dembovy Napisano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Cześć wszystkim. Mam problem z damperem, dokładnie z X-Fusion 02 PRO RL QUICK FLIP, 6.5"x1.5" Air w rowerze Gt Helion Elite rocznik 2016. Nie działa blokada z kierownicy . Rowerem jeździłem dopiero dwa razy chociaż mam go od stycznia ( byłem za granicą ). Rower jest nowy , na gwarancji ale oczywiście kupiony za granicą więc kwestia odesłania dampera na gwarancję jest możliwa ale nie chciałbym marnować tyle czasu... Poza felerną blokadą zastanawia mnie też regulacja tłumienia.. samo pokrętło regulująca tłumienie działa bardzo topornie oraz różnica między minimalną a największą wartością nie jest w praktyce dla mnie tak mocno odczuwalna jak w przypadku regulacji amorów przednich. Chciałbym jednak zaznaczyć, że to mój pierwszy full i może to być kwestia mojego braku doświadczenia w tej materii . Mechanicznie sama manetka blokady jest założona poprawnie, naciąg linki jest ok, liczyłem że to jej problem ale niestety wygląda na to, że to coś głębszego :/ Co ciekawe jestem przekonany, że kiedy kupiłem rower to blokada działała, po czym rower stał grzecznie nieużywany w domu przez prawie 3 miesiące i blokada na wiosnę już nie działa :/ Może macie jakieś porady i sugestie ? Nie mam dwóch lewych rąk,swoje rowery zawsze serwisuje sam ale to mój pierwszy full i pierwszy damper do serwisowania. Może macie ewentualnie do polecenia jakieś dobre serwisy na terenie Śląska ? Chętnie oddam go w dobre i sprawdzone ręce. Z góry dziękuję za pomoc. Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 13 Kwietnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 znajdź Fonikę tu na forum. Z Wichem prowadzi serwis we Wrocku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Wiadomość dotarła więc piszę . Bez rozbiórki lub osobistego zobaczenia dampera ciężko będzie stwierdzić co jest przyczyną. Blokada najczęściej nie działa przy zapowietrzeniu dampera bo się może zdarzyć po długim postoju (np. jakaś zastana uszczelka popuściła z powodu słabego smarowania), inne przyczyny poza manetką raczej odpadają skoro blokada wcześniej działała. Co do regulacji tłumienia powrotu to mały zakres jest normalny w tych damperach, zresztą większość podobnych konstrukcji od fox'a czy rs'a działa podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dembovy Napisano 15 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 Dzięki za odpowiedź i rzucenie nieco światła na sytuację Damper pewniakiem pójdzie na serwis ale do tego czasu chciałbym jeszcze trochę pojeździć. Czy jazda z taką usterką jest niebezpieczna dla amora ? Można jeździć normalnie czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.