Skocz do zawartości

[gravel] Wybór modelu

Buubi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam zamiar zakupić nowy rower gravelowy i nie mogę się zdecydować pomiędzy 3 modelami:

-Marin Gestalt 1

-Marin Lombard

-Kona Rove AL

Najbardziej interesuję mnie kwestia napędu, jako że nie znam się na tym zbytnio zwracam się z pytaniem do was. Jaki napęd pozwoli mi na najszybszą jazdę? (jeśli da się to stwierdzić teoretycznie).
Do tej pory jeździłem na średnim MTB Bulls Wildtail i największym minusem dla mnie było to że kiedy jechałem na najwyższym przełożeniu to czułem niewielki opór podczas pedałowania i nie mogłem się bardziej rozpędzić podczas gdy mijali mnie ludzie którzy prawie nie pedałowali. Może wy macie jakieś zastrzeżenia co do tego który rower był by lepszy również w innych aspektach? Jestem nowy w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość.

Wklej linki do specyfikacji tych rowerów.

Na najwyższym przełożeniu zawsze będziesz czuł opór. Przede wszystkim opór powietrza, a w drugiej kolejności opór toczenia. Napęd nie ma tutaj nic do rzeczy, chyba, że jest w złym stanie technicznym albo brakuje Ci przełożeń (jedziesz z wysoką kadencją i chciałbyś wrzucić wyższy bieg, którego nie ma).

Napisałeś, że mijali Cię ludzie, którzy "prawie nie pedałowali" - co przez to rozumiesz? Rzeczywiście nie kręcili pedałami czy pedałowali z niską kadencją? Jechaliście z górki? Na jakich rowerach jechali - również MTB?

Wklej linki do specyfikacji tych rowerów.

Na najwyższym przełożeniu zawsze będziesz czuł opór. Przede wszystkim opór powietrza, a w drugiej kolejności opór toczenia. Napęd nie ma tutaj nic do rzeczy, chyba, że jest w złym stanie technicznym albo brakuje Ci przełożeń (jedziesz z wysoką kadencją i chciałbyś wrzucić wyższy bieg, którego nie ma).

Napisałeś, że mijali Cię ludzie, którzy "prawie nie pedałowali" - co przez to rozumiesz? Rzeczywiście nie kręcili pedałami czy pedałowali z niską kadencją? Jechaliście z górki? Na jakich rowerach jechali - również MTB?