bommmbel Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Hej Mojemu crossowi – unibike viper 2016 na v-kach, którego przerobiłem na 1x10 (mega!) stuknął już roczek i czas najwyższy zabrać się za wymianę wszystkich linek i pancerzy. Niedawno zakupiłem też nowe klocki authora, teraz czas na okablowanie. Jako że wciąż są to moje początki w majsterkowaniu osobiście przy rowerze, to jeszcze pewnie trochę poczytam i pooglądam zanim się sam za to zabiorę. Narzędzia są. A zanim się zabiorę za zmianę chciałbym Was prosić o poradę w wyborze dobrych linek i pancerzy. Nie chcę, żeby było po taniości, ale też 200zł nie chciałbym wydać. Prosiłbym o podanie jakiegoś kompletnego zestawu, tj. ile linki, pancerza, końcówek itp. będę potrzebował. Dzięki serdeczne za pomoc no i przy okazji Wesołych Świąt
Witboj Napisano 17 Kwietnia 2017 Napisano 17 Kwietnia 2017 Zapomniałeś napisać, czy system tradycyjny czy uszczelniony. No bo skoro linki po roku masz do wymiany to zakładam ciężką (np. taplanie w błocie) lub intensywną (duże przebiegi) eksploatację. Np. w rowerze żony po raz pierwszy linki po 8 latach wymieniłem, wcześniej nie było potrzeby ;-) No chyba, że na zimę rower bez konserwacji zostawiłeś i pordzewiały po prostu... Jeżeli linki będziesz wymieniał regularnie co rok to nie ma sensu inwestować dużej kasy - najtańsze Shimano M-system do hamulców i SiS (Road) do przerzutek dają spokojnie radę. Najtańsze Jagwire też są OK. No ale nie napisałeś nic o sposobie eksploatacji więc nie wiadomo, czy jest sens kupować coś lepszego.
detonator Napisano 17 Kwietnia 2017 Napisano 17 Kwietnia 2017 Clarks też jest tani i raczej dobry. Kiedyś inwestowałem w XTR, Nokony i inne cuda, ale teraz z biegiem lat stwierdzam, że lepiej wymienić co rok lub co dwa lata i kupować nazwyklejsze - tanie. W XTR były tylko fajne końcówki uszczelniające.
bommmbel Napisano 17 Kwietnia 2017 Autor Napisano 17 Kwietnia 2017 Na wymianę decyduję się, ponieważ dosyć częsta regulacja hamulców spowodowała, że linki są już bardzo rozwarstwione i wyraźnie spadła siła hamowania. Kable przerzutki mogłyby zostać, ale jako że decyduję się na srebrne kable to wymienię wszystko, a satysfakcja z pierwszej samodzielnej wymiany – bezcenne J Jeszcze apropo linek.. fabryczne klocki były shimano, były ok, ale chciałem czegoś innego, więc kupiłem authora 3cc. W przednim kole przy hamowaniu piszczą niemiłosiernie. Pierwsze co to wyczyściłem obręcze (grand rock), klocki, następnie troszkę starłem papierem ściernym klocki, ustawiłem odpowiednią wysokość i dalej to samo. Myślałem, że same klocki są winne, więc kupiłem nowe te co poprzednio – shimano – i dalej to samo. Doszedłem do wniosku (słusznie?), że poprzez to, że linka jest rozwarstwiona, to hamulec nie łapie z taką siłą z jaką powinien i zamiast mocno chwytać obręcz to on ją tak lekko ‘mizia’ i stąd biorą się te piski. Na tylnym kole też mam te authory i linka też rozwarstwiona, ale pisku nie było nigdy.. więc już chyba zgłupiałem skąd te piski.. Wierzę, że nowe kable rozwiążą ten problem. Wracając do tematu, za namową kolegi detonatora nie będę przepłacać, kupię podstawowy zestaw linek i pancerzy Clark’sa, a przyszłość pokaże, czy warto zainwestować więcej.
chudeusz09 Napisano 17 Kwietnia 2017 Napisano 17 Kwietnia 2017 Kup zwykłe linki i pancerze plus końcówki z noskami, do tego koszulki termokurczliwe i zrobisz sobie zestaw uszczelniony. Nie polecam drogich linek i pancerzy bo nie zauważam różnicy więc po co przepłacać? Co do samych klocków to też przechodziłem z shimano na 3cc i tu różnicę już widać (właściwie to czuć). Pokombinuj z właściwym ustawieniem klocków bo pewnie przez to piszczą.
cervandes Napisano 17 Kwietnia 2017 Napisano 17 Kwietnia 2017 Linki z nierdzewki po prostu, mogą być szlifowane, pancerze Shimano M system. Zapłacisz za całość 50pln. Końcówki z noskami a na odcinki "gołe" możesz założyć termokurczaski.
