szczecinmtb Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Witam/Szczęść Boże Od paru dni mam rozkminy co zrobić, aktualnie posiadam rower Unibike Flite 2015 27.5 typowo pod XC, lubie owszem szybką jazdą i agresywną, jednak sprzęt który mam nie jest zbyt bezpieczny stąd decyzja na jakiś lepszy rower... Wiadomo dartmoor hornet vs primal to dosyć częste tematy aczkolwiek nie znalazłem odpowiedzi na pytanie który z nich będzie szybszy, bo generalnie mieszkam obok lasu i jest dosyć sporo wjezdzania niz zjezdzania stad zalezy mi na szybkosci wjazdów, nie mówiąc już o szybkosci na asfalcie bo po miescie czy nierownym terenie tez lubie jezdzic, a hornet z tego co widze ma marne 1x10, gdzie sam aktualnie w swoim unibike mam 3x9 i jest tak jak byc powinno. Znalazlem oczywiscie konkurenta czyli Primala, ten natomiast ma juz cos szybszego czyli 2x9, wciąż mało ale nie jest źle.... Dużo myślałem generalnie czemu takie niskie przerzutki maja te marki no ale wiadomo wytrzymalosc najwazniejsza... Bo moge również wymienic rame mojego FLITE na rame primal która kosztuje tylko 700zl, ale niestety amor mozliwe ze bedzie zbyt mały bo mam tylko 100mm, czyli dochodzi koszt wiekszego amora, co jest ceną 1500zl... i tu juz zblizam sie do 3000 za ktore moglbym kupic primala.... No chyba ze dartmoor to przereklamowana marka i znacie jakies inne rowery ns bikes ktore pozwola mi na trail/enduro... Lubie zabawe rowerem aktualny moj flite z ramą 21 pozwala mi tylko na szybka jazde i dobre wjazdy, reszta to takie troche nudy... stad mysle nad lepszym sprzetem, wymienilbym tylko rame i po problemie ale nie wiem czy amor nie zepsuje geometrii... Oczywiscie pytanie na koncu czyli jaki rozmiar? http://www.dobresklepyrowerowe.pl/sites/dsr/files/pliki/dartmoor_primal_27.5_frame_fitting.pdf Według tego powinienem wziac L(19) jezeli mi zalezy na szybkosci ale enduro juz bedzie poza zasiegiem? rama M(18) moze byc za mala. NIe odrozniam tez jeszcze czym bedzie trial a czym enduro... ale wiem ze trial jest czyms lzejszym pewnie niz enduro stad docelowo chyba lepiej celowac w enduro by osiagnac z latwoscia pozostale ale nie chce by bylo to kosztem szybkosci bo lubie szybko na*erdalac stad kupilem XC ale okazalo sie ze lubie etz szybkie ZWINNE zjazdy a pod to juz moj rower sie nie lapie. Mój wzrost 189cm, dlugosc wewn nogi 91cm. Coś tam chcialbym poskakac też, bunny hopy jakies, wheelie, nauczyc sie wszystkiego, dystanse 50+km, ale skoki z górek na pewno nie wieksze niz pół metra, lubie szaleńczą agresywna SZYBKĄ jazde a to wyskoki powyzej pół metra to ...moze kiedys... No i koła 26, czy takie złe, czy lepsze i szybsze 27.5? Znalazlem uzywke horneta za 2200 ale bez pedalow i z wymiana sprzetu: https://www.olx.pl/oferta/rower-dartmoor-hornet-CID767-IDhLXGb.html#b2104ae545
Gość Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 a hornet z tego co widze ma marne 1x10, gdzie sam aktualnie w swoim unibike mam 3x9 i jest tak jak byc powinno. Znalazlem oczywiscie konkurenta czyli Primala, ten natomiast ma juz cos szybszego czyli 2x9, wciąż mało ale nie jest źle.... Nie używaj słowa "szybszy" w kontekście ilości przełożeń bo to brzmi jak jakiś absurd. Napęd 1x już na dobre wszedł do już nawet XC, także określenie napędu 1x10 w rowerze Enduro jest nieco nie na miejscu. Aktualnie masz takie stopniowanie kaset że świadomy wybór praktycznie w pełni zastąpi Ci Twoje "szybkie" 3x9 Dużo myślałem generalnie czemu takie niskie przerzutki maja te marki no ale wiadomo wytrzymalosc najwazniejsza... Wymyślasz jakieś dziwne teorie, ciężko się do tego odnieść nawet. Tak jak pisałem, Hornet ma kasetę 11-42 przy 11s, powinno to już dawać radę. A tak ogólnie to nie wiem po co zakładasz drugi tak naprawdę identyczny temat, tam trzeba było ciągnąć sprawę i być może osoby już zaangażowane by wyjaśniły temat.
