Acetylen3 Napisano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 Hej zakatowałem swój stary rower i będę kupował nowy kwota to około 2-3tysiące zł. Może napiszę najpierw do czego Rower będzie do jazdy po asfalcie dojazd szkoła/praca etc i myślałem o jakieś jazdy czasem w las bo czasem lubię poszaleć . Myślałem nad 29 gdyż mam 185 czy 186 wzrostu zostaje mi teraz kwestia czy full czy hardtail do tej pory jeździłem na całym sztywniaku i nie wiem na co się w końcu zdecydować z artykułów wynika żeby lepiej zacząć od hardtail.I czy jest sens inwestować w hamulce hydrauliczne ? I czy przy jakiś większych skokach na hardtail nie zrobi się ósemka z tyłu ? Wybaczcie za błędy nie potrafię pisać tekstów pod żadną postacią w razie jakiś braków pisać odpowiem z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Piszesz ze rower na dojazdy do pracy, szkoły a później pytasz o jakieś skoki Bierz używanego 29er hardtail z hydraulikami. Dobry full kosztuje ... wiec jak masz 2...3 tysie to kupił bym dobrego hardtaila. Jak chcesz rower do skokow to trzeba wybrac inny sprzet. Pozdrawiam Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez Leniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarek1201 Napisano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 Tak się składa że mam dla Ciebie coś czego szukasz na swój pierwszy raz:) Zajrzyj na priv:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Acetylen3 Napisano 4 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 czyli się nie bawić w fulle dobra widziałem filmik gdzie ktoś pokazywał ten sam rower w różnych modelach droższych i mówił że czasami opłaca się kupić coś tańszego sprzedać jakiś osprzęt i kupić lepszy np amor i mam pytanie czy on mówił dobrze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Czasami się opłaca a czasami nie...wszystko zalezy od ceny Zastanów się do czego Ci potrzebny rower...jesli głównie asfalt to zaczął bym się zastanawiać nad szosą, przełajem, crossem, full/hard. Jesli większe skoki to rowery dirt/street. p.s. na przełaju tez można skakać https://www.7anna.pl/NS-Bikes-RAG-2017-Road-and-Gravel-news-pol-1485948896.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Hej zakatowałem swój stary rower i będę kupował nowy kwota to około 2-3tysiące zł. Może napiszę najpierw do czego Rower będzie do jazdy po asfalcie dojazd szkoła/praca etc i myślałem o jakieś jazdy czasem w las bo czasem lubię poszaleć . Myślałem nad 29 gdyż mam 185 czy 186 wzrostu zostaje mi teraz kwestia czy full czy hardtail do tej pory jeździłem na całym sztywniaku i nie wiem na co się w końcu zdecydować z artykułów wynika żeby lepiej zacząć od hardtail.I czy jest sens inwestować w hamulce hydrauliczne ? I czy przy jakiś większych skokach na hardtail nie zrobi się ósemka z tyłu ? Wybaczcie za błędy nie potrafię pisać tekstów pod żadną postacią w razie jakiś braków pisać odpowiem z góry dzięki nie da się pogodzić większych skoków z dojazdami do pracy etc. Kup se HT 29 a skakaj ostrożnie albo omijaj hopy. Hamulce hydrauliczne super rzecz jedyny minus że przy mrozach mogą gorzej pracować (wiadomo olej) ale te tańsze hample to nieststy są też usterkowe więc lepiej celować w slx lub wyżej (choć stare deorki 596 też fajnie mi pracowały). Są też inni prod niż shimano i czasem też na DOTcie a nie oleju ale w tym nie siedzę Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez grzesiowu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Rowery XC (czyli to czego stoi najwięcej jak idziesz do byle sklepu) nie są przeznaczone do skoków. Pokrzywienie koła to najmniejszy problem - całkiem często pękają tylne widełki albo rura podsiodłowa, skrajnie może dość do złamania którejś z głównych rur ew. oderwania się główki. Zwróć też uwagę, że na rowerze XC środek ciężkości jest usytuowany centralnie nawet z przesunięciem na przednią oś. Słabo się to kontroluje podczas lądowania. Owszem jak zdarzy ci się pokonać 40-50cm hopkę nic się nie powinno stać. Do solidnego targania w terenie żeby było po taniości jedynie jakieś sztywne ścieżkowce/enduro (tych z kolei w sklepie stacjonarnym możesz nie uświadczyć). Nie próbuj nawet kupować fulla za 2-3k chyba, że masz polisę na życie. Hamulce hydrauliczne w rowerze xc w przedziale cenowym do 3k to standard. Przy czym hample shimano podupadły mocno na jakości i nawet tak chwalone swego czasu SLXy M675 to dzisiaj loteria (poza tym do 3k raczej żaden rower nie będzie miał slxów). Tektro uchodzą za mniej problematyczne. Coś co mogłoby spełnić twoje oczekiwania to np.: http://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/dartmoor-primal-27 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Acetylen3 Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Może źle się wyraziłem z tym skakaniem ale. Chodzi mi raczej o to co się w lesie znajdzie czy tylne kolo sie nie zrobi w 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Jeśli piszesz o jeździe po leśnych udeptanych traktach z od czasu do czasu wystającym korzeniem czy kamieniem to XC jest ok i nic nie powinno się stać (jeśli koła w miarę solidne i nie ważysz 120kg). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Acetylen3 Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Nie ważne tyle ale mam jakiś zbędny tłuszczyk więc trzeba go zrzucić czyli im mniej tym lepiej i warto potem zainwestować parę S OW k w dobre opony?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Odnośnie opon to w Twoim przypadku inwestycja kilku stówek będzie pozbawiona sensu - opony świetne w terenie znikają w oczach na asfalcie a te z przeznaczeniem na asfalt nijak się trzymają w terenie. Albo pójdziesz w jakieś kompromisowe rozwiązania albo w tańsze opony częściej zmieniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Acetylen3 Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Czyli w coś u iwersalnego i co sezon lub dwa wymiana ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 Jeśli tej jazdy w terenie jest tak ze 40%+ to ja bym szedł w tanie opony na lekki teren (np. w drutowe x-kingi (czasami można kupić w dobrej cenie ~50-60zł najtańsze zwijane) albo rocket rony). I pewnie tył wymiana co sezon a przód co 2. Jeśli asfaltu jest znacząco więcej to w coś bardziej uniwersalnego (podpytaj/poczytaj na wątku dot. nowych smart samów odnośnie zachowania w terenie i trwałości na asfalcie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Acetylen3 Napisano 11 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Wznawiam gdyż mam pytanie. Czy jest sens składać rower samemu wyjdzie taniej albo lepszy sprzęt za te pieniądze bo mam osobę która by mi złożyła za free a ja bym też się poduczył budowy roweru a potem dać na serwis do wyregulowania jest w tym sens ? Bo myślałem nad jakimś zestawem z osprzętem deroda hamulce hydrauliki rama 21 koła 29 3x9 i do tego jakiś amor żeby działał niedrogi potem żeby wymienić na powietrzny czy miało by to sens i zamknął bym się w tych 2.500zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fiskuss Napisano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Nie sądzę aby do 2,5k opłacało się składać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarek1201 Napisano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2017 Wtf co za maslo maslane. Chcesz kupic rower za 2,5 k potem zeby wymienic na powietrzny amortyzator? Chcesz kupic rower z osprzetem zeby go wyminiec na inny? Chyba lepiej kupic od razu docelowo taki jaki potrzebujesz. Ale przegladajac Twoje posty to chyba sam nie wiesz czego potrzebujesz , bezpieczniej chyba bedzie jak sobie kupisz rower stacjonarny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi