Skocz do zawartości

[Koła kompletne] Cube Analog 2017


kashier

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

jeżdżę na Analogu 29', z oponami smart sam 2.25 oraz fabrycznymi rawkami Cube'a

 

Kompletny zestaw waży bardzo dużo, i rozważam zamianę kół na nowe, lżejsze. 

 

Rozumiem, że lżejsze koła robią różnicę, i chciałbym w pierwszej kolejności je wymienić, Budżet jest nieokreślony- nie wiem czy wystarczy same rawki, czy muszę ruszać też oponę (jest ciężka, ale solidna i trudnoprzebijalna).

 

Pomóżcie mi proszę, ewentualnie podajcie link do sugerowanego rozwiązania, ponieważ nie znam się na kołach. 

 

Liczę na odpowiedź, będę wdzięczny.

 

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

 

Jeszcze jedno- zważyłem właśnie moje przednie koło- całość, tak jak zdjąłem z roweru, więc tarcza hamulcowa również. 

 

Waga tego przedniego koła to dokładnie 2305 gram. Czy to jest wysoka waga jak na taki element? Myślę, czy w ogóle w rozsądnych pieniądzach jestem w stanie zmniejszyć drastycznie taką wagę, czy tylko o 200 gram? 
 

Liczę na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

 

opony wyglądają dobrze, jeszcze myślałem o oponach Vittoria. Też są lekkie i podobno wytrzymałe. Vittoria Barzo na przód, Mezcal na tył. Choć nie wiem jak się mają do tych, które są wyżej wymienione.

 

Obręcze jakich producentów są godne polecenia? Oczywiście rozmawiamy w kontekście mojego HT, który kosztował 3 000 zł, więc kupowanie czegoś za drugie tyle nie wchodzi w grę.

 

Oczywiście- myślę, że realna jest sprzedaż obecnych kół i opon i dołożenie do sprzętu, ale chciałbym zachować umiar i rozwagę : )

 

W ogóle czy ja odczuję 500-1000g na kołach? Jest to realne odczucie? 

 

Myślę jeszcze o zmianie amortyzatora, ale to już temat na inny dział : ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem go 2 miesiące temu. Nie zamierzam sprzedawać. Dlatego posiłkuję się Waszym zdaniem, jeśli ktoś z Was sugeruje, żeby tego nie ruszać to jest to celna uwaga.

 

Mimo to, rower Cube za 6 tys zł również jest na tej ramie i kołach, więc sądzę, że baza nie jest zła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz lub zadzwoń do Dawida (Daveo.pl u nas na forum "dawid") on odpowie na wszystkie pytania odnośnie kółek i potem je złoży od podstaw. Mi złożył tez do Cube'a takie jak chciałem :)

 

Opony SmartSamy tez miałem. Ale to klocki są. Na przekładce na tyle na RacingRalpha zdjąłem na samej opinie 240 gram a to już jest czuć. Teraz będę wywalać dętkę :) myśle ze tez coś odczuje.

Na przodzie zmieniłem na x-kingi 2,4 - też ciężkie ale jazda bez porównania :)

 

 

 

Co do geometrii i sensu upgrade'u to wszystko zależy jak się na nim czujesz. Ja jestem bardzo zadowolony z tej geo i mój na ten sezon już jest zupgrade-owany na grubo :) Wiec czy warto czy nie to kwestia indywidualna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba też jasno sobie powiedzieć, że papierowe 500-600g opony i koła ważące poniżej 2kg to fajne są jak się ściągasz albo walczysz z czasem. W przeciwnym wypadku mogą być powodem częstych frustracji. Miasz rower z geo typowo rekreacyjną więc zakładam, że raczej starty są Ci obce. Jeśli z obecnymi kołami nic się nie dzieje to zostaw, ew. zmień opony na nieco lżejsze i ew. mleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

@Up - zaczynam startować w maratonach. Rozpoczynam od BikeAtelier w Rybniku za tydzień. Równolegle jestem zapisany na MTB maraton Wisła. Dodatkowo moja jazda- może i rekreacyjna- to bardzo mocne rozjeżdżenia, i sumy przewyższeń około 2000 metrów na jednym wyjeździe w kontekście 40 kilometrów.

 

Tak więc uważam, że tak całkiem leśnym dziadkiem nie jestem.

 

Startuję w dużej ilości biegów, dołączam rower i pływanie, i zaczynam się angażować w triathlon- piszę to, żeby podkreślić moje ambicje. To, że rower ma taką a nie inną geometrie, nie warunkuje moich ambicji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem: najważniejszym odczuciem jest masa rotowana. Obręcz, w zależności od tego ile ważysz crest/dt331 (jeśli jesteś szczupły) po mavic 321/319 (fajna bo ust i wytrzyma wyższą wagę) do tego uniwersalna opona typu conti x-king na mleku. Dołożysz ok 1000zł i odczujesz dużą różnicę. Pytanie czy szprychy znajdziesz. Jeśli piasty mają dobre uszczelnienie i obracają się gładko to bym nie ruszał masz 2 lata gwarancji. Poza tym z piast zejdziesz 200g a koszta rosną mocno. Amor wartozmienić: jeśli będziesz go dobrze traktował to za rok dwa do nowego roweru też go wstawisz, szukając nowego roweru będziesz inwestował w jakość ramy i osprzętu a nie amora którego będziesz miał. No i pomyśl o fittingu: na kącie mostka i jego długości oraz sztyca offset/bez ułożysz się "bardziej agresywnie" i prawidłowo co uchroni Cię przed kontuzjami i da Ci przyjemność ze ścigania. Wierz mi ból pleców, czy małego to nic przyjemnego na czterdziestym kilometrze a dziecięć km. przed metą. :)

P.S. Odpuść mavica crossride: nie lekkie, nietypowe, drogie w serwisie i często go potrzebują - szkoda czasu i frustracji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...