ralfbutton Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Kolega ma Horneta ja miałem Primala, w samej jezdzie nie bylo szalonych roznic. Hornet chyba wytrzymalszy. Moze sam cos zlozysz? Sent from my ZUK Z2121 using Tapatalk
szczecinmtb Napisano 16 Kwietnia 2017 Autor Napisano 16 Kwietnia 2017 Ok to moze mylilem sie co do przerzutek, dzieki za wyjasnienie Co do skladania, to wlasnie dowiedzialem sie ze jest to bardzo slaby pomysl:Info w tym linku http://www.1enduro.pl/czy-oplaca-sie-skladac-rower/
byh81 Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 A jeżeli chodzi o horneta to sprawdź specyfikację tego za 4300 bo ostatnio przeglądałem oferty i za tą cenę miał widelec suntour raidon który jest raczej pomyłką do tego roweru. I możesz również obejrzeć NS djambo też fajny rower.
szczecinmtb Napisano 16 Kwietnia 2017 Autor Napisano 16 Kwietnia 2017 no dlatego tym bardziej wole wybrac primala, tylko jeszcze nie wiem ktorego, 130-140mm zdecydowanie w koncu wystarczy na agresywne zjazdy i dlugie podjazdy, wiecej nie zawsze znaczy lepiej.Ten NS djambo faktycznie wydaje sie spoko kwestia czy chodzilo o tego https://www.7anna.pl/product-pol-9641-Rower-NS-Bikes-2017-Djambo-2-27-5.htmlczy NS Eccentric Djambo
byh81 Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Eccentric pojawił się na ten rok jak mnie sie zdaje, musisz poczytać opinie.
beskid Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Co do skladania, to wlasnie dowiedzialem sie ze jest to bardzo slaby pomysl: Info w tym linku http://www.1enduro.pl/czy-oplaca-sie-skladac-rower/ Bez urazy ale wyciągasz wnioski na dość lipnych przykładach z tego artykułu. Tak się składa, że większość sprzętu na ramach Dartmoora to składaki bo się właśnie opłaca. Udowodniło to już wielu tutaj na tym forum.
byh81 Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Tylko że w artykule przedstawione jest składanie roweru na takich samych komponentach jak gotowiec i to wychodzi drożej. A nie każdemu odpowiada gotowa specyfikacja lub producent użytej części, a że rama jest bardzo dobra to wielu składa rower według własnych upodobań lub głębokości portfela i wtedy może wyjść taniej.
szczecinmtb Napisano 16 Kwietnia 2017 Autor Napisano 16 Kwietnia 2017 @beskid, hmm moze masz racje bo kusi mnie te skladanie, w koncu sprzet z mojego unibike mozna by przeniesc na lepszą lżejszą ale wytrzymalszą rame czyli np hornet czy ten primal, tyle ze dochodzą koszta amora przynajmniej 120-130mm, mostek i kierownica, no i opony... reszta moglaby zostac, kwestia czy reszta bedzie sie trzymac na tej ramie dartmooraJakies wiec propozycje jak zlozyc rower wykorzystujac mojego flite?i zeby nie wydac wiecej niz 3000 - skoro za tą cene dostane oryginalnego z pelnag warancja primala z 2017, 27,5 https://www.domenasportowa.pl/product-pol-180486-Rower-gorski-Dartmoor-Primal-27-5-2017-8454.html?gclid=Cj0KEQjwicfHBRCh6KaMp4-asKgBEiQA8GH2x9xPzpgpkPWByJzcyjtbtMgaWwFovPn0bolwN2cDy5QaAvR_8P8HAQ
beskid Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Dostaniesz kupę a nie porządny rower. Co to w ogóle linkujesz?? Z tego Twojego Unibike'a nie wiele "odzyskasz". Może hamulce, tylną zmieniarkę. Lepiej to komuś opchnąć nawet bardzo tanio i dopiero zabrać się za składanie nowego. Jak poskładać by było dobrze i tanio to nich Ci inni pomogą bo ja trochę wyszedłem z obiegu w tej kwestii.
byh81 Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Za 3000 nie dostaniesz oryginalnego primala tylko jakiś składak na kiepskich częściach.
