brachypelma252 Napisano 26 Marca 2017 Napisano 26 Marca 2017 Witam, posiadam w przednik kole piastę DT 240 z końcówkami na szpilkę 5mm Rower jest na kołach Cresta MK1, 29cali Czy warto wymienić końcówki w pieście i zakupić ośkę 9mm ??? Fakt że nie będzie to 15mm jak to jest teraz standardem ale czy odczuję poprawę sztywności ?? Pozdrawiam !
Gość Napisano 26 Marca 2017 Napisano 26 Marca 2017 pieście Piaście Trochę nie rozumiem. Przecież 9mm to ośka którą masz a 5mm to zacisk. Z zmianą ośki wiąże się także zmiana piasty ( oczywiste) oraz amortyzatora/ ramy.
brachypelma252 Napisano 26 Marca 2017 Autor Napisano 26 Marca 2017 Mam w tej chwili zacisk 100mmx5mm. A chcę wstawić zacisk 100mmx9mm co wiąże się ze zmianą końcówek w piaście. No i pytanie czy warto taki zabieg wykonywać bo koszt około 200zł
Looser Napisano 26 Marca 2017 Napisano 26 Marca 2017 1. nie rozumiem po co to robic skoro w innym temacie piszesz o zmianie roweru... 2. zalezy od wagi uzyszkodnika i od tego jak ostro jezdzisz... wazac w granicach 75-78kg nie odczulem problemu braku sztywnosci kol w 29"
brachypelma252 Napisano 26 Marca 2017 Autor Napisano 26 Marca 2017 Kurde... jestem świeżym użytkownikiem forum ale nie rozumiem komplikowania mojego pytania... Co ma do tego mój inny post ?? A jeżeli ma, to nie mam zamiaru sprzedawać starego roweru, będzie to moja zimówka i rower zastępczy na gorsze warunki a nawet mam zamiar wymienić w nim ramę na full i bawić się w nim w górach. Co do sztywności to jest na pewno jest co nieco do poprawy ponieważ przy sprinterskiej jeździe czy przy szybkim braniu zakrętów tarcza hamulcowa wyraźnie "dzwoni", nawet łapiąc koło w dłoń i wywierając na nie nacisk na boki powoduje że koło dosyć mocno się gnie co przy sztywnych osiach u kumpli nie ma miejsca (15mm).
Looser Napisano 26 Marca 2017 Napisano 26 Marca 2017 no wg mnie troche ma, zastanow sie czy na zimowce tez bedziesz tak ostro jezdzil, z taka czestotliwoscia i czy to stanowi to az taki problem, bardziej bym sie sklonil ku wymiane hampli na mechaniki (nie wiem co i jakie masz, ogolna mysl, bez bulwersa)
grande1970 Napisano 26 Marca 2017 Napisano 26 Marca 2017 warto zmienić na gruby zacisk, zyskasz na sztywności
CentrumRowerowe Napisano 30 Marca 2017 Napisano 30 Marca 2017 Sztywność zależy nie tylko od szpilki, ale od całego widelca. DT Swiss twierdzi, że Thru bolt ma znacznie wyższą siłę zacisku niż tradycyjny szybkozamykacz. Ja miałem problem z hałasującą tarczą w karbonowym widelcu w przełaju. Po przejściu na RWS ucichło..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.