Skocz do zawartości

[Porada] Złamałem ramę w NRS i przesczep organów do innego


Barato

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów, mam nadzieje ze nie pomyliłem działów :icon_redface:

 

Jestem tu nowy i wierze w pomoc doświadczonych kolegów, czytam niektóre artykuły na forum ale dopiero teraz potrzebuje pomocy, wiec się zapisałem.

Do rzeczy złamałem ramę mojego Gianta NRS (miał ponad 10 lat) :( ale dzielnie mi służył przez te lata nawet zabierałem go na wyprawy lekko DH :icon_wink: . Teraz musze cos wymyślić aby kupić taka ramę abym, mógł przełożyć sfatygowane graty do nowego filaru, oczywiście chciałbym fulla. Nigdy tego nie robiłem tylko modyfikowałem swój sprzęt wiec nie wiem czy to jest zunifikowane ponieważ zaświtała mi taka wizja kupienia w miarę nowej ramy i przeszczepienia podzespołów. Dodam ze bazowe części są oryginalne z gianta (damper, widelec, hamulce i przerzutki). W późniejszym czasie oczywiście sukcesywnie podmiana części na adekwatne do modelu ramy. Standardowo nie dysponuje wielka ilością gotówki aby kupić jakiś rozsądny rower. 

Wiec pytanie proszę da się zrobić ? znalazłem ramę fulla cube ams i się zastanawiam czy to wypali.

 

Pozdr Bart

 

Napisano

Dzięki Michauu, chciałbym tak zrobić jeżeli nie uda mi się jednak mój plan przeszczepu do nowej ramy, jak by co potrzebuje rozmiaru L (przy moich 182 cm było ok).


Wiedziałem ze takie pytanie padnie MD11 ;) postaram się moim nie fachowym okiem zrobić oględziny :thumbsup:

W rowerze główne części zostały defalutowe: widelec rock shox SID, damper sid dual air, hamulce hydraulika shimano deore , przerzutki shimano sramy 9.0, korba race face prodygy, kola mavic 26 cali i manetki, mostki, kierownica to chyba raczej już można pominąć bo ląduje z całym widelcem. Rozumiem ze jakieś pierdoły mogą nie pasować i będzie trzeba cos dokupić. Co o to co znalazłem to rama 20 cali Cube 100 pro.  

 

  • Mod Team
Napisano

AMS występował w kilku konfiguracjach wielkości skoku ( od 100 mm do 150 mm ) , a NRS był chyba ze skokiem 75 lub 95 mm. O ile napęd i hamulce powinny wejść bez problemów, o tyle może być problem z amorkiem ( za mały skok do Cube = zmiana geometrii na niekorzyść ) oraz długością montażową tłumika. W tym drugim przypadku zmierz rozstaw punktów mocowania tłumika w NRS i Cube oraz szerokość punktów montażowych. Teoretycznie i NRS i Cube powinny mieć tłumik o długości 165 mm. 

Pamiętaj również, że oryginalny tłumik w Dżajancie miał inne nastawy co może się przełożyć na pracę zawieszenia w Cube.

Jaki skok ma amorek z NRSa? 80 mm?

 

Napisano

AMS występował w kilku konfiguracjach wielkości skoku ( od 100 mm do 150 mm ) , a NRS był chyba ze skokiem 75 lub 95 mm. O ile napęd i hamulce powinny wejść bez problemów, o tyle może być problem z amorkiem ( za mały skok do Cube = zmiana geometrii na niekorzyść ) oraz długością montażową tłumika. W tym drugim przypadku zmierz rozstaw punktów mocowania tłumika w NRS i Cube oraz szerokość punktów montażowych. Teoretycznie i NRS i Cube powinny mieć tłumik o długości 165 mm. 

Pamiętaj również, że oryginalny tłumik w Dżajancie miał inne nastawy co może się przełożyć na pracę zawieszenia w Cube.

Jaki skok ma amorek z NRSa? 80 mm?

