Skocz do zawartości

[Bagażnik na hak] do 1000zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Stoję przed wyborem zakupu bagażnika do przewożenia rowerów. Planuję przewozić 4 rowery. Padło na bagażnik montowany na haku (platforma). 

Auto to BMW e46, więc dach i klapa odpada. 

Tego sprzętu zrobiło się już mnóstwo, a z wyszukiwarki, ciężko było mi znaleźć coś wyczerpującego temat.

 

Z tego co poczytałem, najlepszy (ale i najdroższy) jest Thule.. Interpack i Amos, też niby nie jest najgorsze. Potrzebuję jednak opinii kogoś, kto używa/ał jakiegokolwiek bagażnika "hakowego".

 

Zastanawiam się między:

 

- Amos Giro 4

Thule Euroride 941

- Inter Pack Quattro 

 

W zasadzie, chcę  na 4 rowery, jeśli znajdę coś w tym segmencie cenowym 1000-1200zł +- 100zł .  Jeśli jednak nie będzie nic wartego uwagi, jestem w stanie zejść do 2 lub 3 rowerów, byle 

kupić coś trwałego i konkretnego z zapinaniem, odchylaniem itp.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Dabliu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od czterech lat używam bagażnika AMOS TYTAN 2. Przejechałem z nim około 15tys km i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć. Nie jest zaawansowany technicznie jak THULE i tym podobne ale jest niezawodny i bardzo ale to bardzo stabilny. Mocowanie bezpośrednio na kulę, dokręcanie porządnej jakości imbusem, zabezpieczenie przed kradzieżą za pomocą kłódki. Kwestia tego czy minuta montażu to dla Ciebie dużo czy mało. Jeździłem z nim w każdej porze roku, w każdej możliwej pogodzie i nie widać po nim śladów użytkowania, światła działają, nic się nie psuje. Kosztował mnie 459zł, teraz widzę, że są nieco droższe ale to też kwestia dogadania się z ceną. Wersja na 3 i 4 rowery też jest, nieznacznie droższa. Ew. mają w ofercie klon THULE czyli platformę GIRO, cenowo ok. 1000zł ale ich nie używałem więc nie wiem jak z trwałością.

Jeśli bagażnik ma po prostu przewozić rowery i nie pełnić roli wodotrysku to gorąco polecam AMOSA. Tanio, porządnie, po prostu idealny stosunek jakość/cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastanawiam się między:

 

- Amos Giro 4

Thule Euroride 941

- Inter Pack Quattro 

 

W zasadzie, chcę  na 4 rowery, jeśli znajdę coś w tym segmencie cenowym 1000-1200zł +- 100zł .  Jeśli jednak nie będzie nic wartego uwagi, jestem w stanie zejść do 2 lub 3 rowerów, byle 

kupić coś trwałego i konkretnego z zapinaniem, odchylaniem itp.

Jak jeszcze nie kupiłeś to dorzucę swoje 3 grosze:

Amos - widziałem w sklepie i nie wyglądał za solidnie

Thule - najlepszy, ale w tej cenie chyba tylko na 2 rowery, pytanie co jest u Ciebie priorytetem

Interpack - używałem, jest super sztywny i rowery świetnie się trzymają ale za to jest bardzo ciężki i dosyć duży nawet po złożeniu ramion (trudno się go przenosi) i sporo odstaje za samochodem

sam kupiłem Wjenzek Alfa 3+1, z reguły używam na 2-3 rowery a gdy potrzeba doczepiam ostatnie mocowanie.

https://www.ehaki.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-wjenzek-alfa-3-1,sp,35,3431

kupowałem w czechach, wtedy jeszcze mieści się w twoim budżecie:

https://www.omnipuls.cz/34110-wjenzek-alfa-31-plus-doprava-zdarma-.html

Jak nie przeszkadza Ci noszenie ciężkiego bagażnika i mocno wysunięty bagażnik to wybierz Interpacka

