HerrMann Napisano 23 Marca 2017 Napisano 23 Marca 2017 Temat wałkowany już chyba kilkukrotnie. Planuję wymianę amortyzotora XCR na sztywny, aluminiowy widelec. W obecnym amortyzatorze odległość między główką ramy, a osią koła wynosi 51cm (pod obciążeniem niech będzie ca. 50). Najdłuższym widelcem jaki znalazłem jest Force MTB 29" o długości 47cm co minimalnie, bo minimalnie, ale jednak zmieni geo. roweru. Czy znacie jakiś inny wideł, który byłby dłuższy od wspomnianego? Szukałem, ale nie znalazłem
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Marca 2017 Mod Team Napisano 23 Marca 2017 Kłaniam, A2C 510, tuszę iż masz 100mm skoku, plus 25% SAG - 25mm - to szukasz widelca o A2C 485mm. Kwestia ile chcesz na to wykartkować... https://www.tritoncycles.co.uk/frames-forks-c6/rigid-forks-c51/surly-krampus-29er-disc-fork-includes-anything-cage-bottle-cage-mounts-p10554 https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=78737;menu=1000,2,208;page=3;orderby=2 Oba A2C 483mm Ten ----> http://www.planetx.co.uk/i/q/FOMK35CF/mkm-35-rigid-carbon-mtb-fork ma 490mm ale aktualnie był-wybył... Szacunek... I. PS W Polszcze też kupisz Salcesona lub Krampuśnika, ale cena moze być jeszcze bardziej słona...
HerrMann Napisano 23 Marca 2017 Autor Napisano 23 Marca 2017 Co ja zrobię, że budżet mam jeden, a zboczeń wiele, w tym wszystkie kosztowne . Toteż propozycje podałeś zacne, jednak poza budżetem przeznaczonym na ten cel. Czyli jednak jestem skazany na Force'a. Jak sądzisz, mocno odczuję pochylenie o te kilka cm?
Mod Team IvanMTB Napisano 24 Marca 2017 Mod Team Napisano 24 Marca 2017 Płać i płacz... Zawsze można rozglądnąć się za wyższą, dolna miską sterów aby choć nieco skompensować. Czy odczujesz? Mam Rometa 29-era, kultowego, stalowego. W oryginalnym zestawie rama ta była sprzedawana z amorem 100mm. Ja kupiłem samą ramę i wsadziłem sztywny widelec A2C 468mm i oponę 3 cale. Inna sprawa, ze tam była Tora wstawiana - A2C 506mm - minus SAG 25mm, co daje 481mm. Jeżdżę, żyję, nawet ostanio po Jurze przygodziło sie pomykać... Rower aktualnie wygląda tak: Szacunek... I.
Mwawe Napisano 24 Marca 2017 Napisano 24 Marca 2017 Z drugiej strony zawsze możesz dołożyć podkładki na rurę sterową, ewentualnie mostek z kątem na plus. Wtedy ci się pozycja wyrówna
Mod Team IvanMTB Napisano 24 Marca 2017 Mod Team Napisano 24 Marca 2017 Staaary... Nie pisz takich durnot, bo ludzie to potem czytają i zaczynają wpadać na genialne pomysły. Szacunek... I.
Mwawe Napisano 24 Marca 2017 Napisano 24 Marca 2017 @IvanMTB a co w tym durnowatego jest co napisałem??
porcelanowy Napisano 24 Marca 2017 Napisano 24 Marca 2017 Powitoł Bo tu bardziej chodzi, żeby rower nie klęknął na przedzie z uwagi na krótki widelec. Anie o obniżenie kierownicy, bo z tym poradzić sobie łatwo
HerrMann Napisano 24 Marca 2017 Autor Napisano 24 Marca 2017 Kotków i reszty futra ożywionego w to nie mieszajmy. . Jestem wrogiem bogatego podkładkowania mostka. Na to sobie można pozwolić w trekkingu, czy rowerze miejskim, a nie w rowerze z natury sportowym (nawet amatorskim). Chodzi mi o to, żeby nie obniżyć główki ramy, a co za tym idzie, żeby nie obniżyć suportu/korb. Już obecnie suport znajduje się stosunkowo nisko. Obawiam się, że obniżając go o kolejny +/- 1 cm będę grzmocił pedałami o korzenie, których pełno w lasach, w których głównie jeżdżę.
