Skocz do zawartości

[manetka] Poszerzenie objemy z 22mm na 24mm


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

potrzebuję zamontować manetkę z roweru górskiego, która ma mocowanie na kierownicę 22mm na kierownicę szosową o grubości 24mm. Ma ktoś pomysł jak poszerzyć tą obejmę? Moje manetki są dokładnie takie jak w załączniku. Jest sporo materiału który można ewentualnie zebrać i myślę, że spokojnie można zrobić z tego 24mm. Pytanie tylko w jaki sposób. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to po prostu owinięcie kierownicy w papier ścierny i szlifowanie tego ręcznie, ale nie chce mi się miesiąc z tym bawić. Ma ktoś jakiś inny pomysł? Pytałem w równych warsztatach ale nikomu się nie chce w to bawić.

post-117133-0-20549000-1490033424_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że chcesz zaoszczędzić,by nie kupować typowych do szosówek? Trochę karkołomny pomysł,ale jeśli już,to pilnik okrągły,ździerający,suwmiarka i mierzenie średnicy co chwila w różnych miejscach,i imadło,papierem to będziesz tarł do następnego sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie nie napisałem po co mi to, żeby uniknąć komentarzy typu, kup szosowe klamki, ale widzę że, się nie da. Składam sobie uniwersalny rower miejsko-wyprawowy, więc na górnym chwycie będą manetki do zmiany biegów i klamki przełajowe, bo tego chwytu będę używał w mieście najczęściej i wtedy też będę najczęściej zmieniał biegi, poza tym w planach jest też montaż piasty wielobiegowej jak się baran sprawdzi, więc tym bardziej klamko-manetki szosowe nie mają żadnego sensu. Chwyt na łapach i dolny potrzebny mi do zmiany pozycji a trasie na bardziej areo, a wtedy i tak praktycznie nie zmieniam przełożeń. Mam też w rowerze vbrake, więc to kolejny powód dla którego nie chcę klamko-manetek szosowych. Tektro RL-520 załatwiają tu sprawę.

 

Wracając do tematu :-) Ten rozwiertak jest dość drogi, więc raczej do jednokrotnego użycia go nie kupię. Widzę, że to narzędzie ślusarskie, mam popytać u ślusarzy i ewentualną przeróbkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Pierwsze co przychodzi mi do głowy to po prostu owinięcie kierownicy w papier ścierny i szlifowanie tego ręcznie, ale nie chce mi się miesiąc z tym bawić. Ma ktoś jakiś inny pomysł? Pytałem w równych warsztatach ale nikomu się nie chce w to bawić.

To jest aluminium a nie hartowana stal :) Jak zedrzesz powłokę to dalej pójdzie papierem szybko. Inna kwestia, to czy zrobisz to dokładnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zależy Ci na pozostaniu przy obecnej kierownicy, pozostaje piłowanie. Trochę zapału i do zrobienia w jeden wieczór, i to dokładnie. :)

 

Jeśli natomiast bierzesz pod uwagę zmianę kierownicy, polecam takową od starszego roweru szosowego - czy to był jakiś Jaguar, nie pamiętam, natomiast kierownica miała średnicę 22,2 mm i bez problemu szło na to założyć standardowy osprzęt. Szosowe klamki hamulcowe wymagały podkładek w postaci wcześniej nawiniętej owijki, jednak u mnie nie stanowiło to większego problemu, gdyż owijkę nawijałem dwuwarstwowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pójdę w stronę kamienia szlifierskiego, to nie musi być przecież jakoś super dokładnie zrobione, to tylko manetka zmiany biegów. Będziesz szybciej niż odbijać się od jednego warsztatu do drugiego. Kierownicę akurat kupiłem nową bo zależało mi na kompaktowej geometrii z małym dropem, stare kierownice są zbyt rozlazłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taki patent zrobiłem i to banalnie prosto wyszło:

  • Bierzesz wiertarkę, ustawiasz wolne obroty.
  • Owijasz dość grube wiertło gąbką, Daj tej gąbki tyle, żeby na ciasno wchodziła w obejmę manetki.
  • Owijasz gąbkę papierem ściernym do metali (gramatura 100-150) i sklejasz ciaśniej na końcach, żeby przekodziła przez otwór obejmy manetki.
  • Wsadzasz w obejmę i szlifujesz.

Ściągnięcie 1mm z obejmy w ten sposób to kwestia 3-5 minut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może problem solver? :)

 

kokpit_zpsuzwn0bwe.jpg

 

To jest wprawdzie zdjęcie drugiego prototypu zdaje się, ale są już kolejne wersji które działają nadzwyczaj dobrze. 

 

Dostęp bo manetki jest wygodny, w dodatku z różnych chwytów. Dużo można dopasować pod konkretnego użytkownika.

