wkg Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Cześć ! Kupiłem w zeszłym roku rower Kellys Gate 50 z 2015 http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/kellys/39643/gate_50 . Jestem prawie zachwycony : ) Oryginalne siodełko jest niestety zupełnie nie dla mnie ale pytanie mam o hamulce. Oryginalnie mam Shimano M506 / 447, żywiczne klocki, tarcza 160 (na śruby - jak powiedział serwis, kola Mavic) - przy mojej wadze (95 kg) przód jest za słaby. Odpowietrzony ale za słaby. Wczoraj auto zajechało mi drogę i nie czułem się pewnie. Na szczęście zdążyłem. Chciałbym wymienić te hamulce (tylko przód) na mocniejsze. Nie jeżdżę długich górskich zjazdów. Chciałbym, żeby system mocowania manetki przerzutki przedniej (SHIMANO SLX M676) był kompatybilny z moim hamulcem, mocowanie hamulca tak samo - nie chciałbym wymieniać reszty gratów. Co radzicie - wymiana tarcz i klocków na inne (180 ?), hamulca na XT BR-M785 przy zachowaniu tarcz i klocków, wymiana tarcz, klocków i hamulca ? Oczywiście wolałbym ekonomicznie wymienić tylko hamulec a tarcze i klocki gdy już się zużyją albo tylko tarcze i klocki ale nie mam pojęcia na co. Ten rower jest bardziej skomplikowany od mojego auta a oznaczenia części podczas lektury forum powodują mętlik w głowie. Poradźcie proszę : ) Witek Cytuj
Ychu Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Załóż br-m675 i to Ci wystarczy nawet z tarczą 160. W komplecie masz też nowe klocki. Cytuj
wkg Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Napisano 5 Kwietnia 2017 Właściwie jak patrze to br-m675 i br-m785 kosztują tyle samo. A klocki zostawić żywiczne i tarczę też ? I kupić komplet czy wystarczy sam zacisk ? Rozumiem, że jeżeli kupię komplet bez problemu zamontuję do niego manetkę od przerzutki, ten sam system ? Cytuj
Sobek82 Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 http://allegro.pl/shimano-hamulec-tarczowy-przod-xt-br-m785-srebrny-i6648176063.htmlKupujesz, zakładasz i jeździsz, tyle że pewnie przewód będzie za długi i go w serwisie za drobną opłatą skrócą. Jak zmierzysz i podasz długość przewodu to wyślą Ci już o odpowiedniej długości.Pozdrower Cytuj
dr_dave Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Zmien oba bo różnica będzie taka jak miedzy składakiem a góralem. Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka Cytuj
wkg Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Napisano 5 Kwietnia 2017 No i chyba tak zrobię, z tarczami i klockami ew. mogę kombinować później. I jeszcze pytanko - nie śmiejcie się - dla roweru 29 cali jaką brać długość przewodu ? 80 cm czy 70 ? Pozdrawiam Cytuj
Sobek82 Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 zmierz u siebie w rowerze i będziesz miał idealnie Cytuj
wkg Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Napisano 5 Kwietnia 2017 dr_dave: oba co ? hamulec i tarcze czy przedni i tylny ? Tylny jest OK ... Sobek: no proszę, nie wpadłem na to ; )))) Cytuj
Ychu Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Ja przy 26 kołach i ramie 21 jak dobrze pamiętam mam 82 cm - innym wystarcza po 70 cm , także bez mierzenia się nie obejdzie. Cytuj
Klark Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Ja bym najpierw zmienił same klocki na coś porządnego, bo te organiczne Shimano są słabe. Cytuj
Looser Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 dają radę organiczne shimano nawet na górskich zjazdach, tyle powiem z osobistych odczuć nie siej paniki Cytuj
