Slayer666 Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Witam, Mam zamówiony ten rowerek po obniżonej cenie której obecnie już nie ma, jeszcze nie zapłacony. Jak uważacie, będzie się sprawował przy cięższym rowerzyście? Mam 97 kg obecnie. Producent kół nie podaje limitu wagowego, zaleca przy cięższych rowerzystach koła z 20/24 szprychami i większym stożkiem. Te koła mają 24/24 szprychy i 62 mm stożku więc chyba wytrzymają??? Dodatkowo nie będą się zużywać od tarcia przy hamowaniu jak przy tradycyjnych hamulcach.... W sumie ciężko było wybrać fajny rower na kołach innych niż mavica które jak wiemy mają problemy z piastami. Jeszcze mogłem wybrać z kołami DT Swiss, ale te reynolds'a powinny być szybsze. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 1 Maja 2017 Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 Nie masz najszczęśliwszej wagi do tak wylajtowanych kół. Ja ważę 10kg mniej, a zaplotłem stożki 50/58 na 24/28 szprych. Nie kierowałem się danymi producenta, bo te często są z sufitu brane, kierowałem się doświadczeniem kołodziejów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Maja 2017 Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 To co dla mnie może być problemem to nie ilość szprych tylko obręcze pod oponę. Ważysz dużo więc przy hamowaniu obręcze będą mocno obciążane (zaleznie od warunków eksploatacji oczywiście) czyli mogą źle znosić grzanie się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Koła niby "wylajtowane" chociaż ważą i tak ponad 1700g. Też wolałbym więcej szprych, ale już musiałbym składać koła. Gadałem z producentem kół i był pewny że koła bez problemu wytrzymają, a w razie czego można reklamować. Z moim szczęściem i tak zepsuje się coś już po gwarancji eh. Przegrzewanie się obręczy przy hamowaniu?? Hamulce są tarczowe więc nie powinno być z tym problemu... Chyba najlepszym wyjściem będzie ostrożne używanie tych kół, bez nagłego hamowania które najbardziej obciąża koła, na jakieś dłuższe odcinki TT, na lepszej jakości asfalt. Oczywiście łatwo powiedzieć bo jak dojdzie do awaryjnego hamowania to może być nieciekawie.... Do tego najlepiej złożyć drugi zestaw kół alu na powiedzmy 28/28 i używać na gorsze drogi i treningi... Co więcej można zrobić ?? Jak to jest z tymi kołami karbonowymi, czym większy stożek tym teoretycznie są wytrzymalsze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Dokladnie, 1700g, to zaden lajt. Normalna wersja tych kol jest na 16/20. Tu do przodu dolozyli ilosciowo 50% szprych. Ja mam podobna wage i troche jezdzilem na roznych kolach. 1700g, zaliczylbym raczej do pancernych. Jak ci ten 62mm stozek nie przeszkadza, to bym jezdzil na nich non-stop. W mocnym wietrze, mozna poczuc przod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slayer666 Napisano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Dzięki za rady. Tak więc zrobię, zawsze można w ciągu miesiąca zwrócić rower do canyona.... A przy bocznym wietrze może być ciężko, lepiej wtedy na przód założyć koło z mniejszym profilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.