 

Zrobiłem mały rekonesans i niestety nie jestem w stanie zmierzyć z racji złamanej ramy mocowań :( (jak to pomoże sam tłumik ma mocowania ok 75mm) jeżeli chodzi ze wpłynie tylko na komfort mogę się "przemęczyć" aż nie kupie nowego tłumika, ważne żeby doraźnie chodził ;) Co do widelca nie mam pojęcia jaki ma skok :( zrobiłem tak ze zmierzyłem odkryte lagi i wyszło mi ok 11 cm mam nadzieje ze się to jakoś przekłada.

https://www.bike-discount.de/en/shop/full-suspension-26-7325/l-24

 

;)

 

ps, możesz brać spokojnie ramę z taperową główka ramy, a dać stery z redukcją żeby włożyć widelec z prostą sterówką.

 

Dzięki ale nowa rama odpada ze względów finansowych, :( jak dobrze rozumiem ze można jakoś to obejść i wsadzić niższy widelec do takiej ramy ?

Napisano

Jak wsadzisz krótszy wideł trochę się geo rozjedzie, do ramy 110mm, 100mm jeszcze ujdzie.

 

Mi chodziło o główkę ramy, nowe widelce mają stożkową i możesz spokojnie taką ramę kupić o ile kupisz i zastosujesz stery z redukcją, a jakbyś w przyszłości wymieniał widelec, to kupujesz zwykle stery i masz ramę do której Ci wchodzi widelec z rurą tapetowaną.

 

A co do używana vs nowa, masz tam nową za około 1100zł(AMS 110), a często za używaną wołają 800-1000zł.

  • Mod Team
Napisano

 

 

jak to pomoże sam tłumik ma mocowania ok 75mm)

Jeśli mierzyłeś E2E ( eye to eye ) i masz 75 mm , to na bank nie włożysz go do AMS100. IMO masz raczej 165 mm

Pro forma zdjęcie jak mierzyć tłumik 

rp23measure.jpg

Jaki masz amorek? Jeśli lagi "wystają" na 11 cm to w teorii masz skok 10 cm i to powinno być ok do AMSa. Pozostaje kwestia rury sterowej  w amorku i AMSie.

 

Napisano

Jeśli mierzyłeś E2E ( eye to eye ) i masz 75 mm , to na bank nie włożysz go do AMS100. IMO masz raczej 165 mm

Pro forma zdjęcie jak mierzyć tłumik 

rp23measure.jpg

Jaki masz amorek? Jeśli lagi "wystają" na 11 cm to w teorii masz skok 10 cm i to powinno być ok do AMSa. Pozostaje kwestia rury sterowej  w amorku i AMSie.

 

Mój błąd :blush: źle sobie zapisałem (za dużo danych) wiec tak B to 45 mm A 160 mm , co do widelca to da się go tam podpiąć ? może jakiś adapter jak by cos nie pasowało ?

 

Napisano

Jeżeli by mi się nie udało kupić  z tym tamperem to już nie podejdzie ? tłumik będzie pasować jeżeli ma taki wymiar jak podałem ostatnio ?

Napisano

Ja pierdziele, no jak kupisz ramę z taperem, a masz widelce prosty, to musisz stery kupić z redukcja i będzie pasować, a jak masz ramę z prostą główką i widelec z prostą rurą to zwykle stery.

 

Jak chodzi o damper, to w XC 165x38 można uznać za standard(długość całkowita x skok) jak masz taki damper(a chyba tak) i nowa rama również będzie pod taki damper, to będzie wszystko ze sobą pasować jak chodzi o zawieszenie.

 

Jeszcze buba z suportem może wyjść mała, nowa rama będzie pod pressfit, a tym masz mufę z gwintem, pod pressfit nie ma korb na kwadrat czy octe/ISIS, tutaj konieczna będzie wymiana korby.

