Skocz do zawartości

[Gravel] Problem z wyborem kompromisu


MrMyszor

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

ostatnio zacząłem interesować się tematem szosy. Jednak nie odpowiadało mi to, że jest ona tak mało uniwersalna. Trafiłem więc na cudo, jakim jest rower gravelowy. Ma to być rower wszechstronny: z jednej strony ma służyć za szosę, coby sobie szybciutko pojeździć. Z drugiej ma to być rower na dłuższe wyprawy: od jednodniowych 200-kilometrowych wypadów, po 2 tygodniowe eskapady. Znalazłem takie rowery:

 

Romet Boreas - wydaje się fajny, pełna Tiagra, jednak brakuje mi tu otworów na bagażnik. Da się to jakoś przeskoczyć? (Żeby zapakować się na dłuższą wyprawę)

 

Gigant Anyroad 1 - tu już możemy bagażnik zamontować, jednak trzeba za niego dać 1000zł więcej

 

Czy są jakieś sensowne alternatywy? Trafiłem na Authora Ronin, jednak ten po prostu nie podchodzi mi do gustu.

 

Pozdrawiam,

MrMyszor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kilka dni będzie dostępny w sprzedaży Accent Furious

 

Będzie albo nie będzie. Ja  czekam z utęsknieniem żeby się przymierzyć i obmacać na żywo, a rowerów wciąż nie ma.

Miały być w marcu, później w okolicach połowy kwietnia, ostatnio mi napisali, że może będą pod koniec kwietnia ale tego nie wiedzą bo są jakieś problemy niezależne od nich. Czyli zapewne producent ram ich nie dostarczył do Accenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie FUJI JARI zaista nowa konstrukcja od FUJI, tu masz filmik promocyjny prezentujący w sumie po co są rowery tego typu 

 

 

powiem szczerze że osobiście nie jestem zwolennikiem takich wynalazków jak gravele itd itp, bo ja tylko szosa, i góral ale po obejrzeniu tego materiału coraz bardziej się nakręcam na taki temat bo czasem jak wtaczam się samotnie na szosie pod jakąś przełęcz aż mnie korci żeby zjechać gdzieś na skróty do lasu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sam jestem w fazie poszukiwań takiego roweru. Pisałem o tym pare tematow prędzej, i tak jak Ty, ja również doszedłem do wniosku że szosa jest zbyt ograniczająca. Niestety nasz rynek nas nie rozpieszcza i mało jest rowerów typu Gravel, a jak są, to ceny są powalające. Zastanawia mnie jednak inna rzecz. Jak duże są różnice w geometrii przełajówek jak np. Accenta Cx One, a takiego gravela jakim jest np. Accent Furious? Czy nie lepiej byłoby wpakować do takiego Cx One inne oponki, karbonowy widelec i jakieś tarczówki mechaniczne jak np. Avid BB5 i mamy rowerek za ok 1000 zł mniej niż cena takiego Furiousa, Fuji 1.3, czy Anyroada 2? Nie jestem specem ale po próbie porównania tych geometrii to są to różnice minimalne- gdzieniegdzie max 2cm. Kąty zbytnio też się nie różnią. Co Wy na to? Może wypowie się jakiś starszy wyjadacz, znający "anatomię" rowerów od podszewki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem, na gravelu ma się jednak zdecydowanie bardziej wyprostowaną pozycję. Z osprzętem myślę nie schodzić poniżej Tiagry. Ciekawi mnie jedna rzecz: skąd bierze się różnica ponad 1000zł pomiędzy Anyroadem a Boreasem? Osprzęt jest bardzo porównywalny, czy tylko z ramy bierze się ta różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant anyroad mega mi się podoba. Myślę że jak ktoś więcej dzisiaj oczekuję od roweru to musi mieć ich więcej. Ja mam na razie dwa typowo miejski którym.jezdze do pracy i sklepu oraz właśnie kupiłem speca sirrus do jazdy bardziej sportowej po mieście (szosa się do tego nie nadaje że względu na umiejscowienie klamek)

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie różnicy w cenie katalogowej pomiędzy Boreasem 2017 a Anyroadem 1 2017, to mi się wydaje że jest to spowodowane tym że Boreas 2018 ma mieć zupełnie inny napęd i wygląd, i może od razu zeszli z ceny by wyczyścić magazyny zanim nowy model się pojawi.

 

Boreas 2016 na takim samy osprzęcie co Boreas 2017, jest w porównywalnej cenie co Anyroad 1 2017.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kwestia jest właśnie dość zastanawiająca. Jeszcze pytanie co do wykorzystania roweru jako typowej szosy: lepiej sprawdzi się w tym celu Anyroad czy Boreas? Bardzo ciekawy jest Author Ronin, ale czy będzie się on do tego nadawał równie dobrze, co wyżej wspomniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przepraszam za odkopanie, ale nie chcę zakładać nowego tematu. Koniec końców mam dwie oferty:

rzeczony Author Ronin i

Eastway Zener d3 http://www.wiggle.co.uk/eastway-zener-d3-tiagra-2016/

 

Toczę z sobą bitwę, który wybrać. Co do drugiego mam dwie wątpliwości: czy na oponkach 32c można spokojnie podróżować z bagażem i czy w ogóle na carbon można się załadować z torbami? Chodzi mi oczywiście o wycieczki ~1000km. Ronin jest fajny, ale ma dwie wady: jest mimo wszystko trochę cięższy, ale przede wszystkim korozja, o której zrobiło się ostatnio dość głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Zastanawia mnie jednak inna rzecz. Jak duże są różnice w geometrii przełajówek jak np. Accenta Cx One, a takiego gravela jakim jest np. Accent Furious? Czy nie lepiej byłoby wpakować do takiego Cx One inne oponki, karbonowy widelec i jakieś tarczówki mechaniczne jak np. Avid BB5 i mamy rowerek za ok 1000 zł mniej niż cena takiego Furiousa, Fuji 1.3, czy Anyroada 2? Nie jestem specem ale po próbie porównania tych geometrii to są to różnice minimalne- gdzieniegdzie max 2cm. Kąty zbytnio też się nie różnią. Co Wy na to? Może wypowie się jakiś starszy wyjadacz, znający "anatomię" rowerów od podszewki. Pozdrawiam

 

Luknij tutaj, pisałem kiedyś o tym: https://www.forumrowerowe.org/topic/212011-mtb-na-przelaj-przesiadka-z-mtb-na-rower-przelajowy-czy-warto/?p=1929265

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...