Krzychu_P Napisano 20 Kwietnia 2017 Napisano 20 Kwietnia 2017 Witam, na początek coś o sobie. Bullsa Copperheada 2 zakupiłem przed przeprowadzką, gdzie dookoła były pełno pięknych wzniesień i parków przyrody. Niestety na południu łodzi górek z prawdziwego zdarzenia jak na lekarstwo i coraz więcej czasu spędzam na drogach asfaltowych. I tak spędziwszy na tym asfalcie wiele mozolnych godzin uświadomiłem sobie, że chciałbym szybciej, dalej, mocniej i co się z tym wiąże wydłużyć dystanse do 100-200 km. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że opony nie pedałują, ale zawsze będzie trochę lżej. Jako, że na w pełni świadomy wybór szosy, roweru przełajowego czy gravela w tym roku nie będę miał czasu ani funduszy pozostaje mi stworzenie dziwoląga z amortyzatorem na wąskiej oponie. Przewertowałem trochę podobne tematy i wiele osób zgadzało się co do tego, że zauważalne różnice oporów przy zachowaniu jako takiego komfortu dają opony 1,5 cala. Teraz trochę danych: - moja waga 100 kg - obręcz Rigida Sphinx 559x19, Alloy 26x1,75( rozumiem, że to średnia sugerowana szerokość laczka) więc tu nie powinno być problemu. - Możliwość ostrożnej jazdy po utwardzonych drogach, szutrowych. - Obecnie Racing Ralph i Nobby Nic zwijane. Czy przy takiej masie wybór 1.5 calówek i okazyjnej jazdy w lekkim terenie nie jest ryzykownym posunięciem? Wszak gravele i przełaje stosują nawet 28 mm. Czy pompka podręczna jest w stanie dopompować dętkę do ok. 6 barów? Slicki czy może opony asfaltowe z bieżnikiem? Jak duże są różnice w oporach toczenia się? Co do ceny. Chciałbym jak najtaniej ale dobrze, choć wiem że tak się nie da. Sensowne propozycje oscylują wokół70-80 zł za sztukę. Dobrze byłoby gdyby opony wytrzymały chociaż te 10 tys km i ważyły poniżej 600g. Miałem okazję zakręcić kendy flame 1000g i nie chciałbym tego za darmo. Ponieważ głównie brałem pod uwagę okolice 1,5 cala takich kandydatów podaję: - Kenda Kwest 26x1,5. Brak konkretnych danych jak waga. Opinie o przecieraniu się. Gęstość oplotu chyba nie pozwala na prawidłowe dopompowanie. - Kenda Kwick roller 26x1,25 - Michelin Protek BR 26 x1,4 antyprzebiciowa i reflex. - Maxiss detonator 26x1,5 Trochę powyżej budżetu ale zachwalana więc zapewne warta swej ceny. Ogólnie lekka ale nie mogę znaleźć wagi 1.5 calówki. - Author Slick 26x1,5 - Continental Sport Contact ll 26x1,3 z reflexem lub 26x1,6 bez reflexu. - Schwalbe Marathon Racer Performance 26x1,5. Cena jak za detonatora tylko, że jest bieżnik.
cervandes Napisano 20 Kwietnia 2017 Napisano 20 Kwietnia 2017 Nie zgadzam się, że na węższej oponie będziesz szybszy czy będzie się jechało lżej. Liczy się bieżnik a dokładnie to jego kształt. Chcesz szybko jak błyskawica: race king 2.0 zwijane sobie spraw.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.