Buubi Napisano 19 Marca 2017 Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Witam. Mam zamiar zakupić nowy rower gravelowy i nie mogę się zdecydować pomiędzy 3 modelami: -Marin Gestalt 1 -Marin Lombard -Kona Rove AL Najbardziej interesuję mnie kwestia napędu, jako że nie znam się na tym zbytnio zwracam się z pytaniem do was. Jaki napęd pozwoli mi na najszybszą jazdę? (jeśli da się to stwierdzić teoretycznie).Do tej pory jeździłem na średnim MTB Bulls Wildtail i największym minusem dla mnie było to że kiedy jechałem na najwyższym przełożeniu to czułem niewielki opór podczas pedałowania i nie mogłem się bardziej rozpędzić podczas gdy mijali mnie ludzie którzy prawie nie pedałowali. Może wy macie jakieś zastrzeżenia co do tego który rower był by lepszy również w innych aspektach? Jestem nowy w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 19 Marca 2017 Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Wklej linki do specyfikacji tych rowerów. Na najwyższym przełożeniu zawsze będziesz czuł opór. Przede wszystkim opór powietrza, a w drugiej kolejności opór toczenia. Napęd nie ma tutaj nic do rzeczy, chyba, że jest w złym stanie technicznym albo brakuje Ci przełożeń (jedziesz z wysoką kadencją i chciałbyś wrzucić wyższy bieg, którego nie ma). Napisałeś, że mijali Cię ludzie, którzy "prawie nie pedałowali" - co przez to rozumiesz? Rzeczywiście nie kręcili pedałami czy pedałowali z niską kadencją? Jechaliście z górki? Na jakich rowerach jechali - również MTB? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 19 Marca 2017 Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Ze specyfikacji wynika że miałeś największy blat 42t,a w kasecie najmniejszą koronkę 12t.Na takim zestawieniu faktycznie mogło Ci brakować prędkości.W rowerach które podałeś jest 50/11 tu już zyskujesz ok.10 km/h przy kadencji 90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...