Scoobany Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 Spróbuj ustawić klocki lekko pod kątem, tzn. tył klocka trochę bliżej obręczy a przód ciut dalej. Tylko bez przesady - góra 1-2 mm różnicy. Chodzi o to by z początku klocek łapał tyłem a po mocniejszym wciśnięciu całą powierzchnią. To powinno zniwelować pisk. Co do linek to spróbuj z galwanizowanymi Clarksa. Mają zdecydowanie grubszy splot i powinny się oprzeć rdzy przez dłuższy okres czasu.
apstryk Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 Spróbuj ustawić klocki lekko pod kątem, tzn. przód klocka trochę bliżej obręczy a tył ciut dalej. W ten sposób klocki będą wprawiane w drgania i będą wyły przy każdym hamowaniu. Najpierw powinien łapać tył klocka.
Scoobany Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 Apstryk, masz rację.. Mój błąd Dzięki za czujność [Wpis poprawiony]
ivohaha Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 Witam. Proponuję zestawy UNEX. U mnie się sprawdzają, a i kolor można sobie dobrać.
montell81 Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 Również przychylam się do zdania, że nie ma sensu inwestować dużych pieniędzy w linki i pancerze. 50 zł to absolutne maksimum. Kiedyś jeździłem na zestawach XTR, potem przeszedłem na "sztukowane" Niro Glide i nie zauważyłem różnicy poza trzykrotnie mniejszym wydatkiem. Koszt linki to 5,90zł pancerze to 5 - 8zł za metr w zależności od producenta + końcówki które możesz sobie zakupić na zapas.
Witboj Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 W ten sposób klocki będą wprawiane w drgania i będą wyły przy każdym hamowaniu. Najpierw powinien łapać tył klocka. ABSOLUTNIE NIE! Właśnie najpierw ma łapać przód! (minuty 6:50 i 2:56) 6:50 2:56
Scoobany Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 Oki panowie, dziś to sprawdzę u Zinn'a w książce jak wrócę do domu by rozwiać wszelkie wątpliwości (tam o tym wyczytałem, ale uzasadnienie apstryka wydało się mieć sens)
Witboj Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 140 strona punkt 5 ;-) Najpierw przód, potem tył.
apstryk Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 Faktycznie, jakiś skrót myślowy mi się włączył. Nie myślałem nawet o tym, gdzie jest przód roweru, tylko żeby klocek był "wleczony" po obręczy, a nie próbował się w nią "wbijać". Zawsze odruchowo to ustawiam w rowerze i nawet nie myślę, gdzie jest przód a gdzie tył. Czyli odszczekuję i przychylam się do zdania przedpisców: przód klocka (zgodny z przodem roweru) ma być bliżej obręczy niż tył. Przepraszam za zamieszanie! A żeby coś konstruktywnego dodać, to napiszę jak ja sobie z tym radzę: podkładam z tyłu klocków cienkie paski plastiku, np. ze starej karty kredytowej, a żeby nie latały i nie uciekały to przyklejam je do obręczy papierową taśmą malarską (akurat zwykle mam w garażu pod ręką, ale może być zwykła klejąca albo cokolwiek innego). I podczas dokręcania klocków tak je ustawiam, żeby przód dotykał bezpośrednio obręczy, a tył opierał się o te paski.
Scoobany Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 No to dobrze doradziłem, ehh Już nie mogę edytować posta ponownie
Witboj Napisano 21 Kwietnia 2017 Napisano 21 Kwietnia 2017 A żeby coś konstruktywnego dodać, to napiszę jak ja sobie z tym radzę: Polecam kupić za ok. 0,35 zł o-ring o rozmiarach 10 x 1,5 mm. Zakładasz na końcówkę klocka od tyłu - trzyma się samo, po zamontowaniu zdejmujesz.
Daroufo Napisano 11 Maja 2017 Napisano 11 Maja 2017 Również poszukuję linek i pancerzy do Vipera ale z roku 2013 i aby nie zaśmiecać forum podepnę się pod ten temat. Co myślicie o chyba najtańszym (cena to około 35 zł) zestawie linek i pancerzy hamulców Shimano MTB / Szosa Y80098022? Czy lepiej dorzucić do czegoś lepszego np. linek pokrytych teflonem?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.