Sylar Napisano 8 Kwietnia 2017 Napisano 8 Kwietnia 2017 Jak w temacie śruba w klamce wykręcona wężyk założony na odpowietrznik w zacisku, odpowietrznik odkręcony o ćwierć obrotu - nie da się wstrzyknąć płynu , o pół obrotu - to samo o cały obrót to samo. Wykręciłem sam odpowietrznik i jest drożny. Ktoś wie w czym tkwi problem ?? Cytuj
vpablov Napisano 8 Kwietnia 2017 Napisano 8 Kwietnia 2017 przy odpowietrzaniu, możesz założyć do klamki lejek -strzykawkę z olejem , bez przelewania układu od dołu. Cytuj
Sylar Napisano 8 Kwietnia 2017 Autor Napisano 8 Kwietnia 2017 lejek też był w użyciu - płyn nie chciał spływać ani grawitacyjnie ani przy pompowaniu klamką - nic kompletnie nie ubywało ani w płynie nie pojawiały się żadne bąble powietrza Cytuj
Looser Napisano 8 Kwietnia 2017 Napisano 8 Kwietnia 2017 Mielismy podobny efekt jak zabralismy sie do tylniego zacisku i klamki od przedniego Jak hamulec normalnie hamuje, tloczki pracuja to przyznam, ze brzmi to troche jak sprawa z archiwum x Cytuj
tobo Napisano 8 Kwietnia 2017 Napisano 8 Kwietnia 2017 Odpinasz klamke, pchasz plyn od zacisku. Jesli plynie to wina klamki. Wyglada na niedrozny otwor w zbiorniku wyrownawczym. Cytuj
Sylar Napisano 9 Kwietnia 2017 Autor Napisano 9 Kwietnia 2017 Mielismy podobny efekt jak zabralismy sie do tylniego zacisku i klamki od przedniego Jak hamulec normalnie hamuje, tloczki pracuja to przyznam, ze brzmi to troche jak sprawa z archiwum x Nie no klamka od hamulca tylnego Zacisk też od hamulca tylnego No właśnie normalnie hamował w tamtym sezonie, a po zimie zaczął chwytać dopiero przy samej kierownicy i to ledwo ledwo stąd decyzja o odpowietrzeniu Odpinasz klamke, pchasz plyn od zacisku. Jesli plynie to wina klamki. Wyglada na niedrozny otwor w zbiorniku wyrownawczym. Sprawdziłem zdjąłem wężyk z klamki i płyn leci czyli to faktycznie wina klamki. Co teraz ?? jak ją rozebrać żeby nic nie uszkodzić ?? Ok problem rozwiązany okazało się że śruba od regulacji klamki w korpusie przy skrajnym położeniu daje takie ustawienie tłoczka które uniemożliwia odpowietrzenie układu. Cytuj
pawel2208 Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 A widzisz Przy odpowietrzaniu regulacje klamki też trzeba odkręcać, miałem podobny dylemat przy odpowietrzaniu swoich SRAMowskich, ale dość szybko problem rozwiązałem Cytuj
Sylar Napisano 9 Kwietnia 2017 Autor Napisano 9 Kwietnia 2017 No widać trzeba trzeba ale nie ma o tym ani w instrukcji ani w filmach instruktażowych na yt XXI wiek a jak człowiek samemu nie rozbierze na części pierwsze to się nie nauczy Cytuj
pszemoo Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 A o której dokładnie śrubce piszecie? Cytuj
pawel2208 Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) Przy klamce hamulcowej jest śruba/pokrętło do regulacji odległości dźwigni. Odkręcasz do końca, oddalając ją od od kierownicy umożliwiając tym samym swobodny przepływ płynu hamulcowego. Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez pawel2208 Cytuj
pszemoo Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 Aaa... o tą śrubę chodzi to już wiem czego jeszcze muszę spróbować, żeby klamka szybciej chwytała Cytuj
Sylar Napisano 9 Kwietnia 2017 Autor Napisano 9 Kwietnia 2017 Muszę sprostować bo nie chodziło o wspomnianą wyżej śrubkę tylko o http://www.fotosik.pl/zdjecie/5f32272589e00667 Cytuj
tobo Napisano 9 Kwietnia 2017 Napisano 9 Kwietnia 2017 Przy klamce hamulcowej jest śruba/pokrętło do regulacji odległości dźwigni. Odkręcasz do końca, oddalając ją od od kierownicy umożliwiając tym samym swobodny przepływ płynu hamulcowego. Jesteś pewien że wiesz jaką funkcję i działanie ma ta śruba? Ta śruba reguluje jedynie odległość klamki od kierownicy, nie zmieniając pozycji tłoka podawczego. Nie może więc mieć wpływu na przepływ płynu. Hamulce miewają - Shimano ma atrapę - regulacji skoku klamki (free stroke, pad contact adjustment), w tym przypadku jest zalecana maksymalne wykręcenie regulacji. Jej zakręcenie nie wpływa jednak na przepływ płynu a jedynie na prawidłowe zalanie układu maksymalną ilością płynu. Cytuj
Sylar Napisano 10 Kwietnia 2017 Autor Napisano 10 Kwietnia 2017 @tobo No w przypadku mojej klamki wkrecenie śruby od free stroke wpływa na możliwość odpowietrzenia lub jej brak. Miałem klamkę rozkręcona i tylko wkrecanie/wykrecanie tej śruby warunkowalo czy plyn / powietrze da się do niej wtloczyc czy nie Cytuj
pawel2208 Napisano 10 Kwietnia 2017 Napisano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Jesteś pewien że wiesz jaką funkcję i działanie ma ta śruba? Ta śruba reguluje jedynie odległość klamki od kierownicy, nie zmieniając pozycji tłoka podawczego. Nie może więc mieć wpływu na przepływ płynu. Hamulce miewają - Shimano ma atrapę - regulacji skoku klamki (free stroke, pad contact adjustment), w tym przypadku jest zalecana maksymalne wykręcenie regulacji. Jej zakręcenie nie wpływa jednak na przepływ płynu a jedynie na prawidłowe zalanie układu maksymalną ilością płynu. U mnie dopiero po oddaleniu klamki od kierownicy, czyli odkręcenie śruby do końca, była możliwość wtłoczenia płynu. Zresztą wszystkie instrukcje pisane i wideo o tym wspominają jeżeli chodzi o hamulce SRAM. Przykład: https://youtu.be/nqdp7a7FXe8?t=2m12s Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez pawel2208 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.