Skocz do zawartości

[wymiana ramy albo krótszy mostek] XC -> hybryda enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Prosze przeczytac do konca bo jest duzo konkluzji.

 

Zaczynajac, Posiadam rower pod XC, unibike flite 2015, sprzetowo wychodzi on bardzo dobrze, jedynie amor moglby byc wiekszy no i lepsza rama, reszta jest cacy:

szczegolowa specyfikacja, kola 27.5, rama 21, reszta w google gdy wpiszecie unibike flite 2015 k2 rowerowy

 

Jako ze mam lekko za dużą rame bo 21, a mój wzrost to 189cm, wiec powinienem miec 20 cale, to zastanawiam sie nad wymiana ramy pod bardziej agresywne tereny i wieksza zwinnosc, doradzono mi firme dartmoor i rame primal bądź hornet, ktora jest lżejsza i bardziej pode mnie to jeszcze nie wiem ale cenowo dobrze wychodzi rama primal: Dartmoor

Rama Primal 27,5" [2016] = 720zl, 19 cale albo 20

Chcialbym z tego roweru zrobic cos lepszego, rama 21 zdecydowanie mi przeszkadza bo jedynie co mi dobrze idzie to tylko rozpedzanie sie, co jest fajne ale jednak przydala by sie ta kontrola wiekzsa nad rowerem.

 

Moja górna rama ma dlugosc 61cm i podobno wedle geometrii progresywnej istnieje teoria ze rama powinna byc dluższa a skracamy wtedy mostek do minimum, czyli planowałem już 35mm(aktualnie mam 100mm) w kącie zero stopni  + szersza kierownica (aktualnie 670mm) na 760mm. Tyle czy to da mi lepszy styl jazdy niz krótsza rama to nie wiem, zastanawiam sie nad kupnem tej ramy primala bo cenowo nie jest jeszcze tak źle, pod warunkiem ze rama 19 cali będzie pasowała.... i nie bedzie czasem zbyt małą, czyli z deszczu pod rynne... oraz czy w ogóle sztyca i wszystko bedzie pasowalo. 

 

Zakładam wiec ten temat by sie dowiedziec co robić... owszem mógłbym sprzedać ten rower za max 2400zl bo uzywany (a sam za niego dalem 2900zl bo tyle kosztuje nowy) ale co z tego bo dokladam tylko moze 2000zl i mam nowy rower dartmoora... moze i spoko opcja ale przeciez sprzetowo gdy wymienie tylko rame powinno byc wystarczajaco, jedynie amor przedni moglby byc wiekszy ale na pewno bedzie to mniejsza kwota niz kupno nowego roweru...

 

Co myslicie? Jarają mnie owszem szybkie wjazdy ale chcialbym tez zjezdzajac fajnie bawic sie rowerem... jara mnie nawet jazda po miescie z zabawą w skoki itd... a aktualna moja rama 21 nie pozwala mi na takie zabawy aż tak... wymieniajac mostek na 50mm od razu poczulem roznice nad kontrola przedniego koła, gdzie wczesniej po prostu musialem lezec nad rowerem i jechac prosto jak czołg....

 

Zapraszam wiec do dyskusji... czyli jakie mam opcje... i co tu mozna zrobic...

Widze to tak ale moge sie mylic bo nie znam sie tak dobrze:

 

1) Wedle geometri progresywnej, rama mimo ze cieniowana ale lekka, wiadomo lekko dluzsza ale zostawiamy bo przyda sie na wjazdy, bedzie latwiej wjezdzac... Pozostaje tylko wymiana mostka na maksymalnie krótki czyli powiedzmy 35mm, poswiecilem troche czasu i znalazlem chyba jakis dobry no i tani: 

Cloud -Mostek Tri State 31,8 (2014)

+ kierownica jakas szersza 760mm , tylko jakie giecie wybrac? pewnie jak kierownica bedzie blizej mnie to lepiej

 

=Budżet najtańszy bo tylko 260 do 300zl

 

2) wymiana ramy na tego dartmoora albo primal albo hornet + kierownica szersza, mostek 100mm albo zostaje albo minimalnie kroszy np na 70mm (tak zeby tez sie nie garbic na tym rowerze)

