Skocz do zawartości
  • 0

PIERWSZY rower - INTEGRAL V3 vs TRIBAN 500 FB - 1500 zł


Gość Marcin

Pytanie

Witam forumowiczów, jak już kupię swój pierwszy rower być może zadomowię się tu na stałe, tymczasem proszę o pomoc, więc:

 

nie jeżdżę na rowerze poza tymi z wypożyczalni, zamierzam to zmienić. Regularnie biegam i pływam i chce wkomponować w to rower (jednak póki co raczej nie rozważam triathlonu), głównym celem byłby regularny trening np. przed pracą (2x3 razy w tygodniu pewnie na starcie do 20 - 30 km). Byłem przekonany do Crossa, jednak szosa zrobiła na mnie miłe wrażenie stąd pytanie, których z tych dwóch rowerów będzie dla mnie odpowiedniejszy (odrobiłem lekcje w sieci i ustaliłem budżet do 1500 zł stąd ograniczę pytanie do Lazaro Integral V3 2016 - 1499zł oraz B'twin TRIBAN 500 FB - 1299zł ), warunki użytkowania:

 

- miasto, trasy rowerowe itp. w formie dojazdów "na około" do pracy waga jakieś 70 %

- wypady z żoną "spacerowe" po leśnych ścieżkach 14 %

- ewentualna frajda z jazdy i prędkość pod kątem treningu i możliwych startów w triathlonie 16 %

 

1. Czy taka szosówka spisze się jakkolwiek na powiedzmy "ubitej" leśnej ścieżce, nie pognę kół, nie złapię gumy co 15 metrów, etc. oraz w mieście - krawężniki etc.

2. Czy jako zupełnie początkujący rowerzysta będę w stanie osiągać większą przyjemność i prędkość średnią na szosówce, czy np. blokując amortyzator w Integral'u będzie to raczej pomijalne

 

Zakładam, że jedyne co dokupię lub wymienię w rowerze to póki co błotniki i lampki, więc powiedzmy że o modernizacji nie bedziemy rozmawiać.

 

Liczę na pomoc doświadczonych cyklistów, może coś dyskwalifikuje jeden lub drugi wybór. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś znajdzie chwilę na odpowiedź, poradę. Być może przesiadaliście się niedawno z Crossa na budżetową szosówkę ? Będę wdzięczny za wiadomość. Pozdrawiam, Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szosówce po lesie nie będzie za przyjemnie, jednak pojeździć się da. Kwestia tego jakie podłoże. Ciężko ci jednoznacznie doradzić, pod kątem thriatlonu to lepszym wyborem będzie triban, pod drugim katem czyli dojazdy do pracy i wycieczki po lesie lepszy będzie lazaro. 
Co do odczuć, na szosówce będzie bardziej trzęsło, ale za to będzie lżejsza, więc prędkość i przyśpieszenie będzie trochę lepsze. Co do błotników do lazaro będzie łatwiej dobrać w dobrej cenie, w tribanie trochę przeszkadzają hamulce szosowe. Sam musisz podjąć decyzję co będzie dla ciebie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do użytku jaki wymieniłeś, lepszy będzie Lazaro. Triban to "twardy" rower i niewygodny na ścieżki leśne. Albo zdecydujesz się na szosę ale wtedy wg mnie masz do wyboru zwykłego Tribana z "barankiem" albo rower typu cross. Typowa szosówka pozwoli cieszyć się, przyspieszeniem, szybkością i lekkością roweru, a kierownica zapewnia wygodę bo można ją trzymać na wiele sposobów. Nie wjedziesz nią niestety do lasu. Cross to rower uniwersalny, pojedziesz szybciej niż na miejskim po asfalcie i możesz wjechać do lasu.

Jeśli zdecydujesz się na szosę, to w tym budżecie przemyśl kupno używki. Za te same pieniądze możesz mieć lepszy osprzęt. Z drugiej strony gwarancja w Deca jest poważnym atutem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...