glowki Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Witam Stoję przed wyborem kupna roweru szosowego. Jest to pierwsza szosa, będzie służyć do treningu, startuję w zawodach amatorskich MTB, ale kto wie może szosa mi się tak spodoba że spróbuję swoich sił w wyścigach. Wybór padł na szosę na tarczówkach Krossa. Wcześniej myślałem nad szczękami, ale po zagłębieniu się w temat ( oczywiście zdania są podzielone pomiędzy zwolenników tarcz vs szczęki ) i patrząc przyszłościowo wybieram tarczówki. Mam do wyboru dwa modele : 1. 2016 rok prod. http://www.kross.pl/pl/2016/road/vento-8-0 , można wyrwać w cenie 12800 zł, 2. 2017 rok prod. http://www.kross.pl/pl/2017/road/vento-7-0 , cena około 9900 zł Różnica jest w ramie ( różni się ponoć rodzajem włókna węglowego ), czy któs na tyle się zna żeby podpowiedzieć mi jaka jest różnica ? Czy warto dopłacać do lepszych kół, no i osprzętu Dura-ace ? Czy ktoś zna wagę ram i widelców obu rowerów - nigdzie nie mogę znależć ? Temat w miarę pilny, zakup na dniach, proszę o sugestie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Czy warto dopłacać do lepszych kół, no i osprzętu Dura-ace ? A w MTB warto brać XTR i lepsze koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glowki Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 SovaLTD , mi obecnie w MTB na poziomie amatorskim wystarcza napęd Gx 2x11 i jestem mega z niego zadowolony ( wcześniej miałem XT i Sram wg mnie lepszy, ale nie o tym tutaj mowa ). Oczywiście, czym wyższy model tym będzie lepszy, lżejszy, szybszy itd. Tylko pytanie czy dla amatora jakim ja jestem skok na najwyższy model i wydanie 3 tyś więcej jest dobrym rozwiązaniem, aż tak się nie znam. Najważniejsze żeby rower sprawiał mi przyjemność . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Bierz nowszy. To jest zupełnie inna rama, i uwierz - nowsza jest lepsza. Jeśli masz wątpliwości to DA nie potrzebujesz edit: zapomniałem napisać: w ramie 2017 masz sztywne osie (12x142 i 12x100). Przy tarczach ma to duże znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario_awario Napisano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Może trochę nie na temat, ale nie mogę się powstrzymać - nie rozumiem, czemu przy takim budżecie ograniczać się do jednej firmy... Za tą cenę można kupić używany Pinerello Dogma, S-works Tarmac albo EMX-525 na Di2 i to faktycznie są maszyny hi-end Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glowki Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Może trochę nie na temat, ale nie mogę się powstrzymać - nie rozumiem, czemu przy takim budżecie ograniczać się do jednej firmy... Za tą cenę można kupić używany Pinerello Dogma, S-works Tarmac albo EMX-525 na Di2 i to faktycznie są maszyny hi-end Szukałem, ale na mój rozmiar, ciężko coś znaleźć, a jak coś jest to z reguły rowery 2009-2012 na poprzedniej ultegrze 2x 10, lub campaniolo 2x10. Przerobiłem wszystkie firmy i wszystkie rowery na mój wzrost i nie dam za rower 10 kółek za to że nazywa się Pinarello i ma 6 -9 lat. Nigdy nie wiem jak był używany, z reguły symboliczna gwarancja rozruchowa lub jej brak ( zwłaszcza przy rowerach powystawowych ). Po drugie w obiegu dużo podróbek tych "lepszych" marek. Kross daje jeszcze raty zero procent co jest dla mnie też plusem. Daj link do roweru na tarczach w moim rozmiarze 187 cm wzrostu i 91 cm wewn. dł nogi to się zastanowię . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario_awario Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Może i racja Szosowe na tarczach to póki co nowość, więc dlatego wybór niewielki. Jeżeli musi być na tarczach, to może poszukaj w nowych przełajowych? Z rozmiarem nie powinno być problemu, zmienisz tylko opony i korbę, albo nawet same koronki i gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marjanek Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Ja chyba nigdy nie zrozumiem sensu tarczy w szosie . A do tego jeszcze to że tarcze ważą swoje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groszkin Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Radziłbym pojeździć na kilku szosach najpierw. Ja przymierzylem się do w sumie 3 i nie każda mi pasowała Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 W Treku masz lepiej z dobraniem rozmiarówki, bodajże co 2cm jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 1 Maja 2017 Udostępnij Napisano 1 Maja 2017 Moim zdaniem lepiej wybrać ten model z 2017 roku. Raz, że sztywne osie, a dwa to Ultegra ci w zupełności wystarczy. Osobiście jednak nie ograniczył bym się tylko do Krosa, mieszkasz w 3M, a więc tereny raczej nizinne, pomyśl o rowerze typu aero, myślę, że za 13 tyś. spokojnie coś znajdziesz: https://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/rowery-szosowe/aero/x-lite-cwx-disc/ https://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/rowery-szosowe/aero/xeon-cwx-disc/ Masz możliwość doboru komponentów np. korba 52/36 + kaseta 11-25, Shimano, Sram, Campa, jakieś fajne stożki 50/50 i można świat zdobywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.