Skocz do zawartości

[projekt] Składam rower !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie wszystkich użytkowników !

 

Od dłuższego czasu miotałem się z myślami odnośnie złożenia roweru szosowego. Jeździć jeżdze sporo na mtb ale wyprawowo nie sportowo. Mam chęć pojeździć na szosie, aczkolwiek mam duzo czasu na zebranie się do tego więc zamiast kupić gotowca pomyślałem że frajdą będzie złożenie własnego modelu. Łącznie z malowaniem ramy doborem sprzętu itp. itd. czyli z cyklu wszystkie uwagi mile widziane !

 

Od czego należałoby zacząć:

Mianowicie jestem raczej kawał chłopa mierzący 188cm, do moich preferencji kółka 29", jeżeli chodzi o hajsy - z racji tego że czas na projekt jest nieograniczony więc i budżet jest rozłożony w czasie dlatego sky is the limit, oczywiście wszystko w ramach zdrowego rozsądku.

 

1) Rama:

Fajnie by było mieć w miare klasyczną ramę. Tu pojawia się moje pierwsze pytanie, Jak jest z osprzętem - czyli chodzi mi o wszelkie możliwe otwory. Z racji tego że chciałbym się pobawić w max odchudzenie roweru więc wybierałbym maksymalnie lekki osprzęt. Czy będzie on pasował do klasyczych ram? Chodzi mi o rozmiary otworów na wkład suportu, ośki przerzutki, widelec (być może karbon). Proszę o garść porad odnośnie doboru ramy (szperania po necie). Czy wkłady suportu mają różne rozmiary itp ? Jeżeli chodzi o otwory na bieżnie widelca itp ? Nie chciałbym się wpieprzyć w fajną ramę a później kombinować z osprzętem. 

2) Napęd:

Odnośnie przerzutek, Jakie najlepiej do szosy stosować 1 blat z przodu czy lepiej więcej ?

 

Proszę o jakieś sensowne porady :) Liczę na ludzi dla których nie ma rzeczy niemożliwych. Narzekaczom i "niedasiom" dziękuje.

 

Pozdro ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również odnoszę wrażenie, że nie do końca wiesz w co się pakujesz chcąc samemu złożyć rower. Oczywiście da się wszystko jednak musisz wiedzieć czego oczekujesz od roweru.

Nie obraź się ale pytania rozmiar suportu czy "otwory na bieżnie widelca" świadczą, że dużo czytania przed Tobą.

Poczytaj, zastanów się i wtedy pytaj o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z racji tego że czas na projekt jest nieograniczony więc i budżet jest rozłożony w czasie dlatego sky is the limit, oczywiście wszystko w ramach zdrowego rozsądku.

 

1) Rama:

Fajnie by było mieć w miare klasyczną ramę. Tu pojawia się moje pierwsze pytanie, Jak jest z osprzętem - czyli chodzi mi o wszelkie możliwe otwory. Z racji tego że chciałbym się pobawić w max odchudzenie roweru więc wybierałbym maksymalnie lekki osprzęt. Czy będzie on pasował do klasyczych ram? Chodzi mi o rozmiary otworów na wkład suportu, ośki przerzutki, widelec (być może karbon). Proszę o garść porad odnośnie doboru ramy (szperania po necie). Czy wkłady suportu mają różne rozmiary itp ? Jeżeli chodzi o otwory na bieżnie widelca itp ? Nie chciałbym się wpieprzyć w fajną ramę a później kombinować z osprzętem. 

2) Napęd:

Odnośnie przerzutek, Jakie najlepiej do szosy stosować 1 blat z przodu czy lepiej więcej ?

 

Skoro pieniądze nie są problemem, to może jakiś sprawdzony frameset z gotowców: 

Trek Emonda SLR - lekki rower na góry.

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/émonda/rama-émonda-slr/p/1470100-2017/

Jeśli raczej na płaskie jeżdżenie to coś bardziej aero: 

https://www.canyon.com/pl/road/aeroad/2017/f-aeroad-cf-slx-el.html

Na takim rowerze też się można wspinać - robili to chłopcy z Movistara w zeszłym roku:)

albo również klasyk - Cervelo S5

https://www.cervelo.com/en/road/s-series/s5

 

Jeśli chciałbyś coś pod siebie, to pewnie custom, ale te są głównie ze stali. W Polsce masz Rychtarskiego czy Orłowskiego. Frameset będzie cięższy, ale masz dowolność malowania, wykończenia, etc. 

