mrutek Napisano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Cześć, jestem (dosłownie) w przeddzień zakupu pierwszej szosy. Cel: jazda na dystansach 100+, 200+, 300+, a może i więcej. Bez wyścigów, bez sprintów, raczej wytrzymałościowo, ewentualnie z ograniczeniem czasowym. Najpierw myślałem o rowerze typu endurance, ale z uwagi na moje w miarę dobre rozciągnięcie ostatecznie celuję w tytułowe rowery. Inne firmy wypadły mi gorzej jeżeli chodzi o relację zakres/cena. I tak z wyboru 'Giant Defy Advanced' skierowałem się na Gianta TCR. Proszę o radę czy warto dopłacać do konkretnych modeli. Wszystkie ten sam rodzaj karbonu i geometria. Mam 189 wzrostu, 92 cm noga, waga 87 kg. Planuję zakup rozmiaru 'L' oraz dokupienie lemondki. Poniżej najważniejsze różnice. Które z nich warte są dopłaty? (zakładam, że ostateczna cena będzie mniejsza) Giant TCR Advanced 1 [ 8,5 kPLN ] rura sterowa aluminium 1i1/8", 1i1/4" siodełko giant contact shimano ultegra blaty kompaktowe (50/34) suport PressFit BB71 koła Giant P-PR2 DBL opony dętkowe P-SL1 7,6 kg dla rozm. 'M' Giant TCR Advanced Pro 2 [ 11 kPLN ] rura sterowa kompozyt 1i1/4", 1i1/2" siodełko giant contact sl shimano 105 blaty 52/36 suport PressFit RS500 koła Giant SLR 1 opony bezdętkowe Giant Gavia SL RideSense w komplecie waga - nie znalazłem, ale szacuję, że coś pomiędzy 7 a 7,6 kg dla 'M' Giant TCR Advanced Pro 1 [ 13,5 kPLN ] rura sterowa kompozyt 1i1/4", 1i1/2" siodełko giant contact sl shimano ultegra blaty 52/36 suport PressFit BB71 koła Giant SLR 1 opony bezdętkowe Giant Gavia SL RideSense w komplecie 7 kg dla rozm. 'M' Pozdrawiam, M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Giant TCR Advanced 2 (nie PRO) na 105 w zupełności Ci wystarczy. Musi być Ultegra ?? Poszczególne modele 1,2,3 różnią się tylko osprzętem (Tiagra, 105, Ultegra) Pro ma korbę z twardszymi przełożeniami. Jeśli będziesz jeździł po terenie górzystym to będzie ciężko (zakładam że rozpoczynasz przygodę z szosą). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Rozmiar L powinien być ok, tylko czy musi być Giant. Nawet do amatorskich zawodów 105-tka wystarczy to fakt, ale czy musi AŻ tyle płacić za rower na 105/Ultegra. Poszukaj w ofertach tak popularnego Canyona, może Superiory, BMC, aukcje, gdzie się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrutek Napisano 11 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Interesują mnie dłuższe dystanse niż dotychczas a dotychczas na rowerze nieszosowym były trasy do 300 km. Przygodę z szosą rozpoczynam ale w doświadczeniu mam wiele tras europejskich w tym Alpy i Pireneje. Rower chciałbym na dłużej stąd dylematy w wyborze. Porównywalny canyon nie wychodzi korzystniej. Wg mojej analizy... no chyba że coś przeoczyłem. A jak z różnicą w kołach pomiędzy tymi egzemplarzami? Jakie korzyści i cechy będą miały p-pr2 a jakie slr 1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Nie wiesz jaka jest różnica miedzy kołami aero a zwykłymi, a chcesz wydać 13,5 tysiąca na rower, coś tu jest na głowie postawione. Do tego ten rozstrzał cenowy - od 8,5 do 13,5 tysiąca... Moja rada - kup Adv 2 na 105-ce (a jeśli sie upierasz to ostatecznie Adv 1 na Ultegrze jeśli zależy ci na lansie i/lub naczytałeś się pozerów na szosa.org), do tego jakieś lekkie, fajne koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrutek Napisano 12 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Dzięki! Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka @Maniak, dzięki za 'postawienie mnie na ziemi'. A jakie "jakieś lekkie, fajne koła" byś proponował ? Na co dzień nie pasjonuję się sprzętem, nie kupuję i nie zmieniam go często. Dla mnie rower ma jeździć, być możliwie niezawodny i wytrzymały w długich trasach. Ale skoro planuję zakup na dłużej i (jak dla mnie) w dużym budżecie, to pytam... To co istotne i ważne dla mnie, w kontekście długich trasach, to geometria. Nie poszedłem w rowery typu endurance, ale mam nadzieję, że uda mi się dobrać odpowiednią pozycję na tytułowym TCRze. Różnicę pomiędzy kołami zwykłymi a aero generalnie znam z teorii. Dotychczas nie jeździłem na kompozytach ani na tak małej liczbie (tu chyba 22 szt.) szprych. Nie wiem, jak będą się sprawować przy wadze 87-90 kg. Nie planuję sprintów, wyścigów a przy moim wykorzystaniu (trasy wytrzymałościowe) super sztywność chyba też nie będzie wymagana. Nie miałem też styczności z systemami bezdętkowymi. Czytając jednak Wasze, dla mnie bardzo cenne rady, wnioskuję, że lepiej jak wrócę do mojego pierwotnego pomysłu - roweru, który ma jeździć i dawać fun, bez specjalnego lansu, czy parcia na 'technologię'. TCR adv 2 na 105 technologicznie jest OK, ale niestety malowanie dostępne w PL nie podoba mi się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 12 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 TCR adv 2 + nowe koła np od użytkownika Daveo na tym forum . Sklepy moga Ci sciagnąć rower z zagranicy z innym malowaniem. Podpytaj u siebie w mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.