Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] przód tył Zoom


Nody

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wymiana linek i pancerzy zapewne. Najpierw jednak sprawdź jak się zachowują bez przykreconej linki. Jeśli tak samo , to posłuchaj kolegi wyżej [emoji14]

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Bez przykręconej linki ?

Jeśli chodzi o to że jak sobie mogę tym pokręcić to działa tak że zacisnąć można ale 'odcisnac' już ciężej znajdę jakieś fajne te zaczepy zaciski w UK po taniosci ?

Napisano

Rozbierz zaciski i zobacz co jest. Jeśli bez linki też nie odbijają to albo pękła sprężyna albo łożysko jest zawalone syfem etc.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Takie tarczowe zoom mechaniczne, to jak możesz wymień na v-brake i będziesz miał działające i 100x pewniejsze hamulce.

 

A jak chcesz obecne ratować, to pierw sprawdź czy opór jest na zacisku, czy na linka-pancerz. Jak na zacisku, to spróbować go wyczyścić/nasmarować, jak linka-pancerz to wymiana linki + pancerza.

Napisano

Jeśli zdecydujesz się rozbierać zaciski do czyszczenia i smarowania, to trzymaj klocki hamulcowe zdala od smaru, ich nie można nasmarować, bo już tego smaru nie zmyjesz, tak piszę ostrzegawczo, w razie jakbyś nie wiedział :D

Napisano

Jutro skoczę do wilko kupię ten jeden imbus bo mam większość ale ten od tylnego hamulca jest tym ktorego brakuje w kolekcji

Urywa te posty nie wiem czemu w każdym bądź razie v brake to jakiś model ? I znajdę na e bayu ?

Napisano

V-brake to inny typ hamulców, twoje zoomy to hamulce tarczowe, a v-brake to hamulce szczękowe, których klocki trą o obręcz. Koledzy wyżej sugerują zapewne, iż lepiej kupić lepsze hamulce szczękowe niż tanie tarczowe ;)

Napisano

Ja tam bym już wolał kupić używane zaciski avida albo tektro zamiast v-br. Używki są bardzo tanie a jednak tarcza to tarcza - swoje plusy ma.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Problem jest taki że na te vałki nie ma mocowań na ramię obyczaje jakies na e bayu i zamówię bo już całe hamulce rozkrecalem i nie działają

znalazłem coś takiego  

Linka http://www.ebay.co.uk/itm/381561337619

Hamulce http://www.ebay.co.uk/itm/261954956696?var=560770524091 mogą być zamontuje je ? na przedniej tarczy pisze 160 a na tylnej 140  pewnie chodzi o te mm ;d zaloze to do siebie ?   

Napisano

Nie kupuj takiego czegoś bo to syf. Kup avida albo tektro i będziesz zadowolony.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Rozumiem obawy ale trzyma mnie budżet :D to tower do roboty nie chce hamulcow wyczynowych ;d tylko takieg ktore spowolnia moje toczenie sie do skrzyżowania :D 

Napisano

Chcesz kupić coś i zapomnieć, to kup dobre, już nie chodzi o wyczynową jazdę. Będziesz miał g....ne hamulce to będą się psuły, będziesz się denerwował. V brejków nie kupuj, żeby dobrze działały muszą być proste koła, a wiadomo jak jest z prostotą kół w rowerze kogoś kto nie interesuje się tematyką mechaniki rowerowej. "No rower jak rower, jedzie".

Napisano

Ale te podane 185mm jest z adapterami z zestawem z tymi zaciskami. Może z tymi, co masz będzie pasować.  I jeszcze tam jakieś podkładki są, może jakby je zdjąć to będzie 140?

Napisano

Jeśli chcesz jak najtaniej, to polecałbym Ci kupić używany zestaw bb5 zacisk+klamka z adapterami pod twoje tarcze. Jeśli nie znajdziesz z takimi adapterami to możesz je odkręcić i kombinować z podkładkami pod zacisk, a adaptery może ktoś jeszcze odkupi za grosze ;) Ewentualnie szukać okazji i kupić cały zestaw łącznie z tarczami od jednej osoby i nie wydawać dodatkowej kasy na kilka przesyłek.

Napisano

Jak założysz hamulec z adapterem z oznaczeniem is-pm160f na tył to uzyskasz 140 na tyle. Za to jak będziesz miał oznaczenie is-pm160r to założona na przód daje 180 mm.

Napisano

Wypychasz i powinna wyjść , jak nie to czymś chwyć za kostkę i wyciągnij ku górze

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Musiałem uciąć bo na końcu jest ten zacisk i on nie chciał przejść znalazłem też hamulce z płynem w środku to już przesada

Napisano

Czemu przesada? Hamują dobrze i mają dwa ruchome tłoczki , gdzie większość na linkę ma jeden ruchomy , także są plusy tej hydrauliki.

Napisano

Ale hydrauliki wymagają trochę uwagi i nie wiem czy to dobre rozwiązanie dla kogoś, kto zaczyna interesować się swoim rowerem dopiero wtedy, kiedy już jest niezdatny do użytku :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...