Skocz do zawartości

[szosa] Peugot - czy warto?


1994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Czy ten rower jest wart swojej ceny? Właściciel twierdzi, że rower ma koła 27 cali, na oponie widnieje napis 23-622 a więc czy to nie są koła 28 cali? A nawet jeżeli są to 27" to czy da radę włożyć tam 28"?

https://www.olx.pl/oferta/kolazowka-peugeot-CID767-IDgMSrz.html#9da0c13507

Dodam, że nie szukam jakiegoś super drogiego roweru (20 kilogramowym grandem na kółkach 26" jeździłem rekreacyjnie po 100km i nie było tak źle). Teraz szukam czegoś lżejszego, do jazdy po asfalcie na dystansie 100-150km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciach ciężko określić czy ten rower jest wart swojej ceny, najlepiej na miejscu. Jest to stosunkowo stary rower, różne regulacje, stan kół, napędu. wszystko wpława na cenę. bo może się okazać ze po 100km jazdy tym rowerem będziesz musiał np kupić nowe koła, albo wymieniać piasty.

 

Jeżeli chcesz nim jeździć na odcinkach 100-150km to wszystko zależy znów od stanu tego roweru. ja raczej bym kupił coś współczesnego nawet używanego, ale to kwestia gustu :) i co ile te 100km chcesz robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to Peugeot to istnieje spora szansa, że jest zrobiony wg francuskich standardów. Tzn ma nietypowe gwinty suportu, sterów pedałów.

Nietypową średnicę podsiodłówki i mostka. Nietypowe średnice osi i konusów w piastach. Części praktycznie nieosiągalne. Bez suwmiarki, grzebienia do gwintów i rozkręcenia roweru nie zaryzykowałbym 3,5 stówy.

 

A nawet jeżeli są to 27" to czy da radę włożyć tam 28"?

Na 27" obręcz nie założysz 28" opony (wyjątek stanowią szytki, ale ten nie ma raczej szytek)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
A nawet jeżeli są to 27" to czy da radę włożyć tam 28"?

 

Tak, ale będziesz musiał sprawdzić, czy są tam na tyle długie szczęki w hamulcach żebyś mógł obniżyć klocki do nowego-mniejszego rozmiaru kół. Jeśli nie, to czeka cię kolejna inwestycja. Jak dla mnie zakup mało opłacalny, jeżeli w głowie już masz jakieś modyfikacje typu nowe koła itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To jest coś dziwnego, na pewno nie Giant, może Batavius.

 

Dlaczego chcesz wymienić kierownicę? Żeby mieć baranka? Podejrzewam, że to jedyny powód.

 

To jeszcze nie zapomnij do tego doliczyć kosztów pancerza i linki - wiem drobiazg, owijki ok. 30-80 zł, klamek i manetek na ramę (ups :icon_exclaim::icon_question: O nie rower nie jest przystosowany do manetek na ramę) Czyli musisz kupić klamkomanetki. Teraz zobacz jakie są ceny klamkomanetek

szosowych.

https://allegro.pl/manetki-klamki-klamkomanetki-klamkomanetki-251536?string=sora&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-spo-1-2-0222

 

Przy tak starym osprzęcie, kupione klamkomanetki mogą się nie do końca chcieć zgrać z obecnymi przerzutkami. Nie wiem też ile tam jest w tej chwili przełożeń.

 

Jeśli chcesz taki rower, owszem jest ok. Kup go, ale nie z myślą jakichkolwiek modyfikacji na lepsze. Bo za to co włożysz w modyfikacje kupisz już sensownie poskładaną używkę. Po prostu gotowy rower używany jest tańszy, aniżeli kupno pojedynczych częsci patrz: cena klamkomanetek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.google.pl/search?q=giant+traveller&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjR_4nxntjSAhWJfiwKHU8zC_MQsAQIIg&biw=1920&