Jak chcesz latać ponad 150km/h wybierz interpacka albo Thule

jak nie zależy Ci tak bardzo na 4 rowerach to bierz Thule albo interpacka trio

Jak chcesz kompromis to bierz Wjenzek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czterech lat używam bagażnika AMOS TYTAN 2. Przejechałem z nim około 15tys km i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć. Nie jest zaawansowany technicznie jak THULE i tym podobne ale jest niezawodny i bardzo ale to bardzo stabilny. Mocowanie bezpośrednio na kulę, dokręcanie porządnej jakości imbusem, zabezpieczenie przed kradzieżą za pomocą kłódki. Kwestia tego czy minuta montażu to dla Ciebie dużo czy mało. Jeździłem z nim w każdej porze roku, w każdej możliwej pogodzie i nie widać po nim śladów użytkowania, światła działają, nic się nie psuje. Kosztował mnie 459zł, teraz widzę, że są nieco droższe ale to też kwestia dogadania się z ceną. Wersja na 3 i 4 rowery też jest, nieznacznie droższa. Ew. mają w ofercie klon THULE czyli platformę GIRO, cenowo ok. 1000zł ale ich nie używałem więc nie wiem jak z trwałością.

 

Jeśli bagażnik ma po prostu przewozić rowery i nie pełnić roli wodotrysku to gorąco polecam AMOSA. Tanio, porządnie, po prostu idealny stosunek jakość/cena.

 

Właśnie ten Amos, również przykuł moją uwagę. Tylko obawiałem się, tak jak koledzy piszą, że jest on mało solidny...ja wolę zawsze dołożyć nawet 200zł i mieć coś solidnego, co nie skrzywdzi , moich dwóch kółek :) 

 

 

Jak jeszcze nie kupiłeś to dorzucę swoje 3 grosze:

Amos - widziałem w sklepie i nie wyglądał za solidnie

Thule - najlepszy, ale w tej cenie chyba tylko na 2 rowery, pytanie co jest u Ciebie priorytetem

Interpack - używałem, jest super sztywny i rowery świetnie się trzymają ale za to jest bardzo ciężki i dosyć duży nawet po złożeniu ramion (trudno się go przenosi) i sporo odstaje za samochodem

sam kupiłem Wjenzek Alfa 3+1, z reguły używam na 2-3 rowery a gdy potrzeba doczepiam ostatnie mocowanie.

https://www.ehaki.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-wjenzek-alfa-3-1,sp,35,3431

kupowałem w czechach, wtedy jeszcze mieści się w twoim budżecie:

https://www.omnipuls.cz/34110-wjenzek-alfa-31-plus-doprava-zdarma-.html

Jak nie przeszkadza Ci noszenie ciężkiego bagażnika i mocno wysunięty bagażnik to wybierz Interpacka

Jak chcesz latać ponad 150km/h wybierz interpacka albo Thule

jak nie zależy Ci tak bardzo na 4 rowerach to bierz Thule albo interpacka trio

Jak chcesz kompromis to bierz Wjenzek ;)

 

Ekstra! O to mi chodziło! :) Chyba pozostanę przy tym interpacku, gdyż ciężar i wielkość mi nie przeszkadza :) ważne by był solidny, stabilny, miał dobre zapinanie i zabezpieczenie rowerów, jak i antykradzieżówkę na samochodzie...żebym nie musiał tego targać do bagażnika non stop :) a te bagażniki, tak jak thule...wydają się być najbardziej solidne. Wolno też nie jeżdżę, więc muszę mieć konkretny sprzęt.

 

 

Dziękuję bardzo wszystkim za fachową pomoc i doradztwo! :) Pochwalę się, gdy kupię i napiszę coś o tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

 

Zdecydowałem i kupiłem bagażnik Interpack Quattro. Na pierwszy rzut oka, faktycznie dosyć ciężki. Wykonanie jednak bardzo dobre, bardzo solidny. Stabilnie trzyma się na haku (nie próbowałem jeszcze jeździe, gdyż mam problem). Otóż nie pasuje mi w żaden sposób uchwyt do mojego MTBka. Gdy go przymocuję jak na zdjęciu, rama znajduje się za blisko uchwytu a cały rower stoi skośnie na platformie....