ralfbutton Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Ja swojego na slx, z auronem 140, napędem 1x10 plus zapas 2x10 sprzedałem za 3k czyli da się Sent from my ZUK Z2121 using Tapatalk
szczecinmtb Napisano 16 Kwietnia 2017 Autor Napisano 16 Kwietnia 2017 co wiec robic b juz nie wiem, wychodzi na to ze kup pan horneta bo jest najlepszy i tyle, a nie amor do wymiany i ewkierownica szersza... takto wszystko jest slabe jak tak patrzec, a ja amatorem jestem i i tak nie rozwale tego roweru i tak
Gość Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 Kupno gotowego roweru zawsze jest najbardziej opłacalne, jednak kosztem 100% dopasowania pod siebie. Jeżeli masz pojęcie, to zaciśniesz zęby, trochę przepłacisz ale złożysz rower idealnie pod siebie. Jeżeli tego pojęcia nie masz, to lepiej kupić gotowca i z czasem go lekko modyfikować. Będziesz czuł że np kierownica jest za wąska, mostek za długi czy przełożenie za twarde.
szczecinmtb Napisano 16 Kwietnia 2017 Autor Napisano 16 Kwietnia 2017 no na razie sam nie wiem co ja chce, rama kusi, bo wymieniam, place w serwisie za wszystk i jest cacy, tyle ze amor 100mm kazdy mowi ze niee bo geometrie popsuje blablabla i na trasach zjazdowych to lipa... gdzie ja na na moim flite zjezdzalem nawet moim rowerem z rama 21
Gość Napisano 16 Kwietnia 2017 Napisano 16 Kwietnia 2017 No bo amortyzator 100 mm jest zdecydowanie za niski do tej ramy. Dla Horneta zalecany widelec to 140-170mm skoku, przy 100 mm całość pójdzie w dół i zrobisz jakiegoś dziwoląga. To skoro 100mm Ci starczało itd, to dlaczego po prostu nie kupisz innej, fajniejszej ramy do XC a resztę pieniędzy przeznaczysz na modyfikacje?
szczecinmtb Napisano 17 Kwietnia 2017 Autor Napisano 17 Kwietnia 2017 a w jakich cenach są ramy do XC? 19-20 cali max?Bo chyba wracam do punktu wyjscia i zmienie tylko w moim flite mostek ze 100mm na 35mm, szersza kiera i wystarczy na agresywne zjazdy, na pewno lepiej sie bedzie sterowalo niz z mostkiem 100mm, kwestia czy niebedzie to zbyt maly mostek ale skoro rame i tak mam za duzą to bede mial przynajmniej jeden z najszybszych rowerow po terenie, bo dluzsza rama = rower jest dluzszy i trudniej go przewrócic i szybciej jedzie, f**k yeah Ale mimo wszystko doradzcie mi jakis mostek i jaka kierownica skoro teraz mam 670mm? jakas 720mm pewnie bylaby wystarczajacaEw ile kosztuja ramy do xc? jezeli to koszta mniejsze niz rama primal to biore od razu zrozumialem ze ja nie lubie latać na rowerze, tylko rower jest od trzymania sie podłoża czyli szybkiej jazdy ale oprocz tego agresywnej jezeli predkosc jest mniejzsa co za tym idzie agresywna = kontrolowana, zwinna.Uswiadomilem sobie więc ze jedyne co potrzebuje to mniejszej ramy do mojego roweru, skoro wedle wyliczen pasuje pode mnie bardziej rama o 20 cali to wystarczy ze wymienie aktualna na mniejszą, nie musi byc wcale primal, szczegolnie ze to nie jest rama do XC - a XC rozumuje szybkie gorkowane tereny, zjazdy z lasu bez skoków czyli takie które do tej pory mimo wszystko praktykowalem, owszem single tracki sa fajne ale i to idzie zrobic przeciez, jedynie co mi przeszkadzalo to zbyt dluga rama bo na zakretach jezdzi sie moim flite jak limuzyną, jest za długi, stad potrzebuje po prostu mniejszej ramy, moze byc nawet ta od