szczecinmtb Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 CześćOd paru miesięcy mam swój nowy rower MTB, unibike flite 27.5 z ramą 21, coraz bardziej zagłębiam się aktualnie w tematy ulepszania więdzy np o bike fittingu, technikach pedałowania, bunny hopa/pompowania na górkach itd. Mam po prostu na to zajawkę, niestety nie lubie jak coś nie jest po mojej myśli lub jakieś niezrozumienie stąd stwierdziłem że zapytam, może przy okazji poznam równie zajawkowych ludzi oraz przy okazji sie czegoś dowiem. A więc siodełko... wszędzie pisza jedno że kolano musi być wyprostowane i tyle... niestety ja sobie np tego nie wyobrazam, jak mam mieć kontrole nad rowerem gdy moja noga jest wyprostowana, ledwo co dotykam wtedy ziemi noga i w ogóle jakoś tak za wysoko - wybaczcie za banalne słownictwo, wiem ze na wyprostowanej nodze sie o wiele lepiej i silniej pracuje nogą aczkolwiek w rowerach MTB nie chodzi bardziej o kontrole? Dlatego interesuje mnie Wasze zdanie na ten temat. Ostatnio tez odnosze wrazenie ze jednak mój rower jest lekko za duzy dla mnie i o wiele wieksza kontrole mialbym nad mniejszym rowerem, mam 186cm wzrostu(kregoslup troche skrzywiony wiec mialbym jakies 191cm normalnie - pewnie to ma znaczenie) dlugosci nogi od zewnetrznej strony to 91cm, Nie mowie ze jezdze na mega niskim siodełku ale no te 5-10cm nizej lubie miec niz jakbym mial jezdzic z wyprostowaną nogą. Kolejna kwestia kąt siodełka, podobno siodelko musi miec 0 stopni, ew lekko -1stopni w dół - co o tym powiecie?Oraz sprawa ramy, 21 cali rama, nie jest czasem za duza? czuje ze ktos to napisze ale moze jakies pocieszenie chociaz, niestety unibike mial i tak tylko ramy 19/21, wiec jedynie celowalbym w 20stke, 19 moglaby byc za mala aczkowliek kontrola wieksza. Im nizej ziemi jest sie ziemi tym lepiej - tak uwazam.To na tyle, domyslam sie ze to podstawy aczkolwiek nurtuja mnie te kwestie bo są sprzeczne z moimi upodobnieniami, wygodą oraz kontrolą nad rowerem. CHcialbym np. sie nauczyc jezdzic na jednym kole a wtedy na pewno siodelko nie moze byc zbyt wysoko, na skretach tez sobie nie wyobrazam siedziec 1,5m nad ziemia, jezeli chodzi o kierownice to aktualnie wraz z siodelkiem tworza prawie kąt prosty. Siodełko lekko nizej o 1cm - nie wiem czy to dobrzeCHcialbym sie o tym wszystkim dowiedziec Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Z tą nogą "na prosto" to podobno jest dobre ustawienie na szosę. Do MTB powinna być lekko ugięta, oczywiście jest to tylko teoria i mogę się mylić. Mi zdecydowanie lepiej jeździ się na lekko ugiętej. Ledwo co dotykasz ziemi? A po co masz dotykać ziemi siedząc na siodełku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Wyprostowana noga to nie jest dobra pozycja - uszkodzisz sobie kolana. Przeczytaj dobry artykuł http://www.cyklomaniak.com.pl/2013/06/bike-fit-cz-1 . Ustaw według porad i potem kombinuj, by znaleźć złoty środek. Siedząc na poprawnie ustawionym siodełku nie da rady dotknąć ziemi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 na szosę czy na mtb zasady są takie same, warto pooglądać prosów jak siodełka wysoko mają (albo raczej jak bardzo nisko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Siodełko do normalnej jazdy po prostym czy pod górę ma być wysoko. Za to w dół, w terenie czy do jakichś tam sztuczek powinno być nisko, żeby własnie zachować lepszą kontrolę, a w skrajnych przypadkach nie polecieć przez kierownicę. Żeby to pogodzić wymyślono myk-myka tylko cena jest jaka jest. A po taniości szybkozamykacz Tylko w górach to jest frustrujące jak kilka razy trzeba się zatrzymywać, żeby siodełkiem majdać.A nachylenie siodełka to sprawa indywidualna. Ja mam do przodu, bo mnie zwyczajnie tyłek nie boli w takim akurat ustawieniu ale na innym siodle może być inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 