 

=Budżet = rama primal 730zl, mostek max 80zl, kiera 130zl, czyli tysiak, sprzet czyli hamulca i amor jednak zostaje ten 100mm ale mysle ze blokada amora która mam jest przydatną opcją typowo na dlugodystansowe jazdy +50km

 

3) Najdłuższa i najdrozsza budżetowa opcja czyli próba sprzedaży tego mojego roweru za te marne 2400zl bo nowka 2900zl kosztuje... i uzbieranie aż 2500zł na nowy dartmoor hornet ktory kosztuje 5000zl....

 

Dlatego mysle ze pozostane przy opcjach nr 1 i 2 a w przyszlosci zloze sobie sam wlasny rower, w koncu mysle ze nawet cenowo wyjdzie samemu sobie taniej zlozyc takiego oryginalnego horneta, czyz nie mam racji? smile.png

 

Jara mnie szybka jazda ale rowniez kontrola, nie koniecznie lubie skoki nad hopami choć jest to fajne uczucie lekko sie wybic ale tez bez przesady, mieszkam w Szczecinie wiec az takich agresywnych tras tez nie mamy ale fajnie jest na zakretach pociagnac troche tylem czy po pompowac na hopkach smile.png  ja sam tez nie wiem czego chce tongue.png

 

Zapraszam do dyskusji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumialem ze ja nie lubie latać na rowerze, tylko rower jest od trzymania sie podłoża czyli szybkiej jazdy ale oprocz tego agresywnej jezeli predkosc jest mniejzsa co za tym idzie agresywna = kontrolowana, zwinna.

Uswiadomilem sobie więc ze jedyne co potrzebuje to mniejszej ramy do mojego roweru, skoro wedle wyliczen pasuje pode mnie bardziej rama o 20 cali to wystarczy ze wymienie aktualna na mniejszą, nie musi byc wcale primal, szczegolnie ze to nie jest rama do XC - a XC rozumuje szybkie gorkowane tereny, zjazdy z lasu bez skoków czyli takie które do tej pory mimo wszystko praktykowalem, owszem single tracki sa fajne ale i to idzie zrobic przeciez, jedynie co mi przeszkadzalo to zbyt dluga rama bo na zakretach jezdzi sie moim flite jak limuzyną, jest za długi, stad potrzebuje po prostu mniejszej ramy, moze byc nawet ta od flite, kwestia ile ona kosztuje, i czy bedzie pasowala to sprzetu, oczywiscie zalezy mi na lekkosci roweru, tak bym mogl sie wciaz nim bawic nawet na podwórku, robiac manuala, podrzucajac przednie kolo i wskakujac na krawezniki  - od dziecinstwa to lubialem! ale oprocz tego lubie adrenaline co daje mi szybkosc, dlugodystansowe jazdy pod gorke a potem zjazd trwajacy pare min z mega szybka predkoscia, ewentualnie jakies single tracki i wieksza zabawa

Czyli jakas rama lzejsza/lepsza/wytrzymalsza - skoro taki hardkorowiec ze mnie hehe, a reszta sprzetu zostaje, amor 100mm wystarczajacy, ogarne powietrze w nim bo SAG jest zbyt duzy, duzo wbija, zbyt duzo, co przeszkadza, choc moze na agresywnych zjazdach pomagalo. 

Do tego po ogarnieciu ramy ocenienie czy faktycznie potrzebuje mniejszeog mostka czy moze te 100mm pozwoli mi juz w bardziej pewny siebie podbijac przednie koło - kocham to robic bo to daje kontrole nad rowerem i moge przeskakiwac przeszkodzy bunny hopem, aktualnie bylo ciezko...