  • Mod Team
Napisano

Phoe.....zlituj się. Chłop nie jest superekstra doświadczonym technikiem rowerowym, ma problem ze zrozumieniem różnic między stożkową a prostą rurą sterową, a Ty wyjeżdżasz z pressfitem.

 

Barato,jeśli dobrze zmierzyłeś tłumik ( czyli na 100% masz 160 mm ) to będzie mały problem z założeniem tego tłumika do AMSa ,który jest zaprojektowany pod tłumik 165 mm. Te brakujące 5 mm może być kluczowe przy większych ugięciach ( wahacz może uderzać o ramę ). Można to obejść tulejkami offsetowymi, ale IMO to lekka rzeźba. 

W kwestii widelca- jesteś pewny ,że AMS ma główkę ramy pod stożkową rurę sterową? Jeśli to ta rama z Alle, to wygląda, że ma główkę pod prostą rurę.

http://allegro.pl/rama-cube-ams-100-i6757930941.html#imglayer

W przypadku suportu ,jeśli mówimy o ramie z Alle , to jest zwykły BSA i nie powinno być problemu z założeniem starej korby. Ewentualnie trzeba będzie nowy suport kupić ( zależnie od szerokości mufy suportu). 

 

Konkludując, mocno wątpliwe jest,abyś znalazł nowszą ramę, do której przełożysz graty bez większych problemów i kosztów. Chyba ,że do kolejnego NRSa. Przerabiałem to już kilka razy.

Napisano

Zgadza się, staram się zrozumieć rozwiązania techniczne które nie znam (dzięki za wyrozumiałość) a przy tym, nie wtopic kasy :( durnykot trafił w sedno na początku pytałem ogólnikowo a dopiero później zastanawiałem się nad nią  i trafiłeś na ta sama aukcje co ja (i nad która nadal się zastanawiam) wydawało mi się ze z najnowszymi ramami może być problem do tego są dość drogie a ta wydala na moje amatorskie oko podobna i widzę ze rozwiałeś moje wątpliwości :laugh: mogłem w sumie od razu podać jako odnośnik i by było bez problemu :thumbsup: ale jeszcze miałem jedna na oku ale wydaje mi się ze by nie pasowała do tego była niebotycznie droga :( 

reasumując uważasz ze się opłaca ja zaadoptować do moich potrzeb ?

aaa po raz kolejny złe zmierzyłem :( tłumik ma właśnie 165 mm, sorry za przekłamania danych ale mierze tym co mam czyli linijka bo akurat nie mam pod ręka suwmiarki :wallbash:

Wygląda na to ze wszystko by mogło współgrać a z główka ramy to nie mam pojęcia jaka jest i pewnie nawet jak bym zobaczył to nie będę wiedzieć :( bo nie wiem czym się różnią.

Napisano

Taperowa główka to jak masz ramę i miejsce przez które przechodzi widelec, to górny otwór jest węższy niż dolny, jak góra i dół ma taką samą średnice to jest to zwykła główka.

 

Ta rama z linku raczej ma normalną główkę, jak koleś sprzedaje ją ze starami to tylko przekładasz widelec, a jakby była taperowa to musisz nowe stery kupić z redukcja i tyle.

Napisano

dwa rodzaje rur sterowych (sterówek) - prosta i zwężana:

StraightvsTaperedSteerer_89af48d4-aa30-4

 

prosta główka ramy:

IMG_5357.jpg

zwężana główka ramy:

2012-norco-sight-headtube-1.jpg

 

W zależności od kształtu główki może to być bardziej lub mniej widoczne, ale ostatecznie chodzi o to, że u dołu jest łożysko o większej średnicy niż u góry. W starszych rowerach nie było zwężanych główek stąd w Twoim prawdopodobnie jest prosta.

