orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 1.Odkrecam wieczko na klamce 2.Odkręcam odpowietrznik 3.Spuscilem stary płyn. 4.Wlałem nowy płyn - do zbiorniczka wyrownawczego. 5.Przetoczylem go w ukladzie 3 lub 4 razy by upewnic sie czy nie ma babelkow zachowując caly czas max poziom okeju w zbiorniczku. 6.Zakrecam wieczko 7.Zskręc zwor odpowietrzajacy. 8.Naciskam klamke i jednoczesnie odkrecam zawór na pół sekubdy (czynnosc powtorzona 3 razy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 No zaraz, a nie pompujesz strzykawką płynu przez odpowietrznik od dołu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) No zaraz, a nie pompujesz strzykawką płynu przez odpowietrznik od dołu? POPRAWIONE-źle sie wyrazilem. 1.Odkrecam wieczko na klamce 2.Odkręcam odpowietrznik 3.Spuscilem stary płyn. 4.Wlałem nowy płyn przez odpowietrznik- poziom max w zbiorniczku wyrównawczym 5.Przetoczylem go w ukladzie 3 lub 4 razy by upewnic sie czy nie ma babelkow zachowując caly czas max poziom okeju w zbiorniczku. 6.Zakrecam wieczko 7.Zskręc zwor odpowietrzajacy. 8.Naciskam klamke i jednoczesnie odkrecam zawór na pół sekubdy (czynnosc powtorzona 3 razy) Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez orscik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 6.Zakrecam wieczko7.Zskręc zwor odpowietrzajacy.8.Naciskam klamke i jednoczesnie odkrecam zawór na pół sekubdy (czynnosc powtorzona 3 razy) Pkt 8: wylatuje Ci płyn i może jest go za mało w układzie? Ja pokrywkę na górze zawsze zakręcałem na koniec żeby cały czas kontrolować stan płynu. Miałem wkręconą strzykawkę z płynem który się uzupełniał samemu gdy poleciał dołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Płynu po lekkim zluzowaniu wylatuje niewiele.dosłownie kropelki. Tłoczek w klamce mam wkręcony na 6 w 8 stopniowej skali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Płynu po lekkim zluzowaniu wylatuje niewiele.dosłownie kropelki. Kropelki a w całym układzie dużo też tego nie ma Tłoczek w klamce mam wkręcony na 6 w 8 stopniowej skali Mówisz o odległości klamki od kierownicy? Jeżeli tak, nie ma to wpływu Tłoczki "zresetowane" przed odpowietrzaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Co znaczy "tłoczki zresetowane"? Tłoczek w klamce wkrecony 6na8 - chodxi mi o to co tłoczy w klamce płyn. Jak go wykrecam to klamka bardxiej sie zspada. Jak wkręcac to nie "zapada sie tak mocno" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 To chyba tylko Twoje złudzenie, wydaje mi się że działa na innej zasadzie, ale mogę się mylić. Nie ma to wpływu na odpowietrzanie. Resetowanie= wepchnięcie tłoczków w zacisku do końca. No i blokujesz tłoczki tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Wpychalem do końca ale tłoczków nie blokowałem. Ten bolczyk w klamce wkręcam dopiero po odpowietrzeniu i skręceni wszystkiego. Po tej czynnosci klamka nie schodxila do końca. Wydaje mi sie ,że Cos jest nie tak z tym tylnym "hamulcem". Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez orscik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Wpychalem do końca ale tłoczków nie blokowałem. Najlepsza droga do tego żeby wyskoczyły tłoczki z zacisku. No i jak naciskasz klamkę na końcu to płyn zamiast wylatywać to wypycha tłoczki. Zawór zamykasz zanim puścisz klamkę? Zawsze możesz spróbować z przednim, jeżeli będzie ok to znaczy że z tyłem coś jest nie tak. Jeżeli będzie to samo, to znaczy że robisz coś źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Teraz dales mi do myślenia. Chyba jednak popelnilem błędy. Chyba puszczalem klamke przed zakrecaniem-zaciągnęło powietrze? Odpowietrzalem na załozonym kole. Klocki blokowaly sie na tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Odpowietrzalem na załozonym kole. Klocki blokowaly sie na tarczy. No a pisałeś że zacisk zdjęty z ramy Lepiej gdyby wisiał pionowo, bąbelki wtedy lepiej uciekają. Przy okazji zatłuścisz klocki i tarcze. Bardzo zły pomysł. Chyba puszczalem klamke przed zakrecaniem-zaciągnęło powietrze? Oczywiście że tak. Wystarczy raz i po zawodach, wszystko od nowa. Trzymasz klucz na zaworku, naciskasz mocno klamkę, odkręcasz zaworek i od razu zakręcasz. Powinno siknąć trochę oleju. Dopiero teraz puszczasz i kontrolujesz ilość płynu w zbiorniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Chyba 3 razy odpowietrzane. Nie pamiętam dokladnie. Dwa razy na zdjetym zacisku , raz na kole(juz mi sie nie chcialo). Taki sam efekt. Z tym odkręceniem zaworka zrobie tak jak napisałeś Mam nadxieje ,że wystarczy mi oleju haha bo troche mi juz go pouciekało. Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez orscik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Sprawdź i pisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Dopiero w piątek będę przy towerze;// . W jakim celu blokujemy tłoczki?? jezeli juz skonczymy odpowietrzanie , zslozymy i skrecimy wszystko , podpompujemy klamką zeby tloczki wyszły to bedxiemy musieli znow uzupełnic olej bo jak tlocxki wyjdą zmiejszy sie ilosc płynu Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez orscik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Po to jest zbiorniczek wyrównawczy żeby układ się uzupełnił. Jeśli odpowietrzysz i dolejesz płynu na wypchniętych tłoczkach to nie cofniesz ich pod nowe klocki bo będzie za dożo płynu w układzie. Po punkcie 5 powinieneś zrobić od razu 7. Punkt 8 jest zupełnie niepotrzebny. Jeżeli przez odpowietrznik w zacisku wtłaczasz płyn do zbiorniczka to w ostatniej fazie powinieneś zaciągać strzykawką płyn tak żeby nie osuszyć zbiorniczka. Odpowietrznik powinien być odkręcony delikatnie żeby nie zaciągać powietrza a dało się przepchnąć płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Ok;) dxięki za podpowiedz;) podejdę do tematu jeszcze raz. Reasumując. 1.Odkrecam wieczko na klamce 2.Odkręcam odpowietrznik 3.Spuscilem stary płyn. 4.Odkręcam zacisk od ramy.spuszczem go jak najniżej. 5.Wciskam tłoczki w szczęce i wkładam rozpórkę. 6.Wlałem nowy płyn przez odpowietrznik- poziom max w zbiorniczku wyrównawczym. 5.Przetaczam go w ukladzie 3 lub 4 razy by upewnic sie czy nie ma babelkow. 6.Zakrecam wieczko 7.Zakręcam zwor odpowietrzajacy. 8.Zakładam koło(wkladam klocki i montuje zacisk) 9.Naciskam klamke hamulca az dojdxie do tarczy. 10.Odkręcam wieczko. 11.Uzupełniam olej. 12.zakręcam wieczko. Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez orscik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Powinno być ok. Czemu służy to naciskanie klamki i odkręcanie zaworu powiem szczerze że nie wiem. Natomiast tak jest w instrukcji Shimano oraz w taki sposób odpowietrza się np hamulce w motocyklu Nie zaszkodzi na pewno ale nie wiem także czy pomoże Próbuj i daj znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Z tym naciskaniem klamki i luzowaniem zaworu jest tak samo jak z samochodem. Odpowietrza się właśnie w ten sposób. Tu masz wszystko wyjaśnione. Co prawda sam jeszcze nigdy nie odpowietrzałem hamulców ale opisane wszytko prosto i zrozumiale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Próbuj i daj znać Jak mi nie wyjdzie to kij wsadzam w szprychy:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 3. Nie potrzeba. Dołem wpachasz nowy olej, stary odsysasz z klamki. Stukasz w wężyk jednocześnie. 5. Nie potrzeba. 10-12. Nie potrzeba. Za to gdzieś zginęło Ci odpowietrzanie zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 18 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Za to gdzieś zginęło Ci odpowietrzanie zacisku. Jak to zrobić? Naciskam kilka razy klamką i odkrecam na pol sekundy odpowietrznik? Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez orscik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Około 14 minuta filmu. Z tym, że moim zdaniem to tego można zostawić tą strzykawkę a nie jakieś torebeczki. Można też jak kolega wyżej pisał spróbować "odessać" to powietrze. Generalnie hamulec to tylko dwa naczynia połączone, powietrza można pozbyć się na wile sposobów i nie jest to kosmiczna technologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orscik Napisano 19 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Za którymś razem sie musi udać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Kwietnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2017 Ja bym 6 i 7 zamienił miejscami. Po zalaniu układu natychmiast zamykamy zacisk, bo tamtędy najprędzej sie zapowietrzy. Klamka może sobie być otwarta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.