Skocz do zawartości

[pedały] M520 czy M540 lub XT


Bajerniak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Poszukuję porządnych pedałów SPD do rekreacyjnej jazdy.

Pytanie czy warto dopłacać do droższych modeli np M540 czy XT z grupy Shimano?

Przyznam że to będą moje pierwsze pedały wpinane.

Koszt M520 to ok. 100zł a M540 ok 190zł a więc prawie drugie tyle nie mówiąc już o XT.

Dzięki za pomoc.

Napisano

 

 

Poszukuję porządnych pedałów SPD do rekreacyjnej jazdy.

 

To nie warto, według mnie.

Większość  użytkowników forum pewnie napisze, żebyś brał 520 i nie przepłacał.

Napisano

Jeżeli nie rajcuje cię napis XT to bierz M520. Trwałość i wykonanie takie samo jak M540, tylko do odkręcania osi zamiast zwykłego klucza potrzebny jest specjalny, żeby nie rozwalić ząbków.

Jedyny plus M540 względem M520 jaki widzę, to fakt, że na srebrnych mniej widać wszystkie rysy, otarcia.

Napisano

no dobrze a co z łapaniem luzów na łożyskach? między M520 a 540 jest różnica? bo skoro wykonane są z tych samych materiałów to luzy będą pojawiać się mniej więcej po tylu samo km...

 

Napisano

520-ki są porządne a nawet bardzo porządne. Amatorka czy nie to jakie to ma znaczenie?? Co do luzów to się na tym jeżdzi i już. Przeszkadza to w czymś?? Mam jeden zestaw SPD Shimano, który zaraz złapał luzy a nastukane ma już tysiądze godz pracy. 

Napisano

no tak, mi przeszkadza, poprzednie pedały zarówno te które otrzymałem z rowerem oraz inne włoskie kupione na allegro za ponad 100zł złapały luz już po 200km i ten stuk po mocniejszym wciśnięciu stopy w pedał doprowadzał mnie do kur... dlatego pytam.

Napisano

Bierz 520. Moje mają już prawie 7 tys nastukane i luz jest minimalny (nie ma mowy, żeby go wyczuć pod nogą) na lewym, bo lewą nogą się częściej wpinam i wypinam - nie serwisowałem jeszcze ani raz.

Napisano

no tak, mi przeszkadza, poprzednie pedały zarówno te które otrzymałem z rowerem oraz inne włoskie kupione na allegro za ponad 100zł złapały luz już po 200km i ten stuk po mocniejszym wciśnięciu stopy w pedał doprowadzał mnie do kur... dlatego pytam.

 

Nie, nie przeszkadza bo porównujesz rzeczy nie porównywalne. Opisywane zjawisko nie występuje w SPD a jedyny problem mogą mieć ci co muszą mieć wszystko idealne pod ręką. Możesz też wydać kasę na napis tylko tu też nikt Tobie nie da gwarancji na trafienie się sztuki perfekcyjnej. 520-ki to najpopularniejszy model. Komuś może się trafić wybitna sztuka wymagająca serwisu ale generalnie na nich się jeżdzi "do bólu" i kupuje następne co jest wynikiem ceny. 

Napisano

Ja mam półtoraroczne 520stki, dwa razy lewy pedał miał luz. Pierwszy raz rozbierałem po 3000km, drugi raz po około 5000km przebiegu.

 

Podobno wieczne pedały a ja trafiłem na takie co to już godzinę im musiałem poświęcić. Obecnie ostatnie 4 miesiące mało jeździłem ale jeśli już to chlapa zimowa, sól w mieście, wody masa i chyba z litości do nich zajrzę w tym miesiącu.

 

 

Ogólnie ja jestem z SPD Shimano średnio zadowolony, mam nowy zestaw 520+089, przejechane 6 czy 6,5 tysiąca i dźwięki wydobywające się z połączenia doprowadzają mnie do szewskiej pasji, A próbowałem już wszystkiego, od odtłuszczania, mycia po smarowanie silikonem, olejem, teflonem. Buty o pedały nieprzyjemnie mi skrzypią i wkrótce zmienię system, zapewne na Time lub Look.

