Bajerniak Napisano 15 Marca 2017 Napisano 15 Marca 2017 Witam, Poszukuję porządnych pedałów SPD do rekreacyjnej jazdy. Pytanie czy warto dopłacać do droższych modeli np M540 czy XT z grupy Shimano? Przyznam że to będą moje pierwsze pedały wpinane. Koszt M520 to ok. 100zł a M540 ok 190zł a więc prawie drugie tyle nie mówiąc już o XT. Dzięki za pomoc.
Roxorloops Napisano 15 Marca 2017 Napisano 15 Marca 2017 520 bardzo podstawowy model ale do amatorskie jazdy w 100% wystarczą.
Kabuz Napisano 15 Marca 2017 Napisano 15 Marca 2017 Poszukuję porządnych pedałów SPD do rekreacyjnej jazdy. To nie warto, według mnie. Większość użytkowników forum pewnie napisze, żebyś brał 520 i nie przepłacał.
MokryxD Napisano 15 Marca 2017 Napisano 15 Marca 2017 Jeżeli nie rajcuje cię napis XT to bierz M520. Trwałość i wykonanie takie samo jak M540, tylko do odkręcania osi zamiast zwykłego klucza potrzebny jest specjalny, żeby nie rozwalić ząbków. Jedyny plus M540 względem M520 jaki widzę, to fakt, że na srebrnych mniej widać wszystkie rysy, otarcia.
Bajerniak Napisano 15 Marca 2017 Autor Napisano 15 Marca 2017 no dobrze a co z łapaniem luzów na łożyskach? między M520 a 540 jest różnica? bo skoro wykonane są z tych samych materiałów to luzy będą pojawiać się mniej więcej po tylu samo km...
MokryxD Napisano 15 Marca 2017 Napisano 15 Marca 2017 Nie wiem nic na ten temat, moje po 10kkm w terenie, w każdych warunkach działają bardzo dobrze, żadnych luzów nie ma.
beskid Napisano 15 Marca 2017 Napisano 15 Marca 2017 520-ki są porządne a nawet bardzo porządne. Amatorka czy nie to jakie to ma znaczenie?? Co do luzów to się na tym jeżdzi i już. Przeszkadza to w czymś?? Mam jeden zestaw SPD Shimano, który zaraz złapał luzy a nastukane ma już tysiądze godz pracy.
Bajerniak Napisano 15 Marca 2017 Autor Napisano 15 Marca 2017 no tak, mi przeszkadza, poprzednie pedały zarówno te które otrzymałem z rowerem oraz inne włoskie kupione na allegro za ponad 100zł złapały luz już po 200km i ten stuk po mocniejszym wciśnięciu stopy w pedał doprowadzał mnie do kur... dlatego pytam.
seraph Napisano 15 Marca 2017 Napisano 15 Marca 2017 Bierz 520. Moje mają już prawie 7 tys nastukane i luz jest minimalny (nie ma mowy, żeby go wyczuć pod nogą) na lewym, bo lewą nogą się częściej wpinam i wypinam - nie serwisowałem jeszcze ani raz.
beskid Napisano 15 Marca 2017 Napisano 15 Marca 2017 no tak, mi przeszkadza, poprzednie pedały zarówno te które otrzymałem z rowerem oraz inne włoskie kupione na allegro za ponad 100zł złapały luz już po 200km i ten stuk po mocniejszym wciśnięciu stopy w pedał doprowadzał mnie do kur... dlatego pytam. Nie, nie przeszkadza bo porównujesz rzeczy nie porównywalne. Opisywane zjawisko nie występuje w SPD a jedyny problem mogą mieć ci co muszą mieć wszystko idealne pod ręką. Możesz też wydać kasę na napis tylko tu też nikt Tobie nie da gwarancji na trafienie się sztuki perfekcyjnej. 520-ki to najpopularniejszy model. Komuś może się trafić wybitna sztuka wymagająca serwisu ale generalnie na nich się jeżdzi "do bólu" i kupuje następne co jest wynikiem ceny.
venom2000 Napisano 15 Marca 2017 Napisano 15 Marca 2017 Szanowni koledzy doradzają 520 a Ja doradzę geje Time od kilku lat śmigam i nie zamienię na żadne inne
Bajerniak Napisano 15 Marca 2017 Autor Napisano 15 Marca 2017 a dokładnie który model marki Time polecisz?
rambolbambol Napisano 16 Marca 2017 Napisano 16 Marca 2017 M520 nawet jak mają luz, to jego skasowanie jest banalnie proste. Wymiana kulek też banalna. Jak je skręcasz i rozkręcasz przy użyciu dedykowanego klucza (10zł), to właśicwie są niezniszczalne.
cervandes Napisano 16 Marca 2017 Napisano 16 Marca 2017 Ja mam półtoraroczne 520stki, dwa razy lewy pedał miał luz. Pierwszy raz rozbierałem po 3000km, drugi raz po około 5000km przebiegu. Podobno wieczne pedały a ja trafiłem na takie co to już godzinę im musiałem poświęcić. Obecnie ostatnie 4 miesiące mało jeździłem ale jeśli już to chlapa zimowa, sól w mieście, wody masa i chyba z litości do nich zajrzę w tym miesiącu. Ogólnie ja jestem z SPD Shimano średnio zadowolony, mam nowy zestaw 520+089, przejechane 6 czy 6,5 tysiąca i dźwięki wydobywające się z połączenia doprowadzają mnie do szewskiej pasji, A próbowałem już wszystkiego, od odtłuszczania, mycia po smarowanie silikonem, olejem, teflonem. Buty o pedały nieprzyjemnie mi skrzypią i wkrótce zmienię system, zapewne na Time lub Look.
zukikiziu Napisano 16 Marca 2017 Napisano 16 Marca 2017 Ja mam dwa komplety M520 i po jednym A530 i M540. Nie widzę różnicy w ich pracy. Jedna para 520 jeździła najdłużej i w najcięższych warunkach, około 2000km. Jeden egzemplarz złapał luz który zlikwidowałem poprzez ponowne dokręcenie nakrętki po przesmarowaniu kulek. Jeździ dalej i ma się dobrze. 540 nie złapały luzu ale mają dopiero 500km. A530 nie złapały zuzu, ale mają 200km. 520 do amatorskiej jazdy są idealne. Tanie, stosunkowo lekkie i działają dokładnie tak jak 540 tyle że są cięższe. Taka ciekawostka, kolego ma jeden egzemplarz 540 które przejechały około 45000km, przetarła się klatka jednego pedała od wpinania/wypinania buta. 520 są masywniejsze, jeśli się o nie zadba są w stanie przejechać podobny dystans.
andybike Napisano 16 Marca 2017 Napisano 16 Marca 2017 Użytkowałem M520, obecnie mam XT,ale starszy model M780. Te ostatnie mają mniejszą tendencję do zapychania się błotem czy zamarzającym śniegiem. Mają przejechane 5700 km, więc nie tak dużo żeby wypowiadać się na temat ich żywotności. Ale działają jak nowe- żadnych luzów czy skrzypienia. Jednak, gdyby nie to, że wytargowałem je okazyjnie 2 lata temu to bym ich nie kupił, bo w tej cenie to można mieć 3 pary 520-tek.
Zindo Napisano 18 Marca 2017 Napisano 18 Marca 2017 W poprzednim sezonie padły po 15 latach nieodwracalnie Ritchey'e (taki sam system jak shimano) )więc postanowiłem zakupić Time'y MX2. Zespolenie but - pedał nie jest tak sztywne jak w poprzednim systemie. Można stopa swobodnie obracać +
miciu22 Napisano 19 Marca 2017 Napisano 19 Marca 2017 Mam 520 z jakimś konkretnym już przebiegiem i 540 po 80 tys. i poza regularnym corocznym przeglądem i ewentualnym skasowaniem luzu nic złego się nie dzieje, no prawie. W 540 jeden pedał wygląda średnio, ale nadal działa.
cervandes Napisano 19 Marca 2017 Napisano 19 Marca 2017 Rewelacja, jestem pod wrażeniem! Powiedz mi co jaki interwał zmieniasz bloki? Bo ja na SH51 zjechałem ponad 6 tysięcy i dźwięki, które się z połączenia wydobywają przyprawiają mnie o zawał serca. Tak mi jęczą, że głowa mała. A próbowałem już wszystkiego, od odtłuszczania po smarowanie. I nadal nic jest źle. Może winne są wytarte bloki?
rambolbambol Napisano 19 Marca 2017 Napisano 19 Marca 2017 Ja bloki zmieniam raz na sezon czyli co 4-5 tys km.
miciu22 Napisano 19 Marca 2017 Napisano 19 Marca 2017 Jeśli pojawiają się jakieś piski, czy szurania, to przeważnie jest to podeszwa na styku z pedałem przed i za blokiem, albo podeszwa w tym miejscu, gdzie się tak ładnie 540 wytarły. Wytarte bloki głównie tłuką się na wertepach i wypinają przy niewielkim szarpnięciu. Bloki wymieniam razem z butami przeważnie, czyli co....30-35 tysięcy Jakieś 3 lata.
ssslawecki Napisano 19 Marca 2017 Napisano 19 Marca 2017 Ponieważ nie lubię brudzić się w smarach, to polecam bardziej niezawodne 540 (mam 3 pary i są niezawodne, w przeciwieństwie do 1 pary 520 z nieprzesadnymi luzami). Wychodzę z założenia, że trzeba iść na kompromisy (głównie cenowe) ze świadomością, że im więcej i dalej się jeździ, nie wszystkie oszczędności się sprawdzają, a niektóre wręcz mszczą... Dziś planujesz rekreację, a za rok może coś ambitniejszego - pedały mogą przetrwać żywot roweru, bo np. ten sprzedasz z fabrycznymi ?
miciu22 Napisano 19 Marca 2017 Napisano 19 Marca 2017 Tak, tylko zarówno w 540 jak i 520 luz prędzej, czy później się pojawi- na szczęście łatwo go skasować. 540 łatwiej rozkręcić, no i są lżejsze, moje odchudziłem już o 12 gramów Jeszcze jedna sprawa odnośnie 540- na jednej ośce pojawiły się wżery, no i nie kręci się owy pedał już tak płynnie jak ten drugi. W zasadzie przy pedałowaniu kompletnie tego nie czuć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.