Druga sprawa, to opony mam za szerokie i nie mieszczą się w szynach.... macie na te dwie rzeczy jakieś sposoby? Nie chciałbym go oddawać, bo bardzo fajny bagażnik, ale teraz szybko muszę to rozwiązać, albo oddać... Z góry dziękuję Wam!

PozdrawiamwkupPZ.jpg0s9d5P.jpg

qhRJA8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Też przymierzam się do zakupu bagażnika na hak i szperam trochę w necie na ich temat. Wasze uwagi także wzięłam pod uwagę. 

Przy wyborze bagażnika na hak trzeba uważać z zakupem, bo część z dostępnych na rynku modeli nie spełnia wymagań rozporządzeniu Ministra Infrastruktury  w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. 

Taki bagażnik musi być wyposażony w światła: kierunkowskazy, hamowania „stop”, oświetlające tylną tablicę rejestracyjną, pozycyjne tylne, odblaskowe tylne inne niż trójkątne, awaryjne, przeciwmgłowe tylne i światło cofania.

(par 7 ust 8a - gdzie jest mowa o tym że bagażnik powinien być wyposażony w światła, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 3 - 5, 7. 8 i 12 - 14 spełniające wymagania określone w załączniku nr 6 do rozporządzenia).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jak dla mnie to dyskusja jest w bardzo powaznym tonie. Moj bagaznik ma prawie 20 lat, dostalem go za darmo od kolegi ktoremu znudzilo sie podrozowanie rowerem. Tablice rejestracyjna wydrukowalem na zwyklej drukarce i tak jezdze z moim rowerem czasami 200-300 km. Mam miejsce na 3 rowery ale nigdy nie probowalem wiece niz jeden. Wedlug mnie kazdy bagaznik jest dobry. To jest tak proste urzadzenie ze wlasciwie nie mozna go udoskonalic. Fotografia zalaczona.

hak.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 1.06.2017 o 14:36, Dabliu napisał:

Witam!

 

Zdecydowałem i kupiłem bagażnik Interpack Quattro. Na pierwszy rzut oka, faktycznie dosyć ciężki. Wykonanie jednak bardzo dobre, bardzo solidny. Stabilnie trzyma się na haku (nie próbowałem jeszcze jeździe, gdyż mam problem). Otóż nie pasuje mi w żaden sposób uchwyt do mojego MTBka. Gdy go przymocuję jak na zdjęciu, rama znajduje się za blisko uchwytu a cały rower stoi skośnie na platformie....

Druga sprawa, to opony mam za szerokie i nie mieszczą się w szynach.... macie na te dwie rzeczy jakieś sposoby? Nie chciałbym go oddawać, bo bardzo fajny bagażnik, ale teraz szybko muszę to rozwiązać, albo oddać... Z góry dziękuję Wam!

PozdrawiamwkupPZ.jpg0s9d5P.jpg

qhRJA8.jpg

Witam ,

jestem na kupnie czegos w tym stylu . Pojeździłeś moze juz troche z tym interpackiem ? jak szerokie masz opony , ze nie wchodza w rynny ? jakieś wady/zalety ? jak mozesz skrobnij cos na temat tego bagaznika . z góry dziękuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę kotleta...

Bagażnik na 3-4 sztuki 29er-ów z szerokimi kierownicami...

Na zdjęciach reklamowych i na filmach pokazują jak załadować 2 rowery na 3 rowerowy bagażnik albo 2 duże rowery i 1 mały...

Czy ktoś ma bagażnik na którym mieszczą mu się 3 albo 4 duże rowery bez odkręcania śrub kierownicy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.08.2018 o 10:07, gdy napisał:

obnizenie na maxa siodełek nie ułatwi sprawy  ? i  rowery na przemian oczywiscie...

Przestawianie siodełek jest normą... ale nie z siodełkami problem tylko z kierownicami...

Wg. producenta interpack quattro ma 94cm długości i szerokości... czyli jest około 25-30cm między środkami rynnien a kierownica ma ponad 70cm...

Więc przy 4 rowerach na przemian kierownice roweru 1 i 3 oraz 2 i 4 zachodzą na siebie około 10-20cm... a przez koła 29" nie da się ich lekko rozsunąć na zewnątrz - bo mocowania kół są na pozycjach krańcowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...