tekosz Napisano 17 Marca 2017 Napisano 17 Marca 2017 (edytowane) Witam, 2 miesiące temu robiłem generalny remont tego amortyzatora, łącznie z wymianą oringów, bo uciekało mi ciśnienie. Ostatnio skoczyłem sobie na śpiącym policjancie i usłyszałem dziwny dźwięk, a po chwili jechałem już na 'wbitym' (całkowicie ugiętym) amortyzatorze. Dojechałem do domu na blokadzie skoku. Ku mojemu zdziwieniu po sprawdzeniu ciśnienia było takie jak napompowałem wcześniej. I teraz pytanie - co się mogło stać? Amortyzator odbija poprawnie (przy ręcznym naciśnięciu nie jestem w stanie go dobić do końca), ciśnienie trzyma, jest na pewno trochę bardziej miękki niż wcześniej, po przejechaniu jakiegoś odcinka dopiero ugina się na tyle, że opona zaczyna trzeć o ten łuk łączący golenie. W weekend zabieram się za kolejną rozbiórkę i chciałbym zrobić rekonesans czy ktoś może miał podobne objawy bo trochę dziwi mnie to, że mimo że ciśnienie trzyma to tak pracuje. Pozdrawiam Edytowane 17 Marca 2017 przez tekosz Cytuj
Kolmark Napisano 17 Marca 2017 Napisano 17 Marca 2017 (edytowane) Widocznie stan uszczelek komory pozytywnej jest taki, że statyczne np. 7 bar wytrzymują, natomiast dynamicznie i gwałtownie narastające ciśnienie do np. 32bar już nie. Czy podczas tego serwisu założyłeś właściwe oringi? Oryginalne były? Jaki smar i ile? Może ten zawór w tłoku strzelił? Trzeba rozebrać ponownie, nic nie wymyślisz patrząc na amortyzator. Edytowane 17 Marca 2017 przez Kolmark Cytuj
tekosz Napisano 17 Marca 2017 Autor Napisano 17 Marca 2017 Teoretycznie te uszczelki są nowe, bo mają koło 2 miesięcy, oringi zgodne z rozmiarami podanymi tutaj: http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/tora-302-solo-air-2008-turnkey-suspension-o-ring-sizes-900598.html Też się zastanawiam nad tłokiem, czy nic tam nie pękło. Cytuj
lukib1 Napisano 29 Marca 2017 Napisano 29 Marca 2017 Witam Też mam podobny problem. Tora 302 Solo Air z tłumikiem blokady model 2008. Zrobiłem serwis tego amortyzatora, bo puszczał powietrze ze sprężyny powietrznej, wymieniłem oringi, zalałem olejem jak w manualu, nasmarowałem oringi smarem Slick Kick, zalałem tłumik olejem Silkolene 5WT w ilości 130 ml. w dolne lagi odpowiednio po 15 ml Silkolene 15WT i do sprężyny powietrznej w górna lagę pod korek 6 ml Silkolene 15WT. Nie działa mi blokada, a właściwie po jej włączeniu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów lagi górne wchodzą po koronę w lagi dolne. Bez blokady zapadają się natychmiast. Powietrze ze sprężyny powietrznej nie schodzi. Co robię nie tak, że mam taki efekt ? Amortyzator już zdjęty , ponownie rozebrany i będę go ponownie składał, czyżbym uszkodził tłumik przy składaniu - notabene jego nie rozbierałem, nie było potrzeby bo mi wcześniej działał prawidłowo. Do kolegi z pierwszego posta, czy problem rozwiązany ? Czy ktoś z forumowiczów miał podobne doświadczenia ? Cytuj
Kolmark Napisano 30 Marca 2017 Napisano 30 Marca 2017 Czy aby wymienialiście wszystkie o-ringi, w tym wewnętrzne tłoków? Znalazłem na YouTube manual (może być ich więcej), w którym nie pokazano wymiany tychże o-ringów, co może być powodem przepuszczania powietrza pomiędzy komorami i zapadanie widelca. Blokada wiele nie pomoże, bo w rock Shox-ie zawór nie jest idealnie szczelny (to zwykła blaszka zasłaniająca otwór w plastikowej płytce) i pozwala na minimalny skok. I tak na każdej nierówności widelec będzie się zapadał odrobinę, aż zapadnie się cały, pomimo włączonej blokady. Cytuj
lukib1 Napisano 1 Kwietnia 2017 Napisano 1 Kwietnia 2017 Dzięki za odpowiedź, wymieniłem wszystkie oringi, a konkretnie który kolega Kolmark ma na myśli, posiłkując się rysunkiem z linku podanym w poście kolegi Tekosz ? Pozdrawiam Cytuj
tekosz Napisano 13 Kwietnia 2017 Autor Napisano 13 Kwietnia 2017 (edytowane) Sorry za tak późną odpowiedź. U mnie okazało się, że pierścień segera (osadczy sprężynujący) wyskoczył ze swojego miejsca. http://imgur.com/a/pBncn -> o właśnie ten. Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez tekosz Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 14 Kwietnia 2017 Mod Team Napisano 14 Kwietnia 2017 Mailem pisać ze zaworek sie otworzył Typowy objaw. Jak sie komory obie naraz otworzą, widelec zachowuje sie jak klapnięty mimo że ma 120 psi ... miałem kilka takich przypadków. Cytuj
grzesiumm Napisano 25 Lutego 2018 Napisano 25 Lutego 2018 Witam mam pytanie. Chciałbym zrobić serwis (i zwiekszyc skok do 130mm)mojego amortyzatora Tora SL, nie jest to Tora 302 SL. Nigdzie nie mogę znaleźć gotowego zestawu. Znalazłem 2 na allegro ale nie wiem czy będą pasowały. Nie mogę też znaleźć instrukcji serwisowej. Jeśli ktoś orientuje się w temacie będę wdzięczny za wszelkie info. Amortyzator jest z 2009roku. http://allegro.pl/uszczelki-rock-shox-reba-zestaw-uszczelek-duuuzy-i6407988985.html http://allegro.pl/uszczelki-rock-shox-sid-solo-air-zestaw-uszczelek-i6922792240.html Cytuj
Gość Napisano 25 Lutego 2018 Napisano 25 Lutego 2018 Jezeli bediesz mialw srodku taki kawalek gumowego walka, to go docinasz ustawiajac odpowiedni skok. Cytuj
grzesiumm Napisano 25 Lutego 2018 Napisano 25 Lutego 2018 Ok dzieki tylko chcialem jeszcze wymienic wszystkie o-ringi. A nie moge znalezc oryginalnych. Czy te z linkow beda pasowaly? Cytuj
grzesiumm Napisano 14 Marca 2018 Napisano 14 Marca 2018 Witam jeszcze raz. Mam male pytanie. Czy ktos wie gdzie powinna znajdowac sie ta mala podkladka ze zdjecia? Wypadla podczas samego rozkracania amortyzatora. Dzieki Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.