Skocz do zawartości

[thru axle 9mm] 29er- zmiana z 5mm czy warto ?


brachypelma252

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam w przednik kole piastę DT 240 z końcówkami na szpilkę 5mm :)

Rower jest na kołach Cresta MK1, 29cali

 

Czy warto wymienić końcówki w pieście i zakupić ośkę 9mm ???

Fakt że nie będzie to 15mm jak to jest teraz standardem ale czy odczuję poprawę sztywności ??

 

Pozdrawiam ! :)

 

 

Napisano

 

 

pieście

 

Piaście :whistling: 

 

Trochę nie rozumiem. Przecież 9mm to ośka którą masz a 5mm to zacisk. Z zmianą ośki wiąże się także zmiana piasty ( oczywiste) oraz amortyzatora/ ramy.

Napisano

Mam w tej chwili zacisk 100mmx5mm. A chcę wstawić zacisk 100mmx9mm co wiąże się ze zmianą końcówek w piaście. No i pytanie czy warto taki zabieg wykonywać bo koszt około 200zł :) 

Napisano

1. nie rozumiem po co to robic skoro w innym temacie piszesz o zmianie roweru...

2. zalezy od wagi uzyszkodnika i od tego jak ostro jezdzisz... wazac w granicach 75-78kg nie odczulem problemu braku sztywnosci kol w 29"

Napisano

Kurde... jestem świeżym użytkownikiem forum ale nie rozumiem komplikowania mojego pytania...

 

Co ma do tego mój inny post ?? A jeżeli ma, to nie mam zamiaru sprzedawać starego roweru, będzie to moja zimówka i rower zastępczy na gorsze warunki a nawet mam zamiar wymienić w nim ramę na full i bawić się w nim w górach.

 

Co do sztywności to jest na pewno jest co nieco do poprawy ponieważ przy sprinterskiej jeździe czy przy szybkim braniu zakrętów tarcza hamulcowa wyraźnie "dzwoni", nawet łapiąc koło w dłoń i wywierając na nie nacisk na boki powoduje że koło dosyć mocno się gnie co przy sztywnych osiach u kumpli nie ma miejsca (15mm).

Napisano

no wg mnie troche ma, zastanow sie czy na zimowce tez bedziesz tak ostro jezdzil, z taka czestotliwoscia i czy to stanowi to az taki problem, bardziej bym sie sklonil ku wymiane hampli na mechaniki (nie wiem co i jakie masz, ogolna mysl, bez bulwersa)

Napisano

Sztywność zależy nie tylko od szpilki, ale od całego widelca. DT Swiss twierdzi, że Thru bolt ma znacznie wyższą siłę zacisku niż tradycyjny szybkozamykacz. Ja miałem problem z hałasującą tarczą w karbonowym widelcu w przełaju. Po przejściu na RWS ucichło..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...