Skocz do zawartości

[szosa] Pierwsza szosa do 2500 nowa bądź używana - przejście z MTB

Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Witam wszystkich, jestem na forum nowy, więc krótkim wstępem przywitam się. Myślę, że uprości to odpowiedź na moje pytania. Mieszkam w Krakowie, mam 26 lat, wzrost 182cm, ważę obecnie między 88-93 kg zależnie od tego czy mamy zimę czy lato (teraz 92kg). Od dziecka jeżdżę na rowerze. W rodzinie rower zawsze był - znalazł się i BMX za młodu i klasyczny "składak" dziadków, później Arcus - pierwszy "rower górski", który kilka lat temu ukradli, ponieważ był strasznie ciężki podejrzewam.. - kupiłem Krossa Level A3 (rama M - 19''), którym jeżdżę od 3 lat i jestem zadowolony - chciałbym jednak spróbować prawdziwego kolarstwa, czuję, że dziesiątki kilometrów od domu, ja sam i rower - to jest to. Po lesie jeżdżę niewiele, więc Kross się czasem nieco marnuje w mieście i na drogach.

Pragnę kupić pierwszą szosę - rozpocząć przygodę - ale jednocześnie chciałbym aby ten rower posłużył mi na dobre kilkanaście tysięcy kilometrów. Kilka tygodni temu rozpocząłem research, znam już podstawy, wiem, że Shimano 105tki będą lepsze niż Sora, a Sora lepsza niż Claris. Wiem, że dobór rozmiaru to połowa sukcesu. Wiem, że warto wybrać dobre buty i pedały zatrzaskowe. I mniej więcej tutaj kończy się moja wiedza.

Szukam roweru, na ktory chciałbym wydać maksymalnie ~2500zł. Jeżeli zobaczę coś dobrego za 1000zł także chętnie przygarnę. Patrzę tak na rowery nowe jak i używane. Głównie analizuję produkty B'Twin, Krossa, Treka, przeglądam także starsze modele uzywane od Specialized.