 

Ta wersja jest z opasek do rur i kawałka kierownicy ale nie sprawdziła się, kolejną mam z blachy nierdzewnej i kawałka blaszki aluminiowej. Mogę porobić zdjęcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem, patent ciekawy, ale chyba pozostanę przy powiększaniu mocowania. Jak się okaże, że jednak więcej będę jeździł na łapach, to po prostu wymienię klamki na szosowe i dołożę adapter. Dzisiaj pożyczam wkrętarkę i będę kombinował z gąbką i papierem ściernym :-) Jak już to wolałbym chyba jakieś bardziej estetyczne wyjście i użyłbym czegoś takiego: https://www.bike-discount.de/en/buy/minoura-sgs-400-os-space-grip-89685

 

Jeżeli się wszystko sprawdzi to kolejnym krokiem jest wymiana przerzutek na piastę wielobiegową i wtedy to dopiero będzie kombinowanie. Są takie wynalazki, ale blisko 1000zł, za klamki na pewno nie dam, bo to ma być z założenia rower miejski i czasami zostawiany bez opieki.

Edytowane przez Tom3k88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uchwytów "na dodatki" nie dopasujesz tak łatwo na długość, do tego nie są na tyle sztywne żeby dało się bez problemu zmieniać biegi. Ja sztywność uzyskałem w tej wersji. 

 

13838275_1308148829203115_362071060_o_zp

 

No i właśnie - ja zastosowałem ten patent żeby baranka pożenić tanim kosztem z manetką do Shimano Alfine, do testów. Nad estetyką można popracować ale technicznie jest to tanie rozwiązanie a działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to można expander za 5$ kupić taki

Testowałeś że polecasz?  

 

Pytam bo taki uchwyt jest pierwszym co przychodzi do głowy jak chce się zamontować manetkę przed kierownicą. Ale nie jest to rozwiązanie idealne - właśnie z racji sztywności a raczej jej braku.  

 

Nie pamiętam gdzie takowy wpadł mi w ręce. Ale wystarczyła chwila żeby sprawdzić jak się chwieje. Na licznik albo lampkę okej, ale nic więcej. Niemniej jednak to tylko moje domysłu bo inwestycję sobie odpuściłem po testach rozwiązania z czterema opaskami widocznymi na pierwszym zdjęciu. 

 

Jakimś pomysłem jest zastosowanie dwóch wsporników i jednej rurki ale to raz zwiększa koszty a dwa - zajmuje miejsce na kierownicy i jest problematyczne jeśli zmienia się jej średnica. Bo kluczem do sukcesu jest ciasne skręcenie połączeń oraz unikanie wszelkiej maści gum, podkładek, taśmy itepe, do tego sztywne ramie i jak najkrótsza rurka do montażu manetki. 

 

Bo o ile zmiana przełożeń na twardsze jest bezbolesna w każdym przypadku to już wrzucanie miękkich połączone nie z kliknięciem ale ruchem dźwignią tak. Jak mamy manetkę na kierownicy to wydaje się że będzie inaczej ale nie jest. 

 

Jak ktoś wyżej wspomniał - trochę się z tym pobawiłem i nawet nie sądziłem że przyjdzie mi się podzielić tą kombinatoryką i druciarstwem. 

Edytowane przez MikeSkywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ja już jestem po przeróbce. Poradziłem sobie gąbką do zmywania, taśmą klejącą i kawałkiem papieru ściernego. Nie było to co prawda 5 minut, ale tak do godziny się ze wszystkim wyrobiłem.

 

Przed:

post-117133-0-22924200-1490452761_thumb.jpg

W trakcie:

post-117133-0-50428600-1490452772_thumb.jpg

Po:

post-117133-0-48467300-1490452785_thumb.jpg

Na kierownicy:

post-117133-0-43679400-1490452795_thumb.jpg

 

Nie wyszło super równo, ale po założeniu i tak tego kompletnie nie widać, a manetka jest stabilna jak wcześniej, ani drgnie. Na przeróbkę wydałem 2zł, tyle co na papier ścierny, więc dość budżetowo. Jestem zadowolny z efektu. na razie założyłem bile jak, bo i tak czekam jeszcze na nowe linki i muszę kokpit na nowo poskładać.

 

MikeSkywalker Nie da się tej manetki Alfine tak samo poszerzyć? Masz gdzieś z dokładniejsze zdjęcia jak wygląda jej mocowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie da się tej manetki Alfine tak samo poszerzyć? Masz gdzieś z dokładniejsze zdjęcia jak wygląda jej mocowanie?

Niestety ale ostatnio po tym jak zdjąłem ją z roweru wrzuciłem do któregoś pudła z klamotami i nie mogę znaleźć - więc zdjęcia nie zrobić.

 

Ale wygląda tak jak dobrze znalazłem

 

-font-b-ALFINE-b-font-SL-S500-trigger-sh 

 

Także trochę materiału jest do zebrania i jak się chce korzystać z niej w górnym chwycie i przejdzie przez baranie zgięcia można kombinować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak na razie jeździ się całkiem fajnie, dało się to jakoś wygodnie poskładać. Mam problem z ustawieniem klamek szosowych, za nic nie da się ich ustawić równo i straszne mnie to irytuje. Jak już ustawię na stałe i założę owijkę, to pokażę efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...