flite, kwestia ile ona kosztuje, i czy bedzie pasowala to sprzetu, oczywiscie zalezy mi na lekkosci roweru, tak bym mogl sie wciaz nim bawic nawet na podwórku, robiac manuala, podrzucajac przednie kolo i wskakujac na krawezniki - od dziecinstwa to lubialem! ale oprocz tego lubie adrenaline co daje mi szybkosc, dlugodystansowe jazdy pod gorke a potem zjazd trwajacy pare min z mega szybka predkoscia, ewentualnie jakies single tracki i wieksza zabawaCzyli jakas rama lzejsza/lepsza/wytrzymalsza - skoro taki hardkorowiec ze mnie hehe, a reszta sprzetu zostaje, amor 100mm wystarczajacy, ogarne powietrze w nim bo SAG jest zbyt duzy, duzo wbija, zbyt duzo, co przeszkadza, choc moze na agresywnych zjazdach pomagalo. Do tego po ogarnieciu ramy ocenienie czy faktycznie potrzebuje mniejszeog mostka czy moze te 100mm pozwoli mi juz w bardziej pewny siebie podbijac przednie koło - kocham to robic bo to daje kontrole nad rowerem i moge przeskakiwac przeszkodzy bunny hopem, aktualnie bylo ciezko...No i kierownica, aktualnie mam 670mm, szersza bedzie lepsza? wiesz mniejsza rama np 19, lepsza zwinnosc, ale tez mozliwe ze bedzie zbyt mala, stad szersza kierownica sprawi ze bede odpowiednio pochylony, czyz nie? w koncu 189cm robi swoje
Gość Napisano 17 Kwietnia 2017 Napisano 17 Kwietnia 2017 Accent Peak ( sam mam) jest polecany do XC w rozsądnych pieniądzach. Natomiast jak wpakujesz tam mostek 35mm to będzie to niezła pokraka. Urok roweru XC jest taki że się na nim leży, a tyłek na ogół jest wyżej niż kierownica. Nikt Ci nie odpowie czy potrzebujesz kierownicę 720 czy 710, mostek 35 czy 80, to musisz dobrać sam. Nie "przywiązuj" się też za bardzo do amortyzatora, jest to co prawda powietrzny ale nadal XCR. Czyli amor z luzami od nowości ( chociaż jak sam się przekonałem 2x droższy Epixon ma to samo) który waży tyle co małe kowadło. Zdecyduj się co potrzebujesz, jeżeli masz kasę to warto zastanowić się nad ramą do Enduro ( Hornet, Primal) + amortyzator o skoku zalecanym przez producenta. Weź też pod uwagę że Hornet ma z tyłu sztywną oś, więc czeka Cie wymiana piasty jak się zdecydujesz.
szczecinmtb Napisano 17 Kwietnia 2017 Autor Napisano 17 Kwietnia 2017 A ta rama Accent Peak pasowala do mojego roweru i osprzetu? wiesz zeby sie nie okazalo ze kupie rame a potem bede musial reszte dokupowac, np ta piasta itd.No i skoro mam 190cm wzrostu to czy 19 cali rama nie bedzie tym razem za mała? bo aktualnie odleglosc od kolan do kierownicy u mnie to prawie pół metra a tak chyba byc nie powinno.Co do ram primal i hornet wymieniac rowna sie to ze zmiana amora i reszty tak jak wspomniales wiec po co mi to? ramy XC tez są wytrzymale przeciez i ludzie zeskakuja z dropow normalnie i na hopach skacza lekko, zalezy mi na szybkosci i zwinnosci, a hornet to taki bardziej rowerek bez pedalowania na zjazdach tylko zabawa na lewo i prawo W sensie rozmiar accent peak rozmiar M - wiec strzelam ze to 19 cali,
Alsew Napisano 17 Kwietnia 2017 Napisano 17 Kwietnia 2017 No i skoro mam 190cm wzrostu to czy 19 cali rama nie bedzie tym razem za mała? Jak wrzucisz do niej mostek 35mm to będziesz mieć pozycję jak na dziadkowym trekkingu Kombinujesz jak koń pod górkę! Wsadź do tej ramy którą masz mostek 60-70 mm plus kierę 720-760mm to nie poznasz swojego roweru!