No i kierownica, aktualnie mam 670mm, szersza bedzie lepsza? wiesz mniejsza rama np 19, lepsza zwinnosc, ale tez mozliwe ze bedzie zbyt mala, stad szersza kierownica sprawi ze bede odpowiednio pochylony, czyz nie? w koncu 189cm robi swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj geometria mojej ramy, opcje są wiec dwie, albo wymieniam rame na M, 19 cali, ktora bedzie przez to minimalnie za mala, ale wystarczy ze dam szersza kierownice. Albo skracam tylko mostek o 40-50mm i szersza kiera i zostaje przy tym, w koncu wedle kalkulatorów moja wskazana rama to 20-20.5 cali 
XzOvvHM.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primale i hornety są długie. Ale do przekładki będziesz potrzebował jeszcze widła o dużo większym skoku i pewnie paru innych szpejów które nie będą pasić z dotychczasowego roweru (stery, sztyca, mostek, być moż przsrzutka p. i korba). Do agresywnych zjazdów w terenie mocniejszych kół.

Podobnie z kombinowaniem w drugą stronę - rower xc z mostkiem trialowym/enduro i taką też kierownicą nie zmienią geo roweru i nie zmienią go też w dh czy trail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primale i hornety są długie. Ale do przekładki będziesz potrzebował jeszcze widła o dużo większym skoku i pewnie paru innych szpejów które nie będą pasić z dotychczasowego roweru (stery, sztyca, mostek, być moż przsrzutka p. i korba). Do agresywnych zjazdów w terenie mocniejszych kół.

Podobnie z kombinowaniem w drugą stronę - rower xc z mostkiem trialowym/enduro i taką też kierownicą nie zmienią geo roweru i nie zmienią go też w dh czy trail.

no wiadomo, bo mowi sie ze geometria ram enduro jest przystosowana do zjazdów agresywnych a przecież ramy XC juz nie. faktycznie.. :P szkoda ze wiele razy zjezdzalem na tej mojej ramie po kawalkach drewna i gorkach i jakos nic sie nie dzialo, tak jak mowilem jedynie co mi przeszkadza to zbyt duze nachylenie nad rowerem, przez co ciezko mi kontrolowac kierownice b nad rowerem po prostu leze a wolalbym az tak nie lezec a miec wieksza kontrole nad rekami a nie opierac sie na kierownicy prawie polowa mojego ciala - o to tylko i wylacznie mi chodzi, wiec albo mniejsza rama, albo krotszy mostek i kiera, bo rama dla mnie prawidlowa to 20 wiec az taka za duza nie jest

Edytowane przez szczecinmtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

no wiadomo, bo mowi sie ze geometria ram enduro jest przystosowana do zjazdów agresywnych a przecież ramy XC juz nie. faktycznie.. szkoda ze wiele razy zjezdzalem na tej mojej ramie po kawalkach drewna i gorkach i jakos nic sie nie dzialo

 

Tekstem powyżej nieco zaprzeczasz tekstowi poniżej:

 

 

 

tak jak mowilem jedynie co mi przeszkadza to zbyt duze nachylenie nad rowerem, przez co ciezko mi kontrolowac kierownice b nad rowerem po prostu leze a wolalbym az tak nie lezec a miec wieksza kontrole nad rekami a nie opierac sie na kierownicy prawie polowa mojego ciala
 

 

Z jednej strony piszesz że nie raz zjeżdżałeś i było super a z drugiej że nie kontrolujesz za bardzo roweru. Trochę też nie rozumiem po co prowadzisz dwa odrębne wątki na ten sam temat  :thumbsup:

 

Jak wsadzisz krótki mostek do XC to rower stanie się nieco narwany, zacznie kiepsko podjeżdżać a nogi znajdą się niebezpiecznie blisko kierownicy. Krótki mostek może i nieco skróci rower, ale pochylenie cały czas będzie podobne a Ty żeby dosięgnąć kierownicę będziesz wyginał plecy w banana, tak się to może skończyć.

 

Jeżeli czujesz że masz za dużą ramę to warto zacząć właśnie od ramy a nie w tak drastyczny sposób skracać mostek. Jeżeli jednak koniecznie chcesz zmienić ten mostek to przecież do wyboru masz dziesiątki kątów i długości. Weź pod uwagę także że rama Enduro ma nieco inne kąty ( np główka), rower będzie nieco bardziej stabilny dzięki temu.