Mwawe Napisano 24 Marca 2017 Napisano 24 Marca 2017 Generalnie zgoda, ale przecież w amortyzatorach też się zmienia skok np ze 100 na 80 mm i tak na dobrą sprawę nie robi to wielkiej różnicy (pochylenie główki o 2 centymwetry obniży suport też o dwa centymetry? chyba nie) Zakładając nawet obniżenie widelca, dodanie podkładki spowoduje powrót do do poprzedniej pozycji. Czyli de facto nie podnosisz się tylko wracasz na dotychczasową wysokość. Osobiście wolałbym dodać podkładkę pod mostek, niż wydłużać stery przy koronie (co jak mi się wydaje znacznie osłabi konstrukcję).
HerrMann Napisano 6 Kwietnia 2017 Autor Napisano 6 Kwietnia 2017 Na razie dałem na wstrzymanie w związku z ofertą rynkową, która mi nie odpowiada. Na polskim rynku w rozsądnych cenach dostępne są raptem 3 modele: Force MTB 29, Mosso M3 Pro i Mosso M5. Ten ostatni odpada ze względu na to, że jest dość krótki. Force i M3 Pro mają te same parametry, tyle, że pierwszy jest z alu 6061, a drugi ponoć z 7005.
Mod Team IvanMTB Napisano 7 Kwietnia 2017 Mod Team Napisano 7 Kwietnia 2017 @IvanMTB a co w tym durnowatego jest co napisałem?? Ale Ty tak stary poważnie czy dla jajeczek pytasz, bo Wielkanoc niedaleko? To że podniesiesz sobie podkładkami kierownicę absolutnie niczego nie zmienia po wstawieniu widelca o niższym A2C. Wyostrza się kąt podsiodłówki i główki ramy, obniża się suport, zmienia się efektywna długość ramy... Poczytaj najsampierw trochę o geometrii a potem takie farmazony wklejaj... Potem chodzą takie legendy po internetach, że podkładkami, przesunięciem siodełka i długoscia mostka da się ramę 16 cali ustawić pod gościa 195cm wzrostu Szacunek... I.
apstryk Napisano 7 Kwietnia 2017 Napisano 7 Kwietnia 2017 A czy można dać podkładki pomiędzy widelec i główkę? Geometria zostałaby ta sama, tylko nie wiem po pierwsze czy bieżnia sterów by się trzymała, a po drugie i ważniejsze czy sterówka wytrzymałaby obciążenia w takim miejcu.
Mwawe Napisano 8 Kwietnia 2017 Napisano 8 Kwietnia 2017 Ale Ty tak stary poważnie czy dla jajeczek pytasz, bo Wielkanoc niedaleko? To że podniesiesz sobie podkładkami kierownicę absolutnie niczego nie zmienia po wstawieniu widelca o niższym A2C. Wyostrza się kąt podsiodłówki i główki ramy, obniża się suport, zmienia się efektywna długość ramy... Poczytaj najsampierw trochę o geometrii a potem takie farmazony wklejaj... Potem chodzą takie legendy po internetach, że podkładkami, przesunięciem siodełka i długoscia mostka da się ramę 16 cali ustawić pod gościa 195cm wzrostu Szacunek... I. To ciekawe dlaczego nie są produkowane wielce sztywne o długości amortyzatorów. Coś w tym jest ze wszyscy jak jeden robią krotsze i nikt się nie przejmuje.
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Kwietnia 2017 Mod Team Napisano 8 Kwietnia 2017 Jedzmy góówno zatem... Przecie miliony much nie mogą się mylić... To, że coś jest powszechne, nie znaczy, że jest poprawne... Z założenia sztywne widelce do 29-erów w okolicach A2C 470 były wymyślone aby: 1. Wstawić je do ram dedykowanych pod sztywne widelce. 2. Wstawić je do ściganckich ram które miały oryginalnie amora ze skokiem 80mm, gdyż sztywniak 470mm to z grubsza ekwiwalent ugiętego wstępnie forka 80mm... Jeśli zadasz sobie troche trudu i poczytasz odkryjesz, że sami producenci okazjonalnie dodają w specyfikacji jakiemu amorowi odpowiada dany sztywny widelec... Jak myślisz dlaczego taki Niner ma swój widelec sztywny o wysokosci 490mm (http://www.ninerbikes.com/s.nl/it.A/id.18203/.f?sc=34&category=594328) a nie 470 czy 465? A no dlatemu, że można go wstawić do ścigawki Air (http://www.ninerbikes.com/Niner-Builds?model=air_9_rdo), która (suprajzsuprajz...) ma amora o skoku 100mm... Szacunek... I.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.