Shus Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 Witam wszystkim rowerowych świrów.Przymierałem się do zakupy Lazatro integrala v2 za 1200zł jako rower crossowy. Okazało się ze mój znajomy chce się pozbyć swojego starego Hexagona V3 za 0z ( stan bdb prócz siodła. Serwisowy co roku )ł i tak własnie stałe się posiadczem MTB z 26 oponami. Czy możecie mi doradzić jaki upgrade zrobić w tym rowerze tak do 400-500zł wraz z letnim serwsiem ? Wszyscy piszecie żeby uciekac z 3x7 więc może w tą strone powiniem wyruszyć? kupić coś 3x8?Z góry dziękuje za pomocne odpowiedzi ! Pozdrawiam Łukasz
Pablo59 Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 Zdajesz sobie sprawę że "Kupić coś 3x8" - to kupić nowe koło (a najmarniej piastę + przeplecenie i kasetę), manetkę, przerzutkę tylną ?
Shus Napisano 9 Kwietnia 2017 Autor Napisano 9 Kwietnia 2017 Pablo59. Właśnie mi to uzmysłowiłeś w Takim raziem zadam innaczej pytanie. Czy jest coś co móglbym tam ulepszyć żeby poprawić jakość jazdy po terenie miejskim? 80% asfalt 20%jakas nie utwardzona droga? Czy lepiej kupic jednak tego Lazaro ?
Pablo59 Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 Jak go możesz mieć za friko to bierz, i wykorzystuj w stanie w jakim jest na szaleństwa bardziej terenowe Pakować kasę w coś co nie ma być docelowe to taki sobie koncept... A crossa sobie kup jak planowałeś ...
Shus Napisano 9 Kwietnia 2017 Autor Napisano 9 Kwietnia 2017 a taki hexa nie bedzie wystarczajacy rowniez ma przejazdzki po parku ? cos go dyskwalifkuje ?
Sansei6 Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 Ja na swego Hexa nie narzekam.... pojeździj i zobacz co Ci nie pasuje i dobierz sobie/zmień indywidualnie. Do czego będziesz go uzywał? Ja po 5 latach zrobiłem całkowita wymianę napędu ale ja mam 3x8, no i dlatego, ze kaseta i łańcuch była już zajeżdżona (choć po 2,5 roku juz wymieniałem kasetę i łańcuch (ale tym razem dorzuciłem tylną i przednią przerzutkę i korbę ... trochę mojej feneberii i trochę chiałem na nieco wyzszą połkę sklepową wskoczyć bo akurat też miałem środki ku temu.... Uważam, ze jesli masz go za darmochę, ogólnie rama itp jest w dobrym stanie, to w razie co lepiej potem sobie doinwestować stopniowo w lepszy osprzet niz kupić gotowca, w którym osprzet mozę być na niższym poziomie niż mozesz sobie tu zmienić... Przede wszystki pojeździj, zobacz... im więcej jazdy tym lepiej bedziesz wiedział co potrzebujesz, co wyczuwasz i Cię drażni, a czego w ogóle nie zauważasz
Pablo59 Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 A co ma go dyskwalifikować ? Skoro jak piszesz stałeś się już posiadaczem, to korzystaj z pogody i wypróbuj - na teoretyzowanie przyjdzie czas jak ci coś "nie przypasi " A jak się już potem przesiądziesz na crossa to poczujesz extra skok jakościowy :) (zapewne)
peter_explorer Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 Zgadzam się z wyższymi rangą kolegami (Pozdrawiam ). Jeżeli poruszasz się po drogach asfaltowych i chodnikach , kupuj śmiało tego crossa ponieważ do tego jest on stworzony. Jazda będzie płynna i przyjemna. Jeżeli już masz możliwość zostania posiadaczem tego Hexagona , bierz śmiało bo przyda ci się w terenie .Lecz moim zdaniem inwestowanie pieniędzy w troszeczkę już stary rower jakim jest Hexagon V3 jest bezsensowne , szczególnie jeżeli był dosyć mocno eksploatowany.Proponuję zostawić go na dobrą zabawę w lesie
Pablo59 Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 Jeden z możliwych ruchów w hexagonie zależeć będzie od stanu opon - jeśli zachodziłaby konieczność ich wymiany, możesz iść w kierunku a ) węższych i b ) o bieżniku mniej agresywnym niż terenowe (zapewne) oryginały. Po mieście i twardym jeździłoby się przyjemniej . Drugi to kwestia korby - wymiana na trekkingową (blat 48) nie zaszkodziłaby , zwłaszcza że minimum z tyłu to 14 zębów
Shus Napisano 9 Kwietnia 2017 Autor Napisano 9 Kwietnia 2017 Dziekuej wszystkim z gory za tak szeroki odzew! Jestem po pierwszej jezdzie, moje odczucia: - cztery litery bolą od siodła *( pewnie kwestia mojego zadku , nie przywykł do czegos takiego ) - pozycja była mało wygodna. - no i cięzko Chciałbym jeszcze poprosić czy moglibyście mi wytlumaczyć jak laikowi, jaką zauważe różnice między jazdą na tym hexie a na integralu v2 który jest crossowy ? Inna pozycja podczas jazdy ? mogę was o to poprosić ?
Pablo59 Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 Pozycja mało wygodna bo ? ? - jaki masz wzrost / długość nogi - a jaka jest wielkość ramy hexagona? Ciężko kręcić ? ? - na jakim przełożeniu ? relatywnie, biorąc pod uwagę ilości zębów, aż tak źle nie powinno być - chyba że jakieś koszmarne opory stawia sam rower...
gtb Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 Zdajesz sobie sprawę że "Kupić coś 3x8" - to kupić nowe koło (a najmarniej piastę + przeplecenie i kasetę), manetkę, przerzutkę tylną ? A od kiedy trzeba wymieniać tylną przerzutkę przy przejściu z 7s na 8s ?
Shus Napisano 10 Kwietnia 2017 Autor Napisano 10 Kwietnia 2017 Przełożenie 2-3/4/5 w zaleznosci Dłg nogi ew to ok 80 cm ,wys 175cm. Rozmiar ramy wydaje mi sie ze 17''. Opony są nowe tylko o węzszym profilu niż standardowe MTB
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.