 

 

Nic nie stoi na przeszkodzie kupić np taki:

 

https://rower.com.pl/pro-lt-mostek-czarny-70-mm-x-31-8-mm-35-st-535061

 

+35 stopni w górę i 70mm długości.

 

Tyle że mogę się założyć że nie będziesz mógł potem spojrzeć na rower bo będzie wyglądał obrzydliwie :yucky: Możesz też kupić giętą kierownicę co nieco wyprostuje sylwetkę.

 

Kiedyś czytałem że jeżeli potrzebujesz ( do XC) mostka krótszego niż 80mm lub dłuższego niż 120mm to znaczy że wybrałeś złą ramę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast kombinować tworząc jakiegoś potworka może zmień jedynie ramę na rozmiar mniejszą z krótkimi rurkami tylnego widła i niekoniecznie cieniowaną.

Przede wszystkim w xc masz swoją masę osadzoną wysoko i przesuniętą bardziej na przód. To sprzyja fikołkom przez kierownicę podczas zjazdów i naturalnym reakcjom organizmu czyli pojawia się niepewność i dyskomfort. Długośią mostka tego nie wyleczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznę od tego że odstęp od siodła do kierownicy to te prawie 64cm, co jest bardzo duzo, stad jak skróce mostek o 5cm to w jaki sposób moge byc nadal tak samo pochylony nad rowerem? oczywiscie ze pozycja sie zdecydowanie wyprostuje... 

geometria sama mowi za siebie, dokladnie 635mm odstepu od siodelka ktore i tak mam przesuniete do tylu bo kolana mnie bolą...
http://i.imgur.com/XzOvvHM.png

Stad nowa mniejsza rama wydaje sie najbardziej oplacalnym wydatkiem, bo na rzeszte nie narzekam, sprzęcior jest cacy, hamulce i przerzutki też.

Jaka wiec rame polecacie skoro nie primal ani nie hornet, to jakas leciutka podobna do tej? ale bardziej do terenów leśnych, zjazdów?
no i zeby znowu kolana nie bolały i nie okazala sie zbyt mała :P Polecano mi Accent Peak


Mnie po prostu zniechęca urok roweru XC bo on jest taki że się na nim leży, a tyłek na ogół jest wyżej niż kierownica - gdzie mi to przeszkadza i dlatego zawsze jezdze na obnizonym siodelku bo jak mozna jezdzic na rwoerze gdzie tylek jest wyzej niz kierownica... ma byc wygoda i swobodna zwinna jazda - to jest to co lubie, czyli moze jakis trail mi wystarczy? skoro nie lubie tylka w gorze to bardziej siedzaca pozycja ale tez nie ze full/enduro to lapie sie pod triala

 

Edytowane przez szczecinmtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mnie po prostu zniechęca urok roweru XC bo on jest taki że się na nim leży, a tyłek na ogół jest wyżej niż kierownica - gdzie mi to przeszkadza i dlatego zawsze jezdze na obnizonym siodelku bo jak mozna jezdzic na rwoerze gdzie tylek jest wyzej niz kierownica... ma byc wygoda i swobodna zwinna jazda - to jest to co lubie, czyli moze jakis trail mi wystarczy? skoro nie lubie tylka w gorze to bardziej siedzaca pozycja ale tez nie ze full/enduro to lapie sie pod triala

 

No to po co chcesz szukać ramy do XC skoro nie lubisz XC?

 

Coraz bardziej odnoszę wrażenie że szukasz tutaj wróżki która powie: Tak, potrzebujesz ramy X i mostka Y.  Tyle że każdy jest zbudowany nieco inaczej, każdy ma inne preferencje i to Ty powinieneś podjąć decyzję, my możemy doradzić wybór w konkretnej kategorii.

 

No i nie dziw się że coś Cie boli jak jeździsz na za nisko ustawionym siodełku  :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mnie po prostu zniechęca urok roweru XC bo on jest taki że się na nim leży, a tyłek na ogół jest wyżej niż kierownica - gdzie mi to przeszkadza i dlatego zawsze jezdze na obnizonym siodelku bo jak mozna jezdzic na rwoerze gdzie tylek jest wyzej niz kierownica... ma byc wygoda i swobodna zwinna jazda - to jest to co lubie, czyli moze jakis trail mi wystarczy? skoro nie lubie tylka w gorze to bardziej siedzaca pozycja ale tez nie ze full/enduro to lapie sie pod triala
Tak się składa, że nawet na endurakach ludzie miewają tyłek wyżej niż kierownicę - i wcale nie jest niewygodnie. Sztyca idzie w dół na zjazdach.

Co do samego roweru, to nie wiem, czego tak naprawdę potrzebujesz - sam Szczecin to jakieś 99.9% terenów pod XC - to, co zostało powiedzmy, że jakoś nadaje się pod enduro, ale trzeba wiedzieć, gdzie. Popatrz sobie na TrzyWieże XC i trasy - ludzie jakoś dają radę.

Roweru idealnego nie ma - jak chcesz zjazdówkę, to będziesz się bardziej męczył pod górę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O peaku do zjazdów to zapomnij. Sam złamałem dwa peaki właściwie na prostej drodze (dolne rurki tylnego widła). Peak przy twojej ramie to wydmuszka. Żeby nie było, że jakiś uprzedzony do peaka jestem - obecnie mam trzeciego ale jeżdzę na nim wyłącznie z rodziną w niedzielne popołudnia. W budżecie do 700 nie zaszalejesz i kupisz coś podobnego do tego co masz (kross, biria, eris/kands, tdf - wszystko gemometrycznie słabe jeśli chodzi o zwrotność czy zjazdy), czasami zdarza się jakiś używak ktm czy stalowa kona. Oceniając jednak po tym co piszesz odnośnie ustaiweń roweru (siodło max do tyłu i na dół) to zmiana rozmiaru ramy też wiele nie pomoże, szczególnie na ból kolan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O peaku do zjazdów to zapomnij. Sam złamałem dwa peaki właściwie na prostej drodze (dolne rurki tylnego widła). Peak przy twojej ramie to wydmuszka. Żeby nie było, że jakiś uprzedzony do peaka jestem - obecnie mam trzeciego ale jeżdzę na nim wyłącznie z rodziną w niedzielne popołudnia. W budżecie do 700 nie zaszalejesz i kupisz coś podobnego do tego co masz (kross, biria, eris/kands, tdf - wszystko gemometrycznie słabe jeśli chodzi o zwrotność czy zjazdy), czasami zdarza się jakiś używak ktm czy stalowa kona. Oceniając jednak po tym co piszesz odnośnie ustaiweń roweru (siodło max do tyłu i na dół) to zmiana rozmiaru ramy też wiele nie pomoże, szczególnie na ból kolan.

Masz racje co do peaka, sprawdzilem jego geometrie i jedynie dlugosc tylniego widelca ma krótszą co jest jakims tam plusem, stwierdzam chyba na 99% że rama moja mimo ze 21, a wedle kalkulatorow itd powinienem miec 20,5 czyli powiedzmy te 20, to i tak nie jest tak zle niż jakbym miał zbyt małą - 19stkę.

 

Wychodzi na to ze jedyne co mi pozostaje jak chce pozostac z tym rowerem, to krótszy mostek np 50-70mm(3-5cm blizej kierownica to juz wieksze zgiecie w łokciu a nie aż ta wyprostowane ręce) do tego kierownica ewentualnie szersza(bo 670mm to malutko, ale też 720 czy 740mm moze byc za duzo w szerokosci chwytu - z tym moze cos doradisz?)

Także wnioskujac kierownica bedzie blizej(alternatywa krótszej ramy) co zapewni wieksza kontrole na zjazdach co polaczy sie z szerokoscia kierownicy, na wjazdy dluzsza rama mysle ze i ta wygrywa w koncu i stabilniej jest. Co myslisz przyjacielu?

Edytowane przez szczecinmtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że wielkość ramy to nie tylko długość górnej rury a wszystkie inne wymiary. Według mnie zrobisz dziwoląga z tego roweru a wsadzenie takiej szerokiej kierownicy wcale sytuacji nie poprawi.