 

Tak zwężana rura sterowa siedzi w zwężanej główce;

tapered-steerer-tube.jpg

 

W prostej główce obydwa łożyska mają średnicę 1 1/8", więc zwężanej rury sterowej nie wsadzimy do ramy z prostą główką ramy. Z kolei prostą rurę sterową można wsadzić do zwężanej główki ramy tylko trzeba na dole zamontować specjalne łożysko o mniejszej średnicy wewnętrznej (to jest ta redukcja).

Myślę, że teraz wszystko powinno być jasne.

Napisano

Dziękuje wszystkim za tak dobre zobrazowanie mi jakie są różnice jestem naprawdę wdzięczny za takie zaangażowanie w mój dylemat :thumbsup: teraz już wiem o co chodzi.

Puściłem trochę wodze fantazji, znalazłem ramę dość dużo droższa od tego co założyłem (apetyt rośnie w miarę jedzenia) na alledrogo i zastanawiam się ze jak bym w nią zainwestował to przyszłościowo mógłbym złożyć z tego super maszynę (oczywiście dokładając moje barachło)  chyba nie mogę wklejać linków :( ale chodzi mi o scott rama karbonowa genius mc 20 bo główka wygląda na prosta i z tłumikiem w zestawie. Odwiedźcie mnie od tego albo mnie utwierdźcie w tym ze to dobra inwestycja w mojej sytuacji.

Napisano

genius mc 20 to rama pod widelec 140mm, nie za bardzo to będzie "jeździć" jak przód obniżysz o 40mm!

 

Główką ramy się nie masz co przejmować, bo prostu jak kupisz ramę z taperem musisz doliczyć około 80-100zł na stery nowe(z redukcją).

  • Mod Team
Napisano

 

 

le chodzi mi o scott rama karbonowa genius mc 20 bo główka wygląda na prosta i z tłumikiem w zestawie.

Po pierwsze- zabytek ( mniej więcej 2007-2008 )

Po drugie- Karbon, nie wiadomo jak z przeszłością roweru ( nie wszystko zobaczysz,a karbonu raczej się nie naprawia )

Po trzecie- rama ma niestandardowy tłumik,który jest ciężki w serwisie ( nie wiem,czy ktoś to robi w Polsce). Do tego jest wysokociśnieniowy ( ale mogę się mylić) i pompi typu Beto mogą mieć problem z napompowaniem.

Po czwarte- jak wspomniał Phoe,rama jest pod skok 140 mm, więc dochodzi zakup amorka

Po piąte- jest brzydka

Jeśli już to bardziej szedłbym w strone czegoś bardziej standardowego typu Merida

http://allegro.pl/merida-96-ninety-six-3500d-full-carbon-20-i6766863435.html

Carver

http://allegro.pl/rama-carver-transalpin-carbon-100mm-ideal-dt-swiss-i6679056906.html

GT ( to rama pod kołą 27,5 co daje pewne możliwości rozwoju roweru )

http://allegro.pl/rama-gt-helion-110mm-stan-idealny-i6765582312.html

ewentualnie pod większy skok Felt Virtue

http://allegro.pl/felt-virtue-team-20-fox-rp23-i6773257580.html

Napisano

Dzięki wam za naprostowanie mojego myślenia , dla mnie było proste jako laika - karbon leprze właściwości i wyższa połka itp. (fakt mnie tez się nie podobała  :confused: )

phoe jak zwykle był szybki i mnie naprowadził :thumbsup:, durnykot mnie utwierdził ze żle kombinuje ( jak zwykle mega wyczerpująco mi wyjaśnił wsztko ), dzięki za trud poszukania ram :thanks:. Jednak się musiałem zdecydować co do tego cube z alledrogo (mam nadzieje ze go nie objedziesz :blush:) bo aukcja kończyła się po 13 wiec musiałem decydować.

Teraz mam nadzieje ze bez problemu dojdzie do mnie ta rama i sobie poradzę z przełożeniem stafu (pewnie będzie mi brakować jakiś specjalistycznych kluczy :()

Jeszcze raz WIELKIE dzięki za cala pomoc z wyjaśnieniem co i jak :thumbsup:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...