Skocz do zawartości

[Rower wyprawowy] Proszę o poradę jaki rower kupić

tupti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zupełnie nie znam się na rowerach, a chciałbym kupić solidny rower do kilkudniowych wycieczek po Polsce. Nie musi być bardzo zaawansowany technicznie, ważne żeby był porządnie wykonany i służył mi przez lata. Najbardziej zależy mi na bagażniku oraz chciałbym koniecznie mieć kierownicę baranka. Ważne, żeby także ważył jak najmniej i miał dosyć cienką oponę, bo obecnie posiadam ciężki rower górski z szeroką oponą i wspaniałymi amortyzatorami, ale potrzebuję czegoś do innych celów. Proszę o porady na co zwrócić uwagę przy zakupie, jaką ramę wybrać (ważę 70kg), a także o polecenie mi konkretnych modeli. Budżet do 2000, ale dosyć elastyczny, więc jeżeli rower za 2400-2700 będzie nieporównywanie lepszy, to może być.

Najważniejsze, żeby był wygodny, czyli odpowiedni rozmiar ramy :)

Potrzebujesz czegoś w stylu Trek 920 albo 720, ale nowe są poza Twoim zasięgiem. Jedna forumowiczka kupiła 920 kilka miesięcy temu:

https://www.forumrowerowe.org/topic/209445-przelaj-trek-920-disc-ocena-podzespolow/

Mało jest takich gotowych rowerów w sprzedaży, dlatego proponuję poszukać używanego przełaja z osprzętem Shimano Tiagra lub 105 i resztę skompletować/dostosować. Warto zwrócić uwagę na mocowania do bagażnika i błotników, ale nawet jeżeli nie ma, można sobie poradzić kupując np taki bagażnik mocowany do osi tylnego koła:

http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-rc-26-26-28-pod-os-kola-czarny-i6769285923.html

Tu masz gotowe dokładnie takie cacko wyprawowe. Wygląda na fabryczną konfigurację, a to jest fajne, bo nie zawsze da się dopasować np błotniki. Nie znam tego producenta, ale osprzęt jest OK i wygląda na dobry stan:

http://allegro.pl/jan-janssen-globe-shimano-105-rama-60-i6767729728.html

Pozdro!

• 2 tygodnie później...