Rafu Napisano 27 Kwietnia 2017 Napisano 27 Kwietnia 2017 Cześć, Przymierzam się do wymiany zajechanych opon (Nobby Nic + Racing Ralph Performance) na Maxxis Ardent Race + Ikon. Korzystając z okazji, chciałbym wyeliminować dętki. Tu pojawia się pytanie czy warto inwestować w zestaw Stan's No Tubes, czy może jest jakaś sprawdzona tańsza (niekoniecznie druciarska) metoda. Stan's opisany jest jako kompatybilny z kołami Bontrager Mustang ale szczerze mówiąc, spodziewałem się trochę niższej ceny niż ~240zł w promocji... Dodam że dysponuję zwykłą pompką, nie mam żadnych kompresorów, etc a zależałoby mi na samodzielnym ogarnięciu tematu.
marpok Napisano 27 Kwietnia 2017 Napisano 27 Kwietnia 2017 Kup gorilla tape, wentyle Rubeny i mleko forumowe, calosc na tych samych kołach wyniosla mnie nie całe 80pln. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
seraph Napisano 27 Kwietnia 2017 Napisano 27 Kwietnia 2017 Dokładnie jak wyżej, ale jeśli opony bierzesz zwykłe to ciężko jest pierwszy raz wstrzelić pompką i kompresor jednak bardzo ułatwia sprawę. Kolejki na wulkanizacjach się już kończą to zapytaj - oni tam zwykle się dziwią i cieszą, że "w rowerze bez dętek":D Tania jest też opcja z GHETTO - bierzesz tylko dętkę i mleko. Dętka najlepiej o mniejszej średnicy i rozcinasz ją wzdłuż tworząc "rynnę" dla opony - trzyma powietrze nawet bez mleka, ale zalać zawsze warto.
akkwlsk Napisano 28 Kwietnia 2017 Napisano 28 Kwietnia 2017 Sam jestem przed pierwszą konwersją na bezdętkę (a właściwie nie konwersją, bo to nowe koła i na dętkach nigdy nie jeździły ) i przeglądałem sporo sprawozdań z takich operacji, wnioski są następujące: 1. Jeżeli obręcz jest "tubeless-friendly", to właściwie nie ma znaczenia czy użyjesz taśmy czy rozciętej dętki. 2. Jeżeli obręcz może sprawiać kłopoty, to zdecydowanie lepiej sprawdza się opcja ghetto niż taśmy. 3. Używając taśmy obręcz jest uciaprana z mleka, przy rozciętej dętce nie ma tego problemu. Także ja chyba raczej pójdę w ghetto, ale chętnie dowiem się jak Tobie poszło Pozdrawiam
Rafu Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Napisano 28 Kwietnia 2017 @@akkwlsk, Gadałem wczoraj z zaprzyjaźnonym sklepem rowerowym i chyba pójdę na łatwiznę bo zrobią mi to za ~100zł P.S. Mam obręcze i opony Tubeless Ready.
Rafu Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Napisano 28 Kwietnia 2017 Czy ja wiem czy przepłacam? Jak patrzę na ceny zestawów do konwersji to 100zł wydaje mi się to dość rozsądną ceną.
marpok Napisano 28 Kwietnia 2017 Napisano 28 Kwietnia 2017 Gadałem wczoraj z zaprzyjaźnonym sklepem rowerowym i chyba pójdę na łatwiznę bo zrobią mi to za ~100zł Jesli to jest cena wraz z materialem to spoko, choc satysfakcja z tego ze sie samemu ogarnelo temat bezcenna ale jesli to cena za sama robocizne to...o zgrozo
Rafu Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Napisano 28 Kwietnia 2017 Cena robocizny z materiałem, aż tak leniwy nie jestem żeby płacić 100zł za samą usługę. muszę przerobić 2 rowery, gdyby to był jeden, skasowaliby więcej.
akkwlsk Napisano 28 Kwietnia 2017 Napisano 28 Kwietnia 2017 No to tego nie napisałeś jak za dwa rowery to spoko, ale jednak nie zmienia to faktu, że za 100 kupisz spokojnie litr mleka i dętki, czy tam taśmę i nie dość że zrobisz coś sam, to jeszcze zostanie na "zaś". Ale każdemu wedle gustu, nie lubisz się babrać - zleć to serwisowi.
marpok Napisano 28 Kwietnia 2017 Napisano 28 Kwietnia 2017 Cena robocizny z materiałem No to nie jest zle...choc zapewne zaleja mlekiem i tyle, a na dolewki na reszte sezonu bedziesz musial dokupic mleko, takze cena troszke podskoczy...cena o ktorej ja pisalem jest juz z mlekiem na caly sezon...no chyba ze masz tam naprawde dobre uklady to moze Ci dorzuca z 200ml w gratisie jeszcze
Rafu Napisano 28 Kwietnia 2017 Autor Napisano 28 Kwietnia 2017 Słuszna uwaga, Jeszcze z nimi pogadam o szczegółach jak już dotrą zamówione opony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.