szczecinmtb Napisano 17 Kwietnia 2017 Autor Napisano 17 Kwietnia 2017 @Alsew, hmm moze i masz racje... generalnie znalazlem tutaj aktualną geometria mojej ramy (21cale), co chyba jest widoczne ze jest za duza i pierwsze co powinienem wymienic to rame na 19stke (M). CHyba ze sie myle, sam juz nie wiem grneralnie na mojej ramie musze leżeć, plecy mnie przez to bolą bo leże jak na łóżku i na palcach mam kierownice, stad wydaje mi sie ze duzo zyskam gdy zmniejsze rame, choc wtedy na pewno juz bedzie musial zostac mostek 100mm, opcje są dwie..1) Zostaje przy ramie, a skracam ją poprzez krótszy mostek, w końcu 50mm krótszy mostek to =2cale mniejsza rama (w teorii) - zyskuje kontrole nad kierowaniem i szersza kierownica automatycznie tez wchodzi. Koszta max 300zl2) Zmniejszam rame na 19stke, zwinniej na zakretach bo takto rama jest jak limuzyna, mostek 100mm bedzie musial zostac by tez nie siedziec jak dziadek na trekingowym rowerze jak to ujales, ewentualnie mostek 80mm i kierownica lekko szersza, by wyrownac pozycje lezaca
Alsew Napisano 17 Kwietnia 2017 Napisano 17 Kwietnia 2017 ze jest za duza i pierwsze co powinienem wymienic to rame na 19stke (M). CHyba ze sie myle, sam juz nie wiem Szersza kiera do nowego projektu to i tak konieczność więc w zasadzie pozostaje tylko kwestia ryzyka w temacie zakupu krótszego mostka. Kup na początek mostek 70 mm i szerszą kierą, a ramę zawsze możesz wymienić ale to już większa kasa...
szczecinmtb Napisano 17 Kwietnia 2017 Autor Napisano 17 Kwietnia 2017 Spoko, jakies konkretne kierownice polecasz? Polecano mi producenta PRO (model koryak) jakos tak, najgorzej jak sie okaze zbyt szeroka, bo jak po asfalcie jezdze to nie potrzebuje az tak szerokiej kierownicy, dopóki nie wjezdzam w las ale wiec skoro aktualnie mialem 670mm to mysle ze 720 bedzie wystarczajaca, ale rozumiem ze dobiera sie to wedle szerokosci barkow + szerokosc dłoni i wtedy mamy idealna kiere dla siebie? Tylko patrz... skoro aktualnie zbyt bardzo jestem pochylony na rowerze to skracajac mostek do np 60mm, bede mial pozycje 4m bliższą i moze i będzie spoko bo nie ukrywam, mostek 50mm testowalem i bylo niebo a ziemia, jednak gdy dodam szersza kierownice = szerszy chwyt, pozycja zblizy sie do aktualnego stanu, stad doradzono mi ze gdy mam zbyt dużą rame, to mostek 30-45mm by skrocic w teorii nadmierne pochylenie, i kierownica zdecydowanie szersza by utrzymac sterownosc a nie stracic kontroel na zjazdach, ale im krotszy mostek na XC tym hardkorowo troche, bo ja lubie sie rozpedzic na zjezdzie trasy leśnej i byleby najszybciej do celu, owszem czasem wjade na jakiegos single tracka, roznie to bywa, tras duzo jeszcze nie odkrylem ale enduro trasy to mamy moze z pare tylko, i owszem tam juz jest hardkor, hopy i inne rzeczy, niby fajne ale na ramie XC i tak zeskocze przeciez sie nie polamie od razu rama przy hopie 30cmJakis kompromis musze znaleźć, ten mostek i kiera kusi, testowalem 50mm mostek przy mojej kierownicy i latwiej bylo wybijac przednie kolo zeskakujac z chodnika ale wciaz nie az tak latwo gdyby rama bylaby mniejsza, a ja lubie takie zabawy, bunny hopa chyba tez bedzie latwiej zrobic gdy ramabedzie lepsza nie? wiec moze rame trailowa potrzebuje, one sa lzejsze od xc chyba i geometria bardziej pod fun
Gość Napisano 17 Kwietnia 2017 Napisano 17 Kwietnia 2017 Zacznij pisać w nieco bardziej uporządkowany sposób bo strasznie ciężko się to czyta. Kierownicę możesz zawsze skrócić, to nie jest problem. Ja nadal uważam że powinieneś szukać ramy do Enduro i innego amortyzatora. Na takim rowerze będziesz miał dużo bardziej wyprostowaną pozycję z krótkim mostkiem i szeroką kierownicą. Wklep sobie w google, pooglądaj rowery do XC i do Enduro, zauważysz różnicę w budowie. Trochę też widzę że sam nie wiesz czego chcesz, piszesz o jeździe po asfalcie, za chwilę że szeroka kierownica będzie Ci przeszkadzała w lesie, potem że jednak chcesz coś żeby skakać po krawężnikach albo robić szybkie zjazdy w lesie. Tego się nie da pogodzić, trzeba szukać kompromisu. Poczytaj i może sam sobie odpowiesz na pytanie co Ci jest potrzebne. Nie wiem też kto Ci naopowiadał bredni że ramy Trialowa/ Enduro jest lżejsza od XC. Hornet waży około 2,3 kg a np Peak około 1,75 kg.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.