bimmer Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Jak w temacie. Chcę rower uniwersalny i kompletny (m.in. myk myk). Do jazdy po płaskich szutrach jak i wypadach na jurę, jakieś traile. Ogólnie ma dawać fun podczas jazdy w dół i nie zamęczyć pod górę. Wzrost 183cm, noga 83cm. Wybór jest pomiędzy w/w 2 fullami - YT lepszy osprzęt (głównie widelec), treka mogę przymierzyć, z tyłu ma foxa z blokadą - w YT jest podstawowy Monarch. Jakieś opinie o heblach? Sztycy - reverb vs KS Integra? Opinie nt geometrii? Trek dłuższy i niższy. Cena YT wyjdzie w granicach 9.4k, treka mogę mieć za tyle samo. https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1249/sCategory/508 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-szlakowe/fuel-ex/fuel-ex-7-29/p/2131600-2017/ pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 YT Jeffsy ma lepszy widelec (Pike vs Revelation), osprzęt (pełna grupa GX = SLX) i hamulce (Guide R to odpowiednik co najmniej SLX, jak nie XT). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbek84 Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Wolałbym Treka na gorszym osprzęcie, ale z porządną bazą - czyli rama i damper z dopracowanym układem zawieszenia. Miałem dwa fulle z damperami Monarch i w jednym wytarła się puszka zaraz po gwarancji, a w drugim odbarwił się tłok i zrobiła się na nim rysa (jeszcze działa). I najlepsze - mimo, że produkuje je taki gigant, to ze względu na specyficzny montaż (pod Speca) brak części zamiennych Natomiast do FOX'a można wszystko dostać (według słów oficjalnego serwisu). Hamulce Guide R to podstawowy model i nie porównałbym ich do XT - poza tym z tego co słyszałem (czy przeczytałem) - jakość wykonania mocno przeciętna. Ostatnio pojawił się test rowerów Trail i Trek zdobył pierwsze miejsce, ale był to topowy model. Będąc na Twoim miejscu wolałbym uciułać jeszcze trochę grosza i wziąć Trek Fuel EX 8 (ma już technologię RE:aktiv w damperze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Oglądałem 8, reaktiv, z przodu też fox, napęd w całości xt - osprzęt super. Ale max co chcę wydać to 9k, do 8 nawet z rabatem musiałbym dorzucić 2k - odpada. Wczoraj byłem pierwszy raz na Twisterze - jeździliśmy z gościem który miał krossa moona 2.0 - osprzęt jak w jeffsym. Guide, gx, pike - pike był wymieniany na gwarancji a i tak strzela i na niego narzekał, z heblami i napędem problemu jeszcze nie miał ale chyba dość swiezy rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SantaaCruz Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 W ubiegłym roku w połowie wakacji kupiłem EX8 potestowy ze sklepu za 9k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 no tak, ale wtedy pewnie mieli już na stanie modele 2017 albo przygotowywali się do tego;] jak ja byłem w sklepie treka pod koniec sierpnia zeszłego roku to były wyprzedawane ostatnie sztuki 2016 a tak już wszystko 2017. Teraz sezon się rozkręca, niedługo wyjeżdżam na urlop więc zakup fulla chciałem finalizować na początku maja. Niby 2 m-ce można poczekać, na razie mam czym jeździć . 8 mieli 2 sztuki ale wszystko na ramach 18.5, byłą wersja 5 ale też rama 18.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 ja bym brał YT, ot taka subiektywna opinia bez argumentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Osobiście z tych dwóch YT bo nie podzielam poglądu, że ma gorszą "bazę". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Późniejsze ulepszanie Treka wyjdzie o wiele drożej - sam Pike to ok. 3500 zł. Monarch wymaga kompletnego rozebrania, wyczyszczenia i zmiany uszczelek co 100h jazdy, czyli częściej niż raz na sezon. Inaczej nie ma sie co dziwić, że coś jest nie tak. Nowy amoertyzator może mieć za mało smaru w spreżynie i/lub oleju w goleniach. Jeśli wydaje dziwne dźwięki, jak ten Pike, warto mu zrobić przegląd zerowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 (edytowane) patrząc przez pryzmat testu wrzuconego przez Qbek84 to jakby nie było - wybiorę dobrze pomijając, że w teście były topowe wersje;] W sklepie mówiłem, że jestem też zainteresowany YT, zwróciłem uwagę, że sam wideł to niezła różnica cen - być może dlatego zaproponowali rabat i ex'a 7 miałbym w cenie Jeffsiego. Tutaj wychodzi sprawa kupna roweru "pod domem" a przez neta - treka będę miał po przeglądzie przygotowanego do jazdy, jak coś będzie nie tak to rower na dach, 20 min i jest na serwisie - np zawiasu. Jak coś będzie nie tak z pike/monarchem w YT to pozostaje wysyłać do DE albo wypiąć się na gwarancję i robić wszystko samemu. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Nie chcę pisać, że nie będę modził roweru bo tego nie wiem ale obydwa rowery są dla mnie "kompletne" i na początek nie widzę potrzeby zmiany czegokolwiek. Czy odczułbym różnicę pike vs revelation? Nie mam pojęcia, po przesiadce z RS XC30 skoku mi na pewno nie braknie ;] Serwis dampera/widelca RS w domu da radę zrobić? Jakieś specjalne narzędzia? W YT boli mnie trochę brak blokady dampera, gdyby przyszło mi brać YT to pewnie będę do nich pisał, czy jest możliwość zamontować Monarcha RT z dopłatą jak w wersji na jednym blacie, więc albo przyszłoby jeździć bez blokady albo cena podskoczy. Edytowane 3 Kwietnia 2017 przez bimmer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Serwis dampera/widelca RS w domu da radę zrobić? Jakieś specjalne narzędzia? Tak, i to bez utraty gwarancji. Na stronie SRAM-a jest cała dokumentacja. Ze specjalnych narzędzia potrzeba kluczy dynamometrycznych, zacisków do imadła, zestawu do odpowietrzania Chargera (Pike, Lyrik, SID Charger, BoXXer). Wszystko to kosztuje ok. 2000 zł, ale inwestycja zwraca się po ok. 2 sezonach: przegląd dwóch amortyzatorów po 100h to 350-400 zł za robociznę, zmiana oleju w dolnych goleniach - ok. 50-100 zł. Serwisując sprzęt samodzielnie oszczędzasz ponad 50%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 jakieś przykładowe linki? - to tak poza tematem ale też jestem zainteresowany. Jak z serwisem suportu - w treku jest pressfit a w YT wkręcany - domyślam się, że wkręcany łatwiej ogarnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Na samym dole strony każdego produktu jest dokumentacja: https://www.sram.com/rockshox/products/pike-rct3#sm.000013i062lloqdwrt5ijjm02cwse https://www.sram.com/rockshox/products/monarch-rt3#sm.000013i062lloqdwrt5ijjm02cwse Wkręcany suport to obecnie przeważnie zamknięty kartridż, którego się nie otwiera, tylko zużywa i wymienia na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 Tutaj wychodzi sprawa kupna roweru "pod domem" a przez neta - treka będę miał po przeglądzie przygotowanego do jazdy, jak coś będzie nie tak to rower na dach, 20 min i jest na serwisie - np zawiasu. Jak coś będzie nie tak z pike/monarchem w YT to pozostaje wysyłać do DE albo wypiąć się na gwarancję i robić wszystko samemu. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Serwis dampera/widelca RS w domu da radę zrobić? Jakieś specjalne narzędzia? Ludzie kupują przez neta i jeżdzą inni stacjonarnie i maja kłopoty. Argumenty żadne. Sam sobie zdecyduj ale jak w przypadku Treka to już powinieneś wiedzieć czy na sklepie jest kompetentny serwis czy nie. Czy masz sobie sam szukać czy nie. Tylko nie wychodz z takiego założenia, że mógłbyś cokolwiek grzebać i w razie "w" tak sobie przyjdziesz z reklamacją. Kolega wyżej plecie trzy po trzy włącznie z ceną za zestaw. Kto kurna w dwa lata wydaje na serwisy 2K?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 SRAM nie uzależnia gwarancji od korzystania z autoryzowanego serwisu. Jeśli w sezonie spędzasz średnio 200h w siodełku i dbasz o sprzęt według zaleceń producenta, w serwisie spokojnie zostawisz 800-1000 zł. Przy okazji, pokaż Autorowi co profesjonaliści z Harfy (polski dystrybutor RS-a) zrobili z Twoim Monarchiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 Mój przypadek tylko potwierdza, że w wielu przypadkach Monarchy to kupa dziadostwa już na samym starcie bo gdzie tam do przeglądu. Jak coś jest nie tak to nie zwleka się z reklamacją a tym bardziej gmera tam samemu. Najlepszym wyjściem jest dobry serwis, których nie brakuje w PL. Tak czy inaczej u Fox'a nie wypada to tak żle więc jakiś argument to jest. Tylko nie ostateczny, który powinien decydować o wyborze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 Chodziło mi o te bardzo wyraźne ślady po nieumiejętnym, siłowym rozkręceniu amora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bimmer Napisano 4 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 Ludzie kupują przez neta i jeżdzą inni stacjonarnie i maja kłopoty. Argumenty żadne. Sam sobie zdecyduj ale jak w przypadku Treka to już powinieneś wiedzieć czy na sklepie jest kompetentny serwis czy nie. Czy masz sobie sam szukać czy nie. Tylko nie wychodz z takiego założenia, że mógłbyś cokolwiek grzebać i w razie "w" tak sobie przyjdziesz z reklamacją. Kolega wyżej plecie trzy po trzy włącznie z ceną za zestaw. Kto kurna w dwa lata wydaje na serwisy 2K?? jasne, jestem tego świadomy. Jeżeli kupiłbym treka to na pewno sam bym do zawiasu nie zaglądał. Serwis mają chyba ok, robią też inne rowery, nie tylko treki. Jedyne co słyszałem, to że drogo Muszę pogadać z kumplem, za tydzień ma wysyłać zawias na serwis, wcześniej robili mu reverba i jest zadowolony. W przypadku YT zawias wysyłałbym pewnie tam gdzie kumpel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi