Skocz do zawartości

[szosa] pierwsza szosa poraz setny sorry for all


Mike_sti

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich serdecznie. 

jestem tu z powodu wielkiego dylematu jaki mam od kilkunastu dni...

przeczytałem już naprawdę sporo na forum i wszystko zaczyna mi się mieszać dlatego poproszę o dobrą radę :)

temat wszystkim znany. dotychczas mtb 26 którym lubię robić 30-50 km w 1,5-2h bez przerwy tak żeby się zmęćzyć :) ogólnie nawet bardziej po szosie więc podłapałem temat kupienia drugiego roweru właśnie tylko do tego.

więc konkretnie. budżet max 3500 rower nowy na fv w sklepie.

temat szosa za 3000/4000 wałkowany w kółko ale ciężko mi coś wybrać bo tu widelec nie pasuje, tam grupa osprzętu itd...

różne typy oczywiście takie jak b'twin 540 jak najbardziej pod względem sprzętowym - koła i 105 ( ale !!! dużo mniej wizualnie ) - sprzęt do kupienia od ręki w moim mieście.

rower ceniony na raod.cc bike of the year 16/17 under 1000 funtów i tak dalej.

dziś na przykład przymierzając się do gianta tcr advenced 2 '16 lub '17( niestety na razie zostanie w strefie marzeń ) dostałem na próbę również krossa vento 2.0 '17

optycznie mu dużo nie brakuje ( wiadomo łączenie spawów nie wygląda tak jak kompozytu/karbonu w tcr ) ale nie jest źle. wersja 4.0 w katalogu również mi się podoba.

dodatkowo widelec carbon ze sterówką carbon ( nie miałem okazji ocenić jak to jedzie ale brzmi obiecująco ) no i tiagra powinna mi wystarczyc.

czy to dobry wybór ( cena 3500-3600 jest do zdobycia )

czy jest jeszcze jakiś czarny koń tych zawodów nad którym warto by się zastanowić a czego nie mam w porównaniach ?

jak z tymi krossami po 2-3 latach będzie ? będzie łątwo sprzedać ? duża strata wartości ? ciężko zanleźć mi jakiś złoty środek na to wszystko...

tribany z drugiej ręki teraz też mają dość niskie ceny...

optymalnie byłoby szukać jak najlepszej ramy (na przyszłość) przy słabym osprzęcie bo w zanadrzu mam całą grupę 105 kasety korbę przerzutki praktycznie nowe ( ale klamki pod fatbar i hamulce tarczowówki z kołami mavic cross one... ) i coś z tych rzeczy można by zaadoptować do nowej szosy

 

kto podpowie coś mądrego ? albo mnie dobije... 

dzięki z góry

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża strata - używany rower jest trudny do oceny częściowo - np. stan ramy, a większość komponentów osprzętu jest po prostu zużyta i np. pół ceny nowego nieraz jest do włożenia na start. W rowerze za 3k chyba spawy nigdy nie będą idealne.

 

Zważ na ramę oraz osprzęt - często warto zrezygnować z tego jedynego wyglądu, lub choć trochę priorytet wyglądu obniżyć.

 

Napisz też więcej o swoim doświadczeniu - to na pewno pomoże w pomocy w wyborze - na wyprawy 50km tak naprawdę wystarczy sporo tańszy rower na Shimano Claris / Shimano Sora. Pamiętaj, że osprzęt też za rok-dwa-trzy lata wymienisz jeżeli dużo jeździsz - bardziej przyszłościowo będzie postawić na ramę (geometrię, gwarancję, trwałość/markę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doświadczenie = 0 

nigdy nawet nie miałem szosy, poprostu jeżdzenie mtb po asfalcie 40-50 km mija się z celem.

na pewno będą srednio 2 wypady po 2-3 godziny tygodniowo, na więcej nie mam teraz czasu ( i tak żeby jeździć wstaje o 6 rano i w drogę :) )

dziś przymiarka w salonie do spec allez e5 sport ( wcześniejsze malowania lepsze - tegoroczne takie średnie ) i treka 1.2 ( malowanie, rama fajne ) ale patrząc na opony, felgi i hamulce szału nie ma... płaci się tylko z  markę chyba.

wiem nie ta kategoria cenowa... 

nie mam jeszcze gdzie zobaczyc gianta advenced sl 2, ale po oglądaniu tcr coś mnie w stronę gianta bardziej przyciąga.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie tak dawno kupiłem pięknego (czarny mat) Treka 1.1 rocznik 2016 (wyprzedaż rocznika, więc cena sporo sensowniejsza) - mimo Clarisów podjąłem taką decyzję, ponieważ osprzęt zmienię gdy padnie. Z moim doświadczeniem rower także jeszcze długi czas mi posłuży, co jedyne to właśnie gdy zużyję osprzęt zmienię pewnie na droższy, a rama Treka to plus, myślę, że będę mógł go długo rozbudowywać i posłuży.

 

Mam wrażenie, że póki nie robię tras powyżej 150km - tania szosa w zupełności wystarczy, pomijam tutaj szosy za 1000zł, ale zdecydowanie mam na myśli te z przedziału 1600-2500zł - czy to podstawowy Trek / Kross / Giant czy Triban z Decathlona czy Romet.

 

A zaoszczędzone pieniądze wydaj na buty, bloki i ubranie i kask (akurat 700-1000zł) - takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie na placu boju zostaje na pewno spec e5 sport 2017. jego cena w tym roku jest dużo niższa niż 2016 ( nie wiem czemu bo specyfikacja taka sama ) a po rabacie około 3330 wiec źle nie jest.

tu nie mam się do czego doczepić. 

no i gdzieś w głowie miesza ten triban 540, osprzęt jaki pisałem super każdy wie ale wygląd troszkę na minus. cena praktycznie  ta sama.

chyba skłaniam się ku specowi ale dziś jeszcze jadę zobaczyć cannondale caad8 sora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na giant defy 2 disc 2016 ? troszkę stara "konstrukcja ramy" ( bo już w 2017 zastąpiono modelem contend ) trochę dziko wygląda połączenie rury podsiodłowej i tylne widełki... też tak myślicie ?

tiagra jak najbardziej, są też tarczówki o których wcześniej nawet nie myślałem ale widząc jak ten system hamowania jest coraz częściej widziany w szosówkach to chyba ok ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedziałbym, że stara konstrukcja, tylko specyficznie wyglądająca. Podobną ma BMC Roadmachine, a to znaaaacznie wyższa półka, więc jakiś sens w tym na pewno jest :) (lub był skoro zmienili w nowej wersji)

Komponenty fajne, nowa Tiagra wygląda tak jak wyższe grupy, a jakość w zupełności wystarczająca. Mam tą starszą i przy odpowiedniej trosce będzie chodzić rewelacyjnie.

Hamulce tarczowe dobrze chodzą niezależenie od pogody, sam też używam i polecam. Spyre chyba najlepszy model mechanicznych obecnie dostępny.

A do kompletu masz jeszcze karbonowy wideł i wspornik siodła, więc powinno być wygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...