Brombosz Napisano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Witam wszystkich Schodząc dzisiaj z mojego kupionego ponad miesiąc temu roweru zauważyłem niewielkie pionowe rysy na górnych goleniach amortyzatora (foto na dole). Wiem, że XC30 TK do tych drogich nie należy ale mimo wszystko psyche też mi porysowało. Jakby nie patrzyć jest to ponad 500zł, więc postanowiłem przeserwisować dolne golenie. Wyczyścić uszczelki, gąbki, zalać nowy olej itp. Znalazłem instrukcję na stronie SRAMu, w której jest napisane, że powinno się to robić co 50 godzin jazdy. Zamówiłem olej 15wt i 5wt, powinno być dobrze. Mam jednak kilka pytań do bardziej doświadczonych osób. 1. Czy dam radę nabić z powrotem uszczelki przeciw kurzowe bez tego narzędzia, które na allegro kosztuje ponad 8 dych? Zwłaszcza, że znalazłem tylko 2 - jedno 35mm, drugie 32mm, gdzie producent podaje wymiar 28/30mm. http://allegro.pl/rock-shox-narzedzie-do-montazu-uszczelek-fi-35-i6776439714.html 2. Czy możliwe, że przyczyną rys nie jest brud? Rysy na obu goleniach są tylko po prawej stronie. Dodam, że pod palcem ich nie czuć. 3. Na stronie 7 w pkt. 2 instrukcji opisane jest aby spuścić powietrze zaworem. Z tego co się orientuję to dotyczy to wersji Solo Air, a ja mam chyba Coil. Jak to odróżnić i czy gdyby okazało się inaczej niż myślę to czy trzeba to powietrze uzupełnić i jak to zrobić? Poniżej instrukcja. https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/_hShjZbhHzVhOrODlIg_Ccj-Q5RJXnOeH0uRqilp7g0/mtime:1488218557/sites/default/files/techdocs/gen.4923_service_manual_2016_2017_30_recon_sektor_rev_c_english.pdf Fotki goleni: free image hosting image hosting Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozrdawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Nie musisz kupować tego narzędzia, które nie wiem dlaczego jest takie drogie. Wystarczy dopasować kawałek rurki, albo jak masz jakiś klucz nasadowy. Jak już zamówiłeś olej to Ci się przyda do czyszczenia uszczelek. Palcem posmarujesz golenie, pouginasz trochę i wyczyścisz do sucha. Przy serwisie przyda się też smar do amortyzatorów, np RSP Slick Kick - inne zamienniki znajdziesz w poradniku do Reby na tym forum. Jeżeli nie masz zaworu na koronie pod nakrętką z napisem "Air" po lewej stronie, to masz sprężynowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 12 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Dzisiaj odebrałem oleje i smar. Nie czekając zrobiłem co należało. Wyczyściłem dolne golenie alkoholem izopropylowym, wyczyściłem i nasączyłem gąbki, nasmarowałem uszczelki i ślizgi. Martwią mnie jednak otarcia w dolnej części górnych goleni. Sprawdzę gdzieś za 3 tyg czy to się nie pogarsza, ale najchętniej to bym to zareklamował. Rower ma dopiero miesiąc. Poniżej foty. picture hosting image host Tyle oleju było fabrycznie. Zalecane 10 i 5 ml to to nie jest. Wlałem 11 i 6. A takiego oleju i smaru użyłem. Oddawać to na gwarancję czy szkoda mojego zachodu? Jak dla mnie to powód jest ale jak mam tracić kilka tygodni na wysyłki po to, żeby usłyszeć, że jest nie uznana bo np. było przeze mnie tam grzebane to mnie trafi. Ma ktoś jakieś doświadczenia? Niby producent zaleca serwis co 50h, ale jak to się ma do warunków domowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Bardzo dziwne, żeby po miesiącu się zrobiły takie otarcia. Być może fabrycznie był za słabo nasmarowany, ja bym zareklamował. Tylko zatuszuj jakoś fakt że go rozbierałeś, bo jeśli dobrze kojarzę to może być zabronione w gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 13 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Problem się rozwiązał samoistnie. Nie doczytałem w karcie gwarancyjnej, że mam 30 dni na kontrolny serwis. Myślałem, że kupując przez internet mnie to nie dotyczy. Minęło 40 dni i gwarancji już nie mam. Pozostaje mi dbać o to co mam i pluć sobie w brodę za głupotę. Poza tym nowy olej ma inny kolor niż fabryczny i nie miałbym jak zobaczyć tych przetarć bez rozbierania amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Nikt nie cofnie Ci gwarancji za 10 dni spóźnienia z przeglądem, leć do sklepu po tą pieczątkę a potem gwarancja. Widelec był wadliwy od nowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 14 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Tu się sprawy komplikują bo rower kupiłem przez internet. Byłem dzisiaj w jednym z serwisów ale mnie odesłali z niczym bo nie u nich ten rower kupiłem. Napisałem też maila do sprzedawcy, załączając zdjęcia i pozostaje mi czekać na odpowiedź. Opcje są 3: przyjmie mi ten amortyzator i sporo czasu zajmą wysyłki, wskaże jakiś serwis gdzie mi to uznają albo stracę gwarancję. Amortyzator niby pracuje teraz lepiej, ale jakoś średnio zapatruję się na sprawdzanie co chwilę jak wygląda w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.