Looser Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 kolega napisał, że nie planuje górskich zjazdów więc jak żywiczne zatrzymały w górach moje 76kg+5kg plecaka to założyłem że na większym wypłaszczeniu z 95kg autora tematu powinny sobie poradzić... jak chce się poczuć jeszcze bezpieczniej pomimo przesiadki na slx'y/xt'ki to wiadomo - metaliki i tarcza 180 Cytuj
Klark Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Nie mam bardzo z czego. Nie każdy jest 175cm suchoklatesem Cytuj
dr_dave Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Miałem na myśli tył i przód. Bo inne klamki będą. A slx nawet na tarczy 160 będą bardzo mocne. Zresztą nie raz było obliczane, że wielkość tarczy nie przekłada się znacząco na siłe hamowania tylko na pojemność cieplną. Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka Cytuj
wkg Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Napisano 5 Kwietnia 2017 Miałem na myśli tył i przód. Bo inne klamki będą. A slx nawet na tarczy 160 będą bardzo mocne. Zresztą nie raz było obliczane, że wielkość tarczy nie przekłada się znacząco na siłe hamowania tylko na pojemność cieplną. Rozumiem. To jednak można zrobić sukcesywnie - najpierw przód, potem tył. Cholera, te nowoczesne hamulce są w cenie zacisków do Passata : / A czy do moich 447 są w ogóle jakieś dobre klocki metaliczne ? Tak myślę - kupić metaliczne klocki, dojechać tarcze a potem przejść na XT i 180mm Cytuj
Klark Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Ja używam metalicznych a2z, spisują się bardzo dobrze. Cytuj
tobo Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Problemem tych Siemano oprócz ich ewentualnej słabości jest awaryjność. Zaciski sikają jakby ludzki zwieracz nie trzymał treści pod ciśnieniem. Nikomu nie polecę niskich modeli tej firmy gdyż są jakościowo tragiczne. Chcesz mieć pewniejszy i mocniejszy hebel? Kup sugerowanego slxa. Cytuj
wkg Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Napisano 5 Kwietnia 2017 Tak zrobię pewnie. A dlaczego nie XT w tej samej cenie ? V brejki w starym rowerze działały mi lepiej a w Izerach też dawały rade : /// Cytuj
Sobek82 Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Bierz XT mam takowe stają dęba, jak lekko przyciśniesz lecisz do przodu. Cytuj
wkg Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Napisano 5 Kwietnia 2017 Bierz XT mam takowe stają dęba, jak lekko przyciśniesz lecisz do przodu. Na standardowych, żywicznych klockach ? Cytuj
WonszRzeczny Napisano 6 Kwietnia 2017 Napisano 6 Kwietnia 2017 (edytowane) miałem heble które posiada autor tematu i ani razu mnie nie zawiodły przez dwa lata, obecnie odziedziczył je mój brat i przez rok jazdy jedyne co zrobił to zmienił klocki , mam obecnie stare slxy na metalicznych klockach i nowe xt na żywicznych (na zimno żywiczne są mocniejsze) i oba heble są niesamowicie pewne, być może autor tematu ma lekko zatłuszczone tarcze stąd jego problemy , różnica między nowymi xt a slx to tylko kwestia użytych materiałów w paru miejscach i co za tym idzie wagi, ogólnie konstrukcyjnie to są to te same hamulce jeden do jednego Edytowane 6 Kwietnia 2017 przez WonszRzeczny Cytuj
wkg Napisano 6 Kwietnia 2017 Autor Napisano 6 Kwietnia 2017 Hmmmm ... zatłuszczone tarcze od nowości - może i racja. W takim razie mogę najpierw przed wymianą zmienić tylko klocki i odtłuścić tarcze. A ile ważysz ? Cytuj
WonszRzeczny Napisano 6 Kwietnia 2017 Napisano 6 Kwietnia 2017 obecnie 102kg, ale były okresy kiedy zbliżałem się niebezpiecznie do 140 , mieszkam w kotlinie kłodzkiej więc jadę albo w górę albo w dół i serio odkąd mam hydrauliki ani razu się na nich nie zawiodłem Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.