Melman1980 Napisano 29 Marca 2017 Napisano 29 Marca 2017 Panowie posiadam nerve 8.9 2015. Siedzi tam FLOAT CTD Performance Boostvalve. Oznaczenie CMNL 2014, FLOAT-A P-S, CTD BV LV, Canyon, Nerve AL 29, 7.250, 1.750, 0.8 Spacer, VTL, RTL, 175, 16 Canyon ustawił platformę dość miękka w tym rowerze szczegolnie na climb, powiedzmy, że chcialbym zeby szczegolnie ustawienie CLIMB było bardziej sztywne co moglbym uzyskac takim damperem: 2016, FLOAT DPS, P-S, A, 3pos LV, 7.25, 1.75, 0.9 Spacer, CL+, RM, Climb F Moje pytanie. Czy mogę dokonać takiego zabiegu? Czy rower wtedy nie straci nie wiem jak to nazwac swoich wlasciwosci albo moze to zle wplynac na sam rower zawieszenie w sensie trwalosci itp ? Czy po prostu bedzie tylko sztywniejsza platforma i tyle? Domyslam sie ze chodzi o przelozenie ramy ktore u mnie wynosi 2,5 x 1 i w zwiazku z tym powinno sie stosowac bardziej miekka platforme ale w tym foxie DPS "Climb" jest chyba jakos tam odseparowany od reszty platformy i mozna uzyskac duza twardosc tylko na ustawieniu FIRM? Cytuj
Wieteska Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Witaj, Miałem podobny problem w swoim Nervie 27,5. Tryb climb był raczej miękki, co mało mi pasowało. Teoretycznie można rozwiązać ten problem zmianą zaworowania, ale powinno chyba wystarczyć zmienienie oleju na gęstszy. W zeszłym roku, w związku z tym problemem, damper pojechał do spider suspensions. Wytłumaczyłem dokładnie, o co mi chodzi i zrobili super, jednocześnie odradzając mi zmianę zaworowania. Warto spróbować, zawsze to taniej, niż nowy damper, który niekoniecznie będzie dobrze zestrojony z ramą.. Pozdrawiam! Cytuj
Fonika Napisano 22 Maja 2017 Napisano 22 Maja 2017 Oleju również się nie zmienia. Wystarczy zmienić ciśnienie w ifp na większe i tak się to robi standardowo z tych damperach . Cytuj
OrzelPiotr Napisano 22 Marca 2018 Napisano 22 Marca 2018 (edytowane) Dla potomnych :] / Jak dla mnie DPS w stosunku do CTD to przepaść technologiczna Miałem 3 lata CTD i nigdy rewelacji nie było, Próbowałem modyfikować jego pracę dystansami w komorze ale albo nie było pełnego skoku albo nie było blokady, Po 2 latach przeszedł pełny serwis co troszkę go poprawiło, ale wieczne obijanie się pedałami o wertepy na otwartej blokadzie, skutkowało tym, że używałem go w 90% w opcji Trial bo opcja Climb praktycznie nie działała. W końcu zaczął puszczać olej więc zrobiłem mu serwis komory powietrznej a w między czasie trafił się DPS z 2017 od tego czasu CTD sobie leży w pudełku. Co do DPS Blokada praktycznie stała nie zależna od ciśnienia w komorze i ustawienia rebound Dużo łatwiej go ugiąć przynajmniej w wersji EVOL, w większym stopniu się ugina ale wtedy kiedy jest to potrzebne. Pracuje znacznie płynniej, dużo łatwiej się go ustawia. Różnice w pracy na poszczególnych trybach są wyraznie odczuwalne Co ciekawe da się go bez problemu pogodzić z manetką CTD :] Edytowane 22 Marca 2018 przez OrzelPiotr Cytuj
kamar59 Napisano 23 Marca 2018 Napisano 23 Marca 2018 Dampera nie mam, ale w amorku fox mam manetkę CTD i chodzi spoko, może na sucho słabo się ugina, ale w terenie pracuje dobrze. Blokada na sztywno zależna od napięcia linki w baryłce. Cytuj
OrzelPiotr Napisano 26 Marca 2018 Napisano 26 Marca 2018 Z tego co wiem nie ma amortyzatorów DPS tylko i wyłącznie dampery - więc to u nie ma bardzo czego porównywać :] / choć akurat w amortyzatorach CTD działa przyzwoicie Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.