magicbiker Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Witam Co sądzicie o Giant trance 4 2017? Czy jest to dobry wybór na pierwszy rower trailowy? Mam 176 cm wzrostu i 76 kg. Rower według mnie z dobrą ramą i systemem zawieszenia. Czy podzespoły wystarczą na początek? Weekendy trasy typu Srebrna Góra, a w tygodniu rundy poza miastem. https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-4 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanSolo Napisano 22 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2017 Ten rower ma hamulce jak do dziecięcego roweru. Tez za Trancem chodzę. Nie ma już XL nigdzie, wiec poczekam na 2018 kolekcję. Może kolorki fajne będą. Kupujesz golasa. Dobra ramę, z dobrym systemem zawieszenia (konstrukcja, a nie amory), we współczesnej geometrii i tak naprawdę z nie takimi złymi uginaczami. Aion - jest uboższą wersją cenionego i chwalonego Aurona. Najtańszego amora do enduro ever. Unair - wiele o nim nie ma w necie. Ludzie na zachodzie mówią ze działa i nie tak tragicznie. Mnie martwi że Giant dał do traila z endurowym zacięciem damper który producent oznaczył jako "budżetowy do XC". Dyskusyjna jest też jego metryczność. Tzn nic starego zamiast niego nie będzie pasowało idealnie. Ja jednak uważam że metrycznych damperów bedzie coraz więcej. Druga słabostka to 9 rzędów z tyłu na kasecie. Jak ktoś koniecznie chce 1 zębatkę z przodu mieć w Trance 4, to na 1x9 się jeździ albo ciężko albo wolno. No ale da sie. Trance 4 to rower do którego trzeba doliczyć 600-800zł na regulowaną sztycę i z 400zł na jakiekolwiek hamulce. Z czasem można ro rozbudowywać jak się graty zużyją. Konkurencji ten rower raczej nie ma. Soil 1.0 - ze skokiem 130mm? Moon 1.0 to ciężki endurak, do tego bez blokady tylnego zawiasu. Ja wiem że RVS to bardzo dobry system ale nadal nie ma tam blokady!!! Za 7 koła nie dali blokady dampera!!!. Ogólnie trance 4 to dobra rama, dobry zawias, dobre koła, niezła geometria. Jak się chce lepiej to się robi z niego rower "na raty" ale takie po które komornik nie przychodzi Jak stanie obok Gianta Reign to wygląda jak taki lekki endurak Skończy się pownie tak, ze kupię 4ke z 2018 roku. No chyba ze dadzą dupny kolor. Wtedy będzie trzeba 3ki szukać w XL-u... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladyslaw Napisano 22 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2017 Witam !Szczerze powiem, że też się rozglądałem za tym rowerem, byłem w sklepie na przymiarkę niestety mieli tylko rozmiar ramy M, więc to za mało, mam 191cm wzrostu, sprzedawca mówił mi że L-ka powinna wystarczyć ale ja nie jestem co do tego przekonany, na stronie Gianta tabela pokazuje, że jak dla mnie to już powinien być rozmiar XL. Jeśli sprawdzi się to co znalazłem na stronie włoskiej Gianta, trance 4 2018 będzie miał regulowaną sztycę i koła tubless, a także szerszą kierownicę, więc jest jakiś kroczek do przodu(na potwierdzenie https://www.giant-bicycles.com/it/trance-4-2018). Tylko nie jestem pewny co sądzić o tym kolorze... jakoś nie trafia w moje gusta... najwyżej tak jak powiedział HanSolo, trzeba będzie szukać Trance 3 z 2017 w XLce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 22 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2017 No jak dla mnie trail bez myk-myka to w obecnym czasie średni deal. Dopiero Trance 2 to moim zdaniem rower kompletny, bez jakichś przesadnych kompromisów(choć pewnie część ludzi by chciała zmienić koła już na starcie). Trance 4 to tak jak pisał HanSolo, rower pod rozbudowę, który będzie tym właściwym dopiero za jakiś czas, ale pozwala się pobawić już dziś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanSolo Napisano 23 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2017 wladyslaw Kolory są różne na różne rynki. nawet w ramach Europy moga się różnić oferty. Faktycznie ten taki super modny jaskrawy, zielony mi też nie podchodzi. W kolorach teraz rządzi Dartmoor z dostępnych na polskim rynku bez rozbijania banku ale to jednozawiasy są. Wciskanie L-ki człowiekowi pow 190cm to już nie jest brak profesjonalizmu tylko s.....ysyństwo. Wiem, bo mam mniej cm, a jechałem na L i XL i nie ma mowy zebym wziął L-kę. Daj znać na priv który to sklep - będę omijał. Blue Wszystko pięknie tylko 10,5k wyjściowo choćby nie wiem jak po sezonie i jak targował na bank nie wyjdzie choć odrobinę bliżej budżetowi Polaka. Widziałem na allegrze za 7,5k 2-kę. Miała jeszcze czyste opony od nowości. Zakup od osoby prywatnej. Nie miałem wtedy kasy. 2ka jest za......ista. Do takiej specyfikacj będę zmierzał. Ale jeśli 1x10 to na mechanizmie korbowym spiderless, możliwe dla 4ki Ze sztycami, na dobry tani produkt trzeba będzie poczekać. Nie tak długo jak na dzisiejsze widelce ale trochę jeszcze wody w klozecie upłynie... Szczerze mówiąc M315-tki w takim rowerze to niebezpieczna sprawa. Ważę swoje i jak je wcisnąłem całą ręką (boszz.. ale tam jest klamka, jak w kościele wielka!) to dalej jechałem... Wiem, sam też byłem z V-brakeami w górach i żyję. Niemniej dzisiejszy full typu Trance jest w stanie objechać kompletnemu laikowi trasę niedostępną kiedyś żadnym cudem techniki. I wtedy może się okazać że to będzie we Włoszech w górach a zjazd będzie długi, a dzień gorący, a laik będzie sporo hamował. No nic tylko kostkę bulionową, marchew dać i makaron do układu ham., bo wrzątek będzie jak malowany. Salon, w którym byłem już na wstępie informuje o wymianie hamulców i myk-myku. Mówią też szczerze o Sektorze. Który owszem działa ale już nic więcej. Za jego cenę powinien mieć przynajmniej: bardziej precyzyjną regulację, albo niezniszczalną budowę, albo po prostu lepszą pracę. Naczytałem się może za dużo. Sam doświadczenia z nim nie mam ale mam spore z jego rodziną, jest w XC na dolnych półkach...Wiem jak wygląda jego płynność względem płynności Aiona na pieprzonym parkingu. A co w górach będzie? Sektor o jest taki Raidon na sterydach dla mnie. PDF dla Sektora jest wspólny z tym dl XC32 i Recona. Oba wychodzą w sprężynie, oba nie mają nic pokrycia na górnych goleniach, oba nie mają regulacji. Że on w ogóle ma tyle skoku i 34mm. Story zbliżone jak te z damperem Unair. Dampery Raidon są w teorii (u producenta) ustawione wyżej niż Unair. Strzelam, że to tylko toporna nieza.....ywalność Raidonow za tym stoi. Edyta: Przepraszam za bluzgi. Jest dobry news. Trance na 2018 przyjmuje w realu 2,6 calowego kapcia. Jeśli na włoskiej stronie jest oferta 2018 jak na Polskę, to biorę 3kę w XL-u Amen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 23 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2017 Wiem, że cena jest niezbyt fajna, ale jak patrzę na Trance 4, to ja bym tam praktycznie wszystko chciał pozmieniać więc dla mnie sens inwestycji niski. Już raz tak zrobiłem kupując rower za 1500 jakieś 10 lat temu, inwestycja była o tyle udana, że dzięki niemu zacząłem jeździć i nauczyłem się sporo o rowerach i swoich potrzebach, ale nie zostało z tego roweru w ciągu roku, czy dwóch nic, bo wszytko wymieniłem - ładnie z ramą(sprzedawca wcisnął mi za dużą ). Ja jestem typem, który nie boi się używanych rzeczy, więc po prostu biorę używki(alu, karbonu bym nie ryzykował). Choć wiem, że zawsze nowości kuszą. Nowy anthem jest niby sporo zmieniony i jak biorę rower na lata to się faktycznie zastanawiam czy nie brać nowego, marketing działa, tak samo nowy trek Fuel EX, też coś tam bredzą że od groma lepszy od poprzedniego rocznika . W praktyce - jakbym pewnie wziął stare, to też bym przecież nie narzekał i przecież nie myślał o wymianie bo nowy rok i jakieś drobnostki pozmieniali . Imho Trance 4 jest spoko jak masz swój rower w którym pasuje Ci osprzęt i chcesz przejść na trance, ściągasz z Trance 4 wszystko, sprzedajesz jako nowe, zakładasz swoje klamoty do niego i masz tanim kosztem enduraka na dobrej ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hi_all Napisano 23 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2017 Witam ! Szczerze powiem, że też się rozglądałem za tym rowerem, byłem w sklepie na przymiarkę niestety mieli tylko rozmiar ramy M, więc to za mało, mam 191cm wzrostu, sprzedawca mówił mi że L-ka powinna wystarczyć ale ja nie jestem co do tego przekonany, na stronie Gianta tabela pokazuje, że jak dla mnie to już powinien być rozmiar XL. Jeśli sprawdzi się to co znalazłem na stronie włoskiej Gianta, trance 4 2018 będzie miał regulowaną sztycę i koła tubless, a także szerszą kierownicę, więc jest jakiś kroczek do przodu(na potwierdzenie https://www.giant-bicycles.com/it/trance-4-2018). Tylko nie jestem pewny co sądzić o tym kolorze... jakoś nie trafia w moje gusta... najwyżej tak jak powiedział HanSolo, trzeba będzie szukać Trance 3 z 2017 w XLce. L przy twoim wzroście będzie za mały. Ja bym na 4 nie patrzył. W cenie tego modelu a nawet niższej można kupić 3(po rabacie oczywiście). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladyslaw Napisano 23 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2017 L przy twoim wzroście będzie za mały. Ja bym na 4 nie patrzył. W cenie tego modelu a nawet niższej można kupić 3(po rabacie oczywiście). Tak też zaczynam uważać, raczej to będzie najlepsze wyjście. A tak na marginesie to jest dziwne, że na podanej wcześniej przeze mnie stronie tj. https://www.giant-bicycles.com/it/bikes-trance-2018 różnica pomiędzy Trance 3 a 4 wynosi tylko 100€ ... nie wiem, chyba to jakiś błąd jest ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hi_all Napisano 23 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2017 Tym akurat bym się nie sugerował. To są już modele 2018 i oferta w PL może się różnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.