 

Zresztą, ciekawy jestem co to za zjazdy tam masz że potrzebujesz kierownicy 720-740 bo inaczej nie panujesz nad rowerem. Może trzeba popracować nad techniką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szczecinmtb

 

Kolana Cię bolą, bo obniżasz siodełko i przesuwasz je do tyłu.

Powodujesz tym jazdę bardziej siłową, niż kadencyjną i większe obciążenia idą w kolana.

Jak chcesz odciążyć kolana, sztyca w górę i siodło do przodu. Możesz zwiększyć kadencję i wyjdzie Ci to tylko na dobre.

 

Po powyższym zabiegu wracasz jednak do punktu wyjścia, czyli

Mnie po prostu zniechęca urok roweru XC bo on jest taki że się na nim leży, a tyłek na ogół jest wyżej niż kierownica - gdzie mi to przeszkadza i dlatego zawsze jezdze na obnizonym siodelku bo jak mozna jezdzic na rwoerze gdzie tylek jest wyzej niz kierownica... ma byc wygoda i swobodna zwinna jazda - to jest to co lubie

 

 

Jeśli chcesz osiągnąć swoją wygodną pozycję, dodaj mostek krótszy i podwyższony.

Twoja pozycja na rowerze wizualnie zbliży się do ATB/Cross, ale będzie wygodniej na tej samej ramie.

 

 

Pytanie zasadnicze, dlaczego kupowałeś rower na ramie XC, skoro geometria Ci w nim nie pasuje ?

Są przecież ramy rekreacyjne.

 

 

PS

Mi osobiście nie podoba się wszechobecny podział dyskusji o rowerach, gdzie źródłem dyskusji są przede wszystkim rowery, a nie potrzeby użytkowników i cel użytkowy.

Szukając informacji o rowerach, najczęściej trafiasz na ludzi którzy kierują Cię w stronę wyścigów.

A wiele osób chce jednak jeździć rekreacyjnie.

Ciekawe jak wiele osób kupiło rowery z potencjałem wyścigowym na przyszłość, mimo iż się nie ścigają, a na co dzień nie są zadowoleni z niewygody pozycji na rowerze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mi osobiście nie podoba się wszechobecny podział dyskusji o rowerach, gdzie źródłem dyskusji są przede wszystkim rowery, a nie potrzeby użytkowników i cel użytkowy. Szukając informacji o rowerach, najczęściej trafiasz na ludzi którzy kierują Cię w stronę wyścigów. A wiele osób chce jednak jeździć rekreacyjnie. Ciekawe jak wiele osób kupiło rowery z potencjałem wyścigowym na przyszłość, mimo iż się nie ścigają, a na co dzień nie są zadowoleni z niewygody pozycji na rowerze ?

 

To prawda, tyle że autor cały czas pisze a agresywnych szybkich zjazdach, nie brzmi to jak rekreacja :thumbsup:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ramie rekreacyjnej można zjechać "agresywnie" z analogicznym poziomem niedopasowania i niewygody jak na ramie XC.

Są ramy rekreacyjne z krótkim tyłem, a tylko nieco wyższym kokpitem z racji dłuższej rury widelca i podkładek.

Ramie rekreacyjnego MTB bliżej do zjazdów niż ramie XC, bo downhilowcy generalnie wolą krótkie mostki, wyższe odsadzenia kierownic i ramy progresywne.

 

MTB/XC i MTB/ATB nie jest dedykowane do "agresywnych" zjazdów.

Zresztą, nie wiadomo jaką "agresję" autor ma na myśli.

Dla kogoś może być to rekreacyjny lajcik ;)

 

Już chyba najbliżej do tego co chce @szczecinmtb, nadaje się rama rekreacyjna/trailowa, np. taka

MARIN BOBCAT TRAIL 4 29er 2017

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na rower xc to ramę masz nieco przydużą. Do tego xc to jak już po wielokroc tu pisane było jazda po prostym w zasadzie, trochę podjazdów i delikatnych zjazdów. Na dobrze dopasowanym rowerze xc nigdy nie będziesz się czuł pewnie na stromych zjazdach. Stosując mniejszą ramę będziesz miał większą strefę komfortu w przekroku i bliżej kokpit. Krótsze tylne rurki dadzą większą zwrotność ale nadal najważnjejsze kwestie czyli środek ciężkości i kąt główki pozostsją typowe dla xc. Bardziej stromy zjazd i tył traci przyczepność a większy korzeń to przód nurkuje i robisz fikołka razem z rowerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo generalnie z powodów zdrowotnych = krzywe plecy. Bardziej nawet naturalnie - moj organizm sam chce i woli pozycje siedząca niz lezaca na rowerze, stad obnizone siodelko by az tak nie lezec na rowerze...

Czyli musze celować w bardziej pozycje siedzącą = rama TRAIL? 
Czyli wychodzi ze musze rame wymieniac, bo kupno nowego raczej roweru odpada.
Da rade cos takiego osiagnac z moim sprzetem? dla mnie agresywne zjazdy to szybkie zjazdy po prostu, nie koniecznie chodzi o enduro bo skał żadnych u nas i tak nie ma, jedynie trasy leśne, mniej strome lub bardziej... Mieszkam w koncu w Szczecinie a nie w zakopanym. Wychodzi na to ze wystarczy mi rower/rama Trail

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że Trail to też nieco większy skok amortyzatora i zabawa zaczyna się od początku. 

 

Może uniesiony mostek + gięta kierownica? Spokojnie uzyskasz kilka centymetrów do góry.

 

Wrzuć zdjęcie swojego roweru z profilu, będzie łatwiej ocenić co można zrobić w Twoim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że Trail to też nieco większy skok amortyzatora i zabawa zaczyna się od początku. 

 

Może uniesiony mostek + gięta kierownica? Spokojnie uzyskasz kilka centymetrów do góry.

 

Wrzuć zdjęcie swojego roweru z profilu, będzie łatwiej ocenić co można zrobić w Twoim przypadku.

Hmm, a jak uniose mostek wyżej? Na pewno lekko -krótszy mostek powiedzmy te 50-60-70mm i szersza kiera lekko coś tam da... Gięta kierownica to juz czaje się od dawna na tą:

http://biostern.abstore.pl/kierownice-kierownica-pro-koryak-riser-31-8x760-mm,c67,p230,pl.html

ewentualnie ta:

http://biostern.abstore.pl/kierownice-kierownica-pro-lt-riser-40mm-720mm-31-8,c67,p1846,pl.html

 

Ale zbyt duze giecie to tez przesada chyba?

 

Mostek:

http://www.bikecenter.pl/p32752,pro-frs-czarny-50mm-31-8mm-mostek.html

 

Albo wiekszy... 60 czy 70.

 

Zdjecia mojego roweru z boku tutaj:

http://i.imgur.com/2mQJJfR.jpg

 

inne ujecie: 

http://i.imgur.com/JqI46gg.jpg

 

Edytowane przez szczecinmtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepska sprawa bo i tak już w tym momencie masz bardzo wysoko kierownicę, nie wiem czy coś ugrasz jeszcze. Jak wsadzisz krótszy mostek o większym kącie to i tak nie pójdzie w górę bo... będzie krótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepska sprawa bo i tak już w tym momencie masz bardzo wysoko kierownicę, nie wiem czy coś ugrasz jeszcze. Jak wsadzisz krótszy mostek o większym kącie to i tak nie pójdzie w górę bo... będzie krótszy.

No ale krótszy mostek = mniejsze pochylenie nad rowerem bo blizej bede trzymał kierownice = mniejsze leżenie nad rowerem.

 

Jaką ewentualnie mniejsza rame (19) mógbym wstawic w ten rower? xc/trial

Edytowane przez szczecinmtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak wsadzisz krótszy mostek o większym kącie to i tak nie pójdzie w górę bo... będzie krótszy.

Samo zwiększenie kąta w mostku np 80mm spowoduje ze kierownica będzie bliżej niż w mostku o takiej samej długości z mniejszym kątem.Skrócenie dodatkowo ją zbliży.Sam taką wymianę wczoraj wprowadzałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...