 

Co do napędu, to pewnie mechaniczna lub elektryczna grupa SH DA. To jest teraz standard. Najlżejszy będzie Sram, a najbardziej klasyczne będą makarony. 

Koła trzeba wybrać pod teren i warunki, w których się jeździ. To będzie też związane z rodzajem ramy: do aero ramy wybierzesz wyższe stożki; do wylajtowanego górala znajdziesz coś lekkiego o niższym profilu. 

 

Dwa blaty w szosie są standardem od wielu lat i nic nie zapowiada się, żeby cokolwiek się zmieniło. 

Zadałeś początkowe bardzo ogólne pytanie. Może napisz gdzie jeździsz i jaki jest orientacyjny budżet, bo dla każdego niebo leży na innej wysokości. 

 

Z tańszych lekkich gotowych rozwiązań kupisz np. Treka ALR (sam frameset - https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/émonda-alr/rama-émonda-alr/p/1426100-2017/ - choć ja za tyle kupiłem cały rower z zeszłorocznej kolekcji ALR 5, wymieniłem koła na Fulcrumy Racing 3 i opony na Conti 4000sII i całość wyszła ok 5,5 tyś złotych). Możesz kupić jednak kupić sam frameset i do tego lekkie koła, lekkie rurki, grupę Ultegra (może korba od DA dla dodatkowego zysku wagi). Nie będzie szpanersko, ale będzie lekko i pod Ciebie. Jeśli oczywiście jeszcze nie przekreśliłeś aluminium, bo większość osób, które chce składać rower stawia jednak albo na karbon, albo na stal. 

 

pozdr

Edytowane przez parmenides
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Permenides dzięki za odpowiedź.

 

Panowie po to piszę na forum rowerowym żeby się takich rzeczy dowiedzieć. Nie serwisowałem roweru nigdy zawsze oddawałem fachowcom teraz chce to zmienić, baaaa chce nawet złożyć coś swojego :)

Dzięki za uświadomienie mnie że dużo będę musiał poczytać ale tego się spodziewam i zapewniam że nie jestem oporny na wiedze :)

 

Permenides Twoje propozycje jednak trochę przewyższają mój planowany budżet :) szczerze mówiąc myslałem że na rame wydam około 1k i ze 2-3 tys. na osprzęt. W ogole jest to możliwe ? Pytam aby uniknąć kolejnych uwag typu najpierw się dokształć...

 

Panowie troche więcej entuzjazmu. Chłop chce zrobić coś sam - być może wyjdzie coś ciekawego na pewno tutaj się tym podziele.

 

Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panowie po to piszę na forum rowerowym żeby się takich rzeczy dowiedzieć. Nie serwisowałem roweru nigdy zawsze oddawałem fachowcom teraz chce to zmienić, baaaa chce nawet złożyć coś swojego :) Dzięki za uświadomienie mnie że dużo będę musiał poczytać ale tego się spodziewam i zapewniam że nie jestem oporny na wiedze

Proponuję więc zacząć od zakupu jakiejś literatury. Internetu używać do wyjaśnienia szczegółów.Do szosy najlepiej by pasowało to:

https://www.amazon.com/Zinn-Art-Road-Bike-Maintenance/dp/1934030422

Niestety niedostępna po polsku, ale jej (już kultowa) edycja o rowerach górskich też będzie bardzo przydatna

https://merlin.pl/zinn-i-sztuka-serwisowania-roweru-gorskiego-lennard-zinn/6901717/?gclid=CIieyaHCttMCFUJEGAodVt8GYw&gclsrc=aw.ds

Ew coś takiego:

http://dadada.pl/rowery-regulacja-naprawa-konserwacja-storey-mark,p71122?gclid=CIi-t9TBttMCFRdnGQodsIwLgg

Wersje papierowe poradników są dużo bardziej praktyczne w warsztacie niż ekran laptopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accent Apex http://velo.pl/czesci/ramy/accent/apex-set

 

Moj szwagier skladal rower na tej ramie (tylko starszej wersji sprzed kilku lat) i rower śmiga do dzisiaj. Kilka skladakow na tych ramach widzialem.

Do tego możesz wsadzić grupe Sora, koła Mavic Aksium. Trudno bedzie sie zmiescic w 3 tysiacach. W tej cenie kupilbym gotowca lub używany. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...