Skocz do zawartości

[upgrade roweru poprzez wymiane części] Ulepszenie Flite 27.5 - bardziej pod ostre zjazdówki.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Posiadam następujący rower z następującą specyfikacją:  http://www.unibike.pl/unibike2015/flite.php

Jest to jak wiadomo rower pod amatorskie XC, niestety z braku mojej wiedzy, wmówiono mi że rama 21 będzie dla mnie dużo lepsza, wzrost 190cm, nie mówie że źle się jezdzi aczkolwiek odczuwam zbyt dużą ramę szczególnie przy szybkiej krętej jezdzie po single trackach. Prawda jest taka że rower ten kupiłem by móc mieć coś lepszego niż mój góral z moich lat nastoletnich. Nie ukrywam jest to dobry rower aczkolwiek jeżdząc na nim po lesie - bardziej zakochałem się w agresywnych szybszych zjazdach a niestety ten rower do tego sie niezbyt nadaje, nie mam nad nim az takiej dobrej kontroli, mogę sie na nim szybko rozpędzić, mam koła 27.5 aczkolwiek rama jest zbyt duża i tracę kontrolę. Polecano mi już w innym temacie rower Dartmoor PRIMAL 27.5 lub HORNET.

Pytanie moje jest proste, czy da radę z tego roweru zrobić jakąś hybrydę pod zjazdówki? Jestem osobą która kocha adrenalinę i nie robią na mnie jakiegoś większego wrażenia filmiki osób którzy skaczą i z prędkością "światła" jeżdza po single trackach kontrolujac rower na zakrętach itd. Mnie to po prostu jara... Nie sądziłem że mi się to spodoba, moim flite jedynie moge sie rozpędzić w lesie i zjechac po nierównej drodze, aczkolwiek z tego co wiem rama jest zbyt duża, w dodatku cieniowana + widełki zbyt małe, dlatego chce wiedzieć czy jest jakikolwiek sens próbowac zmieniac coś w tym rowerze pod bardziej zjazdowe tereny, wymieniajac rame na duzo mniejszą i bezpieczniejszą + pewnie widełki przednie. Ma to jakis sens czy lepiej ten rower zostawic na normalna jazde po miescie, spokojnych lesnych trasach a do agresywniejszych wyczynów kupic CAŁY NOWY ROWER?

Nie znam się stąd zapraszam do dyskusji, gdybym miał kupę kasy, nie byłoby tego tematu, stąd wole zapytac mimo że mówiono mi że rama szczegolnie jest zbyt duza na zjazdówki, mostek, kierownica nawet ale moze jednak da rade cos wykombinowac, wole spytac niz po prostu próbować zbierać kase i kupić sobie nowy rower.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wiadomo czy mu się przyda. Serio, dobry, agresywny sztywniak(np. hornet, ns surge) daje duużo frajdy i do tego jest uniwersalny(spokojnie da sie robić wycieczki ~50km, jak myślisz że wymiękniesz to po prostu kup tanie opony do xc i gitara). No i najfajniejsze: Jest nowy i ma nowoczesną geometrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie wiadomo skoro sam autor stwierdził, że lubi wariacką jazdę. A na fullu można sobie pozwolić na więcej.

A to na fullu nie da się wycieczek robić? Kurczę, jakbym wcześniej wiedział, to bym dzisiaj nie zrobił tych 60km po asfalcie ;)
To właśnie full ścieżkowiec (bo enduro już może niekoniecznie) jest najbardziej uniwersalnym rowerem jaki obecnie można mieć. Zawieszenie pozwala poszaleć, a zawsze można przyblokować amory i jeździć po mieście. No i tylne zawieszenie jest po prostu cholernie wygodne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, no i za zrozumienie! :) 

Owszem lubie szybką jazdę również po nierównym lub równym terenie na dystanse 30+km, co na razie udaje mi się na moim flite aczkolwiek po prostu na krętych single trasach nie wyrabia, nie mówiąc że miałbym jeszcze wywijac tym rowerem czy chociazby skakać,

hmm, to może tez doradzicie coś z ramą? jaka dla mnie bedzie najlepsza, 19? bo mysle ze o nic innego nie ma co pytać gdy juz wybiore konkretny model, rama zawsze najwazniejsza. Minusem takiego roweru pod zjazdówki jest jego mały rozmiar, domyslam sie ze nie bede mogl sie rozpedzic takim rowerem na asfaltówce tak jak to robiłem do tej pory ale za to zyskam wieksza kontrole - o to mi chodzi.