Napisano

Ja mam dwa komplety M520 i po jednym A530 i M540.

 

Nie widzę różnicy w ich pracy. Jedna para 520 jeździła najdłużej i w najcięższych warunkach, około 2000km. Jeden egzemplarz złapał luz który zlikwidowałem poprzez ponowne dokręcenie nakrętki po przesmarowaniu kulek. Jeździ dalej i ma się dobrze. 540 nie złapały luzu ale mają dopiero 500km. A530 nie złapały zuzu, ale mają 200km.

 

520 do amatorskiej jazdy są idealne. Tanie, stosunkowo lekkie i działają dokładnie tak jak 540 tyle że są cięższe. 

 

Taka ciekawostka, kolego ma jeden egzemplarz 540 które przejechały około 45000km, przetarła się klatka jednego pedała od wpinania/wypinania buta. 520 są masywniejsze, jeśli się o nie zadba są w stanie przejechać podobny dystans.

Napisano

Użytkowałem M520, obecnie mam XT,ale starszy model M780. Te ostatnie mają mniejszą tendencję do zapychania się błotem czy zamarzającym śniegiem. Mają przejechane 5700 km, więc nie tak dużo żeby wypowiadać się na temat ich żywotności. Ale działają jak nowe- żadnych luzów czy skrzypienia. Jednak, gdyby nie to, że wytargowałem je okazyjnie 2 lata temu to bym ich nie kupił, bo w tej cenie to można mieć 3 pary 520-tek.

Napisano

W poprzednim sezonie padły po 15 latach nieodwracalnie Ritchey'e (taki sam system jak shimano) )więc postanowiłem zakupić Time'y MX2. Zespolenie but - pedał nie jest tak sztywne jak w poprzednim systemie. Można stopa swobodnie obracać +

Napisano

Mam 520 z jakimś konkretnym już przebiegiem i 540 po 80 tys. i poza regularnym corocznym przeglądem i ewentualnym skasowaniem luzu nic złego się nie dzieje, no prawie. W 540 jeden pedał wygląda średnio, ale nadal działa.

 

post-102313-0-68015500-1489916297_thumb.jpg

Napisano

Rewelacja, jestem pod wrażeniem!

 

Powiedz mi co jaki interwał zmieniasz bloki? Bo ja na SH51 zjechałem ponad 6 tysięcy i dźwięki, które się z połączenia wydobywają przyprawiają mnie o zawał serca. Tak mi jęczą, że głowa mała. A próbowałem już wszystkiego, od odtłuszczania po smarowanie. I nadal nic jest źle. Może winne są wytarte bloki?

Napisano

Jeśli pojawiają się jakieś piski, czy szurania, to przeważnie jest to podeszwa na styku z pedałem przed i za blokiem, albo podeszwa w tym miejscu, gdzie się tak ładnie 540 wytarły. Wytarte bloki głównie tłuką się na wertepach i wypinają przy niewielkim szarpnięciu. Bloki wymieniam razem z butami przeważnie, czyli co....30-35 tysięcy :D Jakieś 3 lata.

Napisano

Ponieważ nie lubię brudzić się w smarach, to polecam bardziej niezawodne 540 (mam 3 pary i są niezawodne, w przeciwieństwie do 1 pary 520 z nieprzesadnymi luzami). Wychodzę z założenia, że trzeba iść na kompromisy (głównie cenowe) ze świadomością, że im więcej i dalej się jeździ, nie wszystkie oszczędności się sprawdzają, a niektóre wręcz mszczą...

Dziś planujesz rekreację, a za rok może coś ambitniejszego - pedały mogą przetrwać żywot roweru, bo np. ten sprzedasz z fabrycznymi ?

Napisano

Tak, tylko zarówno w 540 jak i 520 luz prędzej, czy później się pojawi- na szczęście łatwo go skasować. 540 łatwiej rozkręcić, no i są lżejsze, moje odchudziłem już o 12 gramów :D Jeszcze jedna sprawa odnośnie 540- na jednej ośce pojawiły się wżery, no i nie kręci się owy pedał już tak płynnie jak ten drugi. W zasadzie przy pedałowaniu kompletnie tego nie czuć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...