A po taniości i bez kombinowania to się daje tyłek za siodło i po problemie. Stosunek kierownicy do siodełka sobie odpuść, ma być tak żeby było ci wygodnie. Do tego skoro jak piszesz masz nowy rower musisz się przyzwyczaić do nowej pozycji. To jest rower mtb, taką ma geometrię, tu nie jeździsz wyprostowany jak w rowerach miejskich itp. To że ledwo dotykasz ziemi jest dobrze - po to rowery mtb mają stosunkowo krótką rurę podsiodłową i nisko poprowadzoną górną rurę żeby przy zeskakiwaniu nie obijać sobie narządów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 19 moglaby byc za mala aczkowliek kontrola wieksza. Im nizej ziemi jest sie ziemi tym lepiej Tylko, że na mniejszej ramie w żadnym razie nie będziesz siedział niżej, bo poprawnie ustawione siodło będzie na takiej samej wysokości. Mniejsza rama będzie krótsza, więc lepiej dopasowana do Twojego wzrostu. Jest taki sposób, że noga powinna być wyprostowana jak postawisz na pedale piętę, więc przy pedałowaniu będzie lekko zgięta w najniższym punkcie. Jazda z siodłem zbyt nisko bardzo obciąża kolana, bo muszą przenosić obciążenie w dużym zgięciu w najwyższym położeniu. I na moje oko masz za duży rower. Ortopedą nie jestem, ale jak się przez kręgosłup nosi głowę 5 cm niżej to się pod poważne leczenie kwalifikuje chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Po prostu masz za duża ramę,ale to już napisano. @Kowal1986,co do linku i wzorów,może i dla niektórych osób to się może i sprawdzi,ale nawet kiedyś robiłem rozeznanie wśród kilku znajomych,nikomu to nie pasowało. Np. w moim przypadku siodło musiało by iść ok 4cm wyżej,gdzie jazda nie byłaby możliwa. Moim zdaniem dobra jest metoda na pięte jako punkt startowy,potem z biegiem czasu dopasowanie pod siebie,to samo z kątem pochylenia (wyjdzie z czasem). Ale nie wyobrażam sobie zbyt niskiego siodła,tak żeby mocniej uginać nogę,coś takiego to np. w przypadku bardziej technicznych zjazdów. No ale na upartego wszystko się da,skoro dirtowcy nie narzekają na wysokość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczecinmtb Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Po prostu masz za duża ramę,ale to już napisano. Mierzyłem według tego i jakoś łapie się w 21' -> 19stka byłaby za mała Długość nogi: 91cm, 20,5 cali powinienem miec faktycznie baaardzo za duza no co moge zrobic? dlatego wole chociaż siodelko miec nizej, chociaz rama pozioma od krzesla do kierownicy wydaje sie troche dluga aczkolwiek stabilniej wtedy na zjazdach jest jak taki rower jest dluzszy. Co do siodelka, to dotykam prawie całą nogą na ziemi jak siedze na siodelku. Mowicie ze mam lekko co palcami dotykac? to jak na jakims wieżowcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Kwietnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Tak na marginesie to ta tabelka niestety mija się z prawdą w przypadku kół 29 ", bo jak można kupić większą ramę do tego wyżej zawieszoną niż w przypadku mniejszych kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczecinmtb Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Tak na marginesie to ta tabelka niestety mija się z prawdą w przypadku kół 29 ", bo jak można kupić większą ramę do tego wyżej zawieszoną niż w przypadku mniejszych kół hmm to nie pocieszyles, jaka naprawdę powinienem miec rame przy wzroście 190cm? dlugosci nogi 91cm? #ektomorfik, rower nadaje sie do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Mierzyłem według tego i jakoś łapie się w 21' -> 19stka byłaby za mała Akurat to moja subiektywna opinia,ale moim zdaniem tak,tym bardziej w mtb gdzie dosyć ważna jest ta kontrola. Tabelka to tylko tabelka,każdy rozsądny i tak ci powie,że przed kupnem należy na miejscu przysiąść na kilku ramach i dobrać pod siebie,nie patrząc na tabelki. Prosty przykład (mimo że wiele nie wniesie),wg tabelki przy moim 183 cm i 88 cm przekroku 29er rama dla mnie to 19,5. Pojeździłem trochę na 17 i 19,wybrałem 17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Patrząc na pierwszego posta uważam, że autora ciągnie w stronę MTB z prawdziwego zdarzenia a nie popierdółki XC. Te wszelkie tabele dopasowania do wzrostu/długość nogi są właśnie dla rowerów XC. W zależności od typu roweru znacząco zmienia się jego geometria w tym m.in. przekrój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczecinmtb Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Akurat to moja subiektywna opinia,ale moim zdaniem tak,tym bardziej w mtb gdzie dosyć ważna jest ta kontrola. Tabelka to tylko tabelka,każdy rozsądny i tak ci powie,że przed kupnem należy na miejscu przysiąść na kilku ramach i dobrać pod siebie,nie patrząc na tabelki. Prosty przykład (mimo że wiele nie wniesie),wg tabelki przy moim 183 cm i 88 cm przekroku 29er rama dla mnie to 19,5. Pojeździłem trochę na 17 i 19,wybrałem 17. To co teraz moge zrobic? pokochalem juz swoj rower a teraz mam go wymieniac? szczegolnie ze dałem 3 tysiaki? moze i mniejsza rama typu 19 byłaby lepsza ale jak moge teraz wymienic rame? mam na sile zjezdzac po trasach i roz######ac rame i potem kupic nowa? jezdzi mi sie spoko Patrząc na pierwszego posta uważam, że autora ciągnie w stronę MTB z prawdziwego zdarzenia a nie popierdółki XC. Te wszelkie tabele dopasowania do wzrostu/długość nogi są właśnie dla rowerów XC. W zależności od typu roweru znacząco zmienia się jego geometria w tym m.in. przekrój. co polecasz? owszem lubie mtb, nie bez powodu mieszkam obok lasu gdzie wbijam sie na sam szczyt a potem zjezdzam z full predkoscia, niestety nie mam tylnego amora wiec nie moge przesadzac a szkoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Ścieżkowca sztywnego jakiegoś. Przyzwoite są primale dartmoora (można sobie samemu wyrzeźbić bo dostępne są ramy w przyzwoitych cenach i pod różniaste opcje). Zwróć uwagę, że np. największy primal 2015 miał "tylko" 18" jednak był dłuższy niż 21" peak, który jest uważany za długi XC. Wszystko właśnie po to, żeby w razie draki nie zrobić sobie kuku o górną rurę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 To co teraz moge zrobic? Dostałeś odpowiedzi na pytanie Wysokość siodełka i jego ustawienie. Temat długości ramy a wzrost. Raczej większość osób uważa że za duża rama. Co teraz zrobić ? Teraz już raczej "po ptokach" ,chyba zostaje się przyzwyczaić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczecinmtb Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Ścieżkowca sztywnego jakiegoś. Przyzwoite są primale dartmoora (można sobie samemu wyrzeźbić bo dostępne są ramy w przyzwoitych cenach i pod różniaste opcje). Zwróć uwagę, że np. największy primal 2015 miał "tylko" 18" jednak był dłuższy niż 21" peak, który jest uważany za długi XC. Wszystko właśnie po to, żeby w razie draki nie zrobić sobie kuku o górną rurę. http://velo.pl/czesci/ramy/dartmoor/primal-2015700zl nowa rama? teoretycznie nie tak źle skoro za rower dałem 4x tyle, tyle czy będzie pasowała czy lepiej nowy rower jakis typowo pod góry tylko z kołami 26 nawet ale do 2k? warto sie bawić czy da sie przyzwyczaić do tej "za duzej" ramy? Ścieżkowca sztywnego jakiegoś. Przyzwoite są primale dartmoora (można sobie samemu wyrzeźbić bo dostępne są ramy w przyzwoitych cenach i pod różniaste opcje). Zwróć uwagę, że np. największy primal 2015 miał "tylko" 18" jednak był dłuższy niż 21" peak, który jest uważany za długi XC. Wszystko właśnie po to, żeby w razie draki nie zrobić sobie kuku o górną rurę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Zanim zaczniemy się wszyscy nakręcać na koszty, to podstawowe pytanie czym i jak jeździłeś do tej pory? Drugie, to jak chcesz jeździć typowe XC czy bardziej w stronę zabawy grawitacyjnej? jak mam mieć kontrole nad rowerem gdy moja noga jest wyprostowana, ledwo co dotykam wtedy ziemi noga i w ogóle jakoś tak za wysoko W czym pomaga ugięta noga? Jeżeli chodzi o możliwość podparcia się nogą w zakręcie, to to nie jest panowanie nad rowerem, a asekuracja. Za wysoko? Kwestia przyzwyczajenia się. Po zmontowaniu drugiego roweru pierwsze wrażenia były dziwne, czułem się strasznie wyciągnięty, a rower bardzo narowisty w skrętach. Teraz prawie nie czuje różnicy przesiadając się z jednego na drugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Jak masz małe doświadczenie ze składaniem rowerów to lepiej cały rower ew. zlecić komuś kto ma większe pojęcie. Ramę primal 2015 kupisz za niecałe 600. Do tego jakiś wideł min. axon albo jeszcze lepiej durolux (1,2-1,6k zł), koła ze 600, napęd 600-700 i kilka pomniejszych duperszwanców... Koszt poskładania przyzwoitego roweru na tej ramie to ze 3,5k PLN na nowych komponentach. I moim zdaniem jest to opcja minimum do zjazdów po w miarę równym terenie (bez większych kamieni, bez hopków >0,5m...). Obecnie posiadany przez Ciebie unibike flite przy primalu to delikatny rowerek do rekreacyjnej jazdy w niedzielne popołudnia po równych leśnych ścieżkach. Bałbym się na tym zjeżdżać, mocniejsze ramy łamałem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczecinmtb Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Zanim zaczniemy się wszyscy nakręcać na koszty, to podstawowe pytanie czym i jak jeździłeś do tej pory? Drugie, to jak chcesz jeździć typowe XC czy bardziej w stronę zabawy grawitacyjnej? Obecnie posiadany przez Ciebie unibike flite przy primalu to delikatny rowerek do rekreacyjnej jazdy w niedzielne popołudnia po równych leśnych ścieżkach. Bałbym się na tym zjeżdżać, mocniejsze ramy łamałem Przeciez jest wspomniane w pierwszym poście, unibike flite 27.5 z 2015 roku. Delikatny rowerek? jakos nim wiele razy zjezdzalem po agresywnych trasach tylko wiadomo wolniej niz prosi i nic sie nie stalo, trasa lesna wlasnie po kamieniach, drewienkach. Chce po prostu zjezdzac z tras górskich, stromych, jakies wyskocznie moze kiedyś bo tez mamy u nas takie zjazdowe i ktos wyskocznie lekkie zrobił, ale wiadomo nie wieksze niz pół metra opadu bo to wiadomo ze rama padnie skoro nie mam amora z tyłu... juz walić te zbawy grawitacyjne inaczej wam dam odpowiedź: o to do czego dąże(filmik): https://www.youtube.com/watch?v=89V3uCgfuco taka prędkość i takie trasy wlasnie, aktualnie na takich zjezdzalem bo mieszkam obok puszczy, ale po prostu trenuje i nie zjezdzam jeszcze z taką predkoscia, tylko cisne troche po hamulcach ale adrenalina jest jak sie rozpedzam do 40~km/h: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
errwin Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Zanim zaczniemy się wszyscy nakręcać na koszty, to podstawowe pytanie czym i jak jeździłeś do tej pory? Drugie, to jak chcesz jeździć typowe XC czy bardziej w stronę zabawy grawitacyjnej? I od tego bym zaczął. Tym bardziej, że masz rower od 3 miesięcy więc za wiele nie pojeździłeś a już widzisz to w czarnych kolorach. Zamiast nowy zakup zaczynać od generalnego remontu to po prostu ustaw się do roweru. Mnie to przy każdym rowerze zajmuje nawet kilka miesięcy, a to bliżej, a to dalej, wyżej, niżej, bliżej okna i nie wiadomo dlaczego. Chyba, że masz górkę $ to idź na bike fitting. Jak nie, to ustaw prawidłowo siodło i po prostu jeździj, dużo jeździj, głównie w terenie. Rób wymagające podjazdy na stojąco, zjazdy po stromych krętych singlach na szybko i technicznie z dupą za siodłem. Wtedy obiektywnie ocenisz swoją pozycję i jej ewentualne wady. Zostanie Ci jeszcze wtedy do korekty mostek, ewentualnie kiera z większym gięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Flite na cieniowanej ramie nie jest żadną zjazdówką. 100x zjedziesz, może nawet 1000x a za 1001 razem odpadnie główka ramy = śmierć w najlepszym razie kalectwo. Poza pancernością ramy ścieżkowce/zjazdówki mają większy rozstaw kół, środek ciężkości nieco przesunięty do tyłu, bardziej agresywny kąt widelca, skok amortyzatora ze 40% większy, hamulce powinny być lepsiejsze... Na bezpieczeństwie się nie oszczędza. Ludzie, przestańcie pitolić o bike-fitinguu czy przyzwyczajenia się do tego co ma bo na tym rowerze przy tym co chce na nim robić to szybciej niż później zrobi sobie krzywdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczecinmtb Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Wiecie co? piszcie mi tak dalej ale motywujące to jest bardzo, bo wiele razy zjezdzalem na tym rowerze i sprawuje sie on zdecydowanie spoko jak do amatorskich zjazdów nawet po stromych zjazdach leśnych po wąskiej ścieszce z wieloma pagórkami, przy ostrych wjazdach, przejazdach itd, wiadomo ze nie jest to top1 rower MTB, nawet opony mam hybrydowe bo smart Samy, ale no przeciez od czegos sie zaczyna, nikt nie ma 10 tys by od razu od takiego roweru zaczynac uwazam ze i tak dobrze wydalem pieniadze bo polecano mi ze rower ten jak na taką cene jest 9/10 po prostu jezeli chodzi o osprzęt Zawsze nawet najlepszy rower MÓGŁBY BYĆ LEPSZY ale to nie o to chodzi by w kółko go ulepszac tylko mysle zeby zrobić skilla bo to od umiejetnosci kogos i reflexu zalezy czy przezyjemy a nie od roweru, dalbys mi rower za 50 tysięcy i i tak bym sie mogl zabic na zjezdzie bo bym wylecial np za trasę. albo po prostu spadł z roweru. Jak nie, to ustaw prawidłowo siodło i po prostu jeździj, dużo jeździj, głównie w terenie. Rób wymagające podjazdy na stojąco, zjazdy po stromych krętych singlach na szybko i technicznie z dupą za siodłem. Wtedy obiektywnie ocenisz swoją pozycję i jej ewentualne wady. Zostanie Ci jeszcze wtedy do korekty mostek, ewentualnie kiera z większym gięciem. w końcu jakas konkretna odpowiedź, dzięki wielkie to właśnie robie każdego dnia, siodło podwyże skoro tak sie czepiacie jezdze glownie tylko w terenie, bo na ulicy to tylko szybko mozna na prostej zapierdzielac - najbardziej wlasnie lubie strome krete single - w koncu wiem jak sie nazywa taka trasa.Ale podpytam bo tego jeszcze nie wiem - pozostanie mi do korekty mostek, czemu? co z nim nie tak? oraz ta kiera z większym gięciem - tzn? co to daje? ja jestem trochje dokladny i nawet codziennie czyszcze lancuch i zebatke szczota i nakladam co jakis czas nowy smar - wiec kazdy aspekt lubie wiedziec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 On się nie nadaje do żadnych zjazdów bo to typowy bułkowóz. Nikt nie pisze o rowerze za 10k do zjazdów tylko o czymś co zapewni minimum bezpieczeństwa i nie zawiedzie w najmniej oczekiwanym momencie. Uprawiasz wspinaczkę i do asekuracji używasz sznurka do wieszania prania. Bez odpowiedniego sprzętu niektórych rzeczy w ogóle się nie znaczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczecinmtb Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 odpadnie główka ramy = - ktora głowka? to bede wiedzial na przyszlosc On się nie nadaje do żadnych zjazdów bo to typowy bułkowóz. Nikt nie pisze o rowerze za 10k do zjazdów tylko o czymś co zapewni minimum bezpieczeństwa i nie zawiedzie w najmniej oczekiwanym momencie. Uwierzyłbym Ci gdybym zjezdzal na zwyklym góralu za 500zl, nie uwazam ze akurat mam rower z niskiej półki i nie nadaje sie do zjazdów amatorskich.No ale jak juz w tym temacie to na przyszlosc zapytam moze jak sie rozwale wedle tego co piszesz to wtedy kupie nowy rower - co jest więc tym czyms co zapewni minimum bezpieczenstwa i nie zawiedzie w najmniej oczekiwanym momencie? jakies konkretne 3 modele moge prosic? dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.