AgaSoli Napisano 11 Kwietnia 2017 Napisano 11 Kwietnia 2017 Witam Mam pytanie odnośnie wyboru sprzętu. Jeżdżę raczej rekreacyjnie przy czym zupełnie nie interesuje mnie rower miejski. Trasa głownie do pracy - szosa, długa, piekna trasa. Lubie tez czasami wybrać sie w dłuższa podróż za miasto. Nastawiona byłam na typowego górala, a teraz zastanawiam sie nad rowerem szosowym. Moze mi ktos wyjaśnić czym różnią sie te dwa modele? Oprócz wyglądu i wagi.. Mam na mysli ktory do jakiego profilu użytkownika jest bardziej dostosowany. Z góry dzieki!
cervandes Napisano 11 Kwietnia 2017 Napisano 11 Kwietnia 2017 Większy zakres przełożeń, bardziej pancerny i szersze opony dające trakcję w terenie - mtb. Szosa to cienkie oponki nie pozwalające na zbyt wiele w terenie, wyższe prędkości ale i wrażliwość na kiepską nawierzchnię. Mamy 2017 rok i spektrum rowerów jak stąd do tamtąd - nie musisz już kupować szosy albo mtb, możesz kupić rower "po środku" czyli takiego crossa czy przełaja z kierą prostą a nawet z barankiem. Crossowi bliżej to roweru górskiego ale z nastawieniem na turystykę, przełaj to taka uterenowiona szosa czyli rower ciut cięższy, mocniejszy i na szerszej oponie ale dający się rozbujać na twardym podłożu do dużych prędkości. A zaraz przyjdzie Sobek82 i pokaże Ci jak połączyć szosę z MTB
Waza Napisano 11 Kwietnia 2017 Napisano 11 Kwietnia 2017 Do opisanego stylu i terenu jazdy idealnie wpisuje się nowy rowerowy trend czyli gravel, np. taki: https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-2 Chociaż jest to sprzęt trochę wymagający, kondycyjnie i technicznie.
Gość Napisano 11 Kwietnia 2017 Napisano 11 Kwietnia 2017 A ja polecam zerknac na czym smigaja np w Danii po miescie. Rowery typ Trek Zektor, Centurion Eternity, Gazelle CityZen itp ... Da sie tym bardzo szybko pocisgac, i jest to dosc odporne na miejskie nierownosci. Do wyboru do koloru rozne napedy jak i hamulce. Dosiadałem juz takie 2 wynalazki i ... same plusy, jedyne ograniczenie to ...szerokość opony, w tyl nie chcialio mi sie zmiescic wiecej niz 35C, po zdjeciu blotników właziło chyba do 40c, ale w mieszczuchu błotniki to koniecznosc, chyba ze ktos jest niedzielnym rowerowiczem to wtedy ....
Sobek82 Napisano 11 Kwietnia 2017 Napisano 11 Kwietnia 2017 Kobieta zmienną jest, jak widać Agnieszka sama nie wie co by jej dogodzić mogło bo i mtb i szosa, może w cenie tego eny rołda, kupić decatlon'owskiego Triban'a 520 w promocji na te długą prostą do pracy, oraz Rockrider'a 540 na wypady za miasto, jeszcze by na pedały spd zostało.Pozdrower
dovectra Napisano 11 Kwietnia 2017 Napisano 11 Kwietnia 2017 Do opisanego stylu i terenu jazdy idealnie wpisuje się nowy rowerowy trend czyli gravel, np. taki: no właśnie, tu kolega ma 100% racji. Najzwinniejsze miejskie przecinaki to takie kolarzówki, o szerokich oponach (32-37 mm), Z barankiem (lub bez), z klamkami pośrednimi (vide przełaj). z przełożeniami trekingowymi, kaseta 11-28-32/ korba 46-34. pozdro możesz kupić rower "po środku" czyli takiego crossa czy przełaja z kierą prostą a nawet z barankiem @cervantes - celne , proste wytłumaczenie czym się jeździ Ps. Tu u nas we Stolycy, zauważalny jest wzrost liczby -ulicznych przełajowców, zresztą w sklepach coraz więcej tego stoi. Oczywiście nadal jest to jakieś 25% droższe niż powinno ale pewnie ceny spadną. o tu u mnie w miasteczku takie sprzedają: http://velmar.pl/merida-cyclo-cross-2017-czarny-reki-50525456cm-p-2736.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.