiego, tym bardziej że ten rower to już "antyk" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klexus Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Wiem ze antyk, chce tylko przygotować rower do jazdy, aktualnie suport sie posypał chce go odświeżyć. W planach była szosa ale wyskoczyły inne wydatki, a chciałbym troche popedałować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Jak planowałeś szosę to po co ci amortyzator? Amortyzatory są wyższe niż obecny widelec, więc popsujesz sobie tylko geometrię unosząc przód o kilka ładnych cm. To jest fajny retro rower i ja bym go tak nie psuł na Twoim miejscu... Części muszą być nowe? Dlaczego chcesz zmieniać koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klexus Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Części mogą być uzywane, koła bo są troche krzywe chyba ze oddam je na prostowanie. Z amora rezygnuje słuszna uwaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Centrowanie kół o ile nie są jakieś tragicznie krzywe to koszt kilkunastu zł od sztuki, więc jeśli tylko taki feler mają to nie ma co wymieniać. Kaseta i łańcuch to akurat powinny być nowe, ale korbę (+nowy suport) i przerzutki spokojnie można znaleźć starsze modele w dobrym stanie. Pytanie tylko ile masz przełożeń i czy chcesz zostać przy obecnym układzie i stopniowaniu. Pierwsze z brzegu co można znaleźć: korba, przerzutka: tył i przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klexus Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Niech stopniowanie zostanie takie jak jest 3x7, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Ale ta 7 z tylu, to wolnobieg czy kaseta? Jak wolnobieg, to masz do wyboru 14-28 (Shimano) lub 13-25 (Sunrace). Jeżeli kaseta to masz do wybory 12-32, 12-28, 11-28 (shimano, lub sunrace, sram). Dobierasz stopniowanie do swoich potrzeb. Kup łańcuch KMC x8.93, jest już ze spinką w komplecie. Jeżeli zmieniasz stopniowanie na kasecie i korbie, trzeba odpowiednio też zmienić długość łańcucha. Liczysz ząbki na blatach korby, wybierasz nową korbę "ząbkowo" maksymalnie zbliżoną do istniejącej. Chodzi o to że to rower MTB, więc będzie tam coś 42/32/22, to nie kupuj 48/38/28, bo istniejąca przerzutka ją nie obsłuży. Ten Deore z linku jest OK. Suport dobierasz do korby. Poszukaj informacji jaka jest potrzebna długość osi do wybranej korby i z taką długością kupujesz BSA. Kupujesz linki, pancerze, klocki hamulcowe. Wszystko wymieniasz, przerzutki czyścisz, smarujesz i regulujesz. Jak kola wrócą z centrowania (najlepiej połączonego z serwisem piast) robisz przejażdżkę testową. Jeżeli jakość pracy napędu ci odpowiada no to można jeździć i się cieszyć. Jeżeli nie, to zacznij od wymiany manetek, a nie przerzutek. Jak zamierzasz jeździć głownie po drogach, warto wymienić opony na jakieś bardziej odpowiadające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Powitoł Odpimpowanego gsr'a 300 ma @rzezniol: Podbij jeśli chcesz. 300 i 400 z tych samych roczników chyba tylko wyposażeniem fabrycznym się różniły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klexus Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Byłem zerknąć, i jest wolnobieg. Natomiast z przodu mam 22,32 42. Takie przerzutki mogą być? http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6796399457 Ten suport ktory siedział oryginalnie ma całkowitą długość 147mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Widzę że ci się chcę przerzutki wymienić . Tylna chyba jest ok, natomiast ta przednia gratis niewiadomo, może być inny ciąg, inna średnica. Jaki był suport nie ma znaczenia, on po prostu ma być odpowiedni do nowej korby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klexus Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 A odnosnie suportu mozesz coś doradzić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
relyt Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 A ty już wiesz jak nowa korba będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klexus Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Tak http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6796131137 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 Dla tej korby i wolnobiegu jest zalecany suport o długości osi 110 mm. Upewnij się, że masz mufę 68 mm i to wszystko. To czy suport będzie Shimano, Neco czy Accent to już ma drugorzędne znaczenie. Jak masz budżet to zastanowiłbym się nad zmianą tylnego koła i przejściem na kasetę. Będziesz wtedy mógł zostać przy 7 biegach, albo zmienić na 8, 9 lub nawet i 10 jak i tak masz zamiar zmieniać przerzutki. Zakres przełożeń i żywotność piasty znacznie się zwiększy. Tylko wtedy zalecany suport to 113 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klexus Napisano 29 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 (edytowane) Te koła są warte uwagi http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6801210843 90% mojej jazdy to bedzie szosa. Mufa 68mm, suport odrazu wezme 113 zeby pózniej nie kombinować Edytowane 29 Kwietnia 2017 przez klexus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 To są koła do DH z szerokimi obręczami. Jeśli chciałbyś jeździć po lesie to byłby duży plus, ale na asfalt chyba nie będziesz zakładał aż takich balonów, wiec lepszy będzie raczej jakiś standard. Jeśli nie przeszkadza Ci ograniczenie na kasety 7 rzędowe to masz np: http://allegro.pl/kola-deore-xt-dt-sun-usa-retromtb-lodz-i6795584294.html#thumb/8 http://allegro.pl/kola-pulstar-araya-tm-18-mtb-26-evoretro-i6791740346.html http://allegro.pl/kola-mtb-26-deore-xt-wolber-at20-ao5-i6789383666.html Tutaj masz już bębenek pod 8/9/10 rzędów tak przyszłościowo - oczywiście kaseta 7sp też wchodzi (z dystansem) lub możesz założyć 8 i mieć 1 pusty bieg. Kiedyś dokupisz jakieś fajne manetki i masz napęd 3x8/9 bez nakładów. http://allegro.pl/kola-mtb-26-deore-xt-wolber-at20-ao5-i6789383666.html Oczywiście używane koła obowiązkowo do sprawdzenia na centrownicy i do serwisu piast. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.