Jezeli piszecie o fullu to o czym mowa? bo  hornet, ns surge to wpisujac w google wyskakuje mi konkretny model a full tzn co to jest za model? Domyslam sie ze full wyposażenie :P 
no i tez nie bierzcie mnie za prosa, owszem jestem tak szalony ze bez kasku jezdze ale amator ze mnie jeszcze wiec nie wiem czy jest sens od razu sie w fulla pakować, oraz co z oponami? bede musial je wymianiac pod trase lesną a jak chce na asfalt typowo lub rowerowe sciezki to tez inne? 

no i powiedzcie mi cos o enduro? niestety nie znam sie jeszcze na tych pojeciach, full, hardtail, scieżkowiec, itd - ktory jest pod co bardziej? ja lubie tez agresywnie po miescie jezdzic, wymijajac pieszych tak ze mnie az nie lubią :D 
no chyba ze nie ma sensu i lepiej zostawic sobie flite a kupic oddzielny typowo pod zjazdówki.

no i koszta, jakie to sa mniej wiecej poszczególnych modelów? bogaczem nie jestem wiec mysle ze stety lub niestety 3000-4000 to jest naprawdę MAX, nie chce tez ryzykowac bo rozwale rame i cala kasa w pi*du :P

Edytowane przez szczecinmtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o ramie tzw."Full" czyli takiej z zawieszeniem z tyłu. Hornet i surge to "sztywniaki"(nie mają tego zawieszenia : p), różnica jest taka, że full da ci więcej przyczepności i komfortu niż sztywniak, ale w zamian za to jest droższy(nie jakoś strasznie) i trzeba brać pod uwagę że masz zawiechę(np. na hopach), ale to tylko takie pierdu pierdu. Jak masz zamiar też normalnie jeździć to polecam rower do enduro albo najlepiej ścieżkowy(mniej agresywny). Nie zraź się tym że nie mają dużo skoku w przeciwieństwie do rowerów dh(ścieżkowe mają zwykle 130-140mm, a enduro 150-170mm), nowoczesne maszyny potrafią sporo.

 

 

@kipcior

Nie zrozumiałeś mnie :P sztywniak jest dla mnie po prostu wygodniejszy do tego. No i przyznam Ci racje że fulle ścieżkowe to dobry wybór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj bloga kolegi z forun Wooyka - 1enduro. Może sporo Ci sie wyjaśni.

Ja na Primalu robiłem wycieczkę 200km w dwa dni po puszczy Bolimowskiej i świetnie się sprawdzał. Do skakania przy dropach wiekszych niz 50cm Dartmoor zaleca Horneta.

Jak masz budzet to moze warto pomyslec nad samodzielnym skladaniem?

Dzięki temu mozesz zaznajomic sie bardziej ze swoim rowerem

 

69c7a2562330b5f454d5d50585feb9b6.jpg

Edytowane przez ralfbutton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde niby coś tam rozumiem ale wciaz jestem do tyłu z wiedzą, niby full bylby spoko o ile moglbym sobie tak jak to w moim flite wyłączac i włączac te zawieszenie bo nie ukrywam lubie sie rozpędzić a dopiero potem wlaczyc zawieszenie. Czym jest zawiecha na hopach? "Jak masz zamiar normalnie jezdzić" - co to znaczy? :D 

Zapomnialem jeszcze spytać bo mysle ze to ważne, jaki rozmiar kół najlepiej pode mnie? mój wzrost i waga (189cm, 75kg- ektomorfik:P) oraz rama 19stka?


Poszukaj bloga kolegi z forun Wooyka - 1enduro. Może sporo Ci sie wyjaśni.
Ja na Primalu robiłem wycieczkę 200km w dwa dni po puszczy Bolimowskiej i świetnie się sprawdzał. Do skakania przy dropach wiekszych niz 50cm Dartmoor zaleca Horneta.
Jak masz budzet to moze warto pomyslec nad samodzielnym skladaniem?
Dzięki temu mozesz zaznajomic sie bardziej ze swoim rowerem

Sent from my ZUK Z2121 using Tapatalk

O tym mowa? http://www.1enduro.pl/category/sprzet/

Hornet jest lepsza wersja Primala tak? czy primal bardziej pod dluzsze dystanse a hornet bardziej na katowanie. Fajny rower no ale nie byłby dla mnie za mały? skoro mam taki wzrost jaki mam? jak sie na nim czujesz?

Budżetu az tak nie mam, o to chodzi : p 3000-4000 to max mysle no chyba ze uswiadomicie mnie ze skoro mam flite ktory tyle kosztuje pod zwykle XC to pod zjazdówki niestety trzeba doplacic wyzej niz te 4000zl

Edytowane przez szczecinmtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Haitz 
Ja bym już do sztywniaka nie wrócił, no chyba że coś a'la kolarka ale tu nie o tym. Jedyną jego zaletą może być mniejsza waga, bo niestety zawieszenie trochę waży, a to niewątpliwie ma znaczenie przy robieniu długich tras. Tylko kwestia na czym autorowi bardziej zależy. Hardtail i full to jak suv i terenówka. Dobry suv może dużo, ale terenówka może wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a podpowiedzcie mi, bo na tą chwile i tak będe korzystał z tego mojego roweru, do ramy juz sie przyzwyczaiłem, przysunąłem krzesło bliżej ale wciaz odczuwam dyskomfort jezeli chodzi o kontrole roweru, co wiec powiecie na wymiane mostka na krótszy? to moze cos da i latwiej sie bedzie kontrolowało przednie koło? bo normalnie ledwo co wykrecam agresywnie na tym rowerze przez to ze jest taka dluga rama wiec moze skrócenie mostka cos da :)
Oto moj aktualny mostek, nie wiem jak zmierzyć dlugosc ale od góry do tego okragłego wychodzi 130mm
nazwa: UNO GRADE 2.0 / 31.8MM
0D7v26o.jpg

UNO GRADE 2.0 / 31.8MM
 

Długość górnej ramy to 61cm, wiec troche pochylony musze byc a to ogranicza przy zjazdach, nie mówiąc już o próbach podniesienia przedniego koła...

Edytowane przez szczecinmtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam ze zmiana mostka i kierownicy pomaga. Też mam Flite 2015 tylko ze używam go w XC. Miałem mostek 100 mm i kierownice 670 mm riser. Zmieniłem na mostek 80 mm i kierownice riser 20 mm o długości 730 mm i dużo pomogło na leżącą pozycje. Rama 19 cali, wzrost 178 cm.

 

Ja bym na razie zmienił kokpit na krótszy mostek i szerszą kierownice. Docelowo zbieraj na rower enduro bo najlepiej będzie się sprawdzał do tego, co chcesz robić :-) Dobra używka 27,5'' 6000-7000 PLN :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że ja przez moją zbyt dużą ramę(21) nie lubie pozycji lezącej bo jest ona zbyt bardzo pochylona(a mam tez krzywe plecy w odcinku ledzwiowym i piersiowym wiec az tak lezec nie moge), stąd chce skrócić mostek + ew inna kierownica by móc lepiej kontrolowac przód roweru - rozumiecie? :)

siodło juz troche przesunąłem ale zbyt bardzo do przodu nie moge bo kolana bola... stad pomysl na mostek 

bo co prawda na wjazdach mam tą przewagę i jest wszystko cacy ale jak zjezdzam to jedynie co mi dobrze wychodzi to jazda tylko prosto z lekkimi bardzo skrętami... przy szybszych predkosciach + próbie agresywnego skręcenia moja dluga rama(21) + wlasnie mozliwe ze mostek 100mm przeszkadza... dodatkowo ->  ledwo nawet moge sie wybic na tylnie koło podbijając kierownice, (jakbym chcial sie uczyc jazdy na tylnim kole ) co mnie ogranicza... myśle że te pare cm bliżej zrobi znaczącą różnicę,

Tyle ze wlasnie nie wiem jak nisko zejsc, haitz proponuje 50-60mm a ttutaj maczet mowisz mi ze 80mm bedzie ok, nie chce tez stracic zupelnie kontroli i sie wywracać aczkolwiek chyba w moim przypadku aktualnie szybcej sie wywróce na tej dluzszej ramie + dlugim mostku niz jakbym mial krotszy mostek i wieksza kierownice




 


Edit:
Panowie, polecacie ten sprzęcik pod mojego flajta z ramą 21? wzrost 186cm, na wjazdach bedzie gorzej ale chociaz na zjazdach dam sobie lepiej rade no i w koncu bede mial wieksza kontrole nad przednim kołem:


Kierownica nr 1 800mm do przyciecia: http://biostern.abstore.pl/kierownice-kierownica-pro-frs-31-8-800mm-20mm,c67,p1747,pl.html
Lub nr 2 760mmhttp://biostern.abstore.pl/kierownice-kierownica-pro-koryak-riser-31-8x760-mm,c67,p230,pl.html

Chociaz ta 800m jest bardziej wygieta co dałoby mi blizsza odleglosc do rąk i mniejsze pochylenie.

Mostekhttp://biostern.abstore.pl/wsporniki-kierownicy-wspornik-kierownicy-pro-koryak-31-8x50mm,c77,p1481,pl.html


Pytanie tylko czy warto zamawiac przez neta czy lepiej isc do stacjonarnego sklepu i tam sprobowac w jakis sposob zagadac i przymierzyc pare mostków zaczynajac chociażby od 70mm a probujac schodzic coraz nizej?

Edytowane przez szczecinmtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://hadronsport.com/cz/kokpit/mostki/cloud-tri-state-2014-mostek-20750.html

jako ze mam za dużą rame celuje w duzo mniejszy mostek, czyli 35-40mm + podkładki by podwyżyć kierownice i celować w geometrie progresywną

Co myslicie o tym mostku?

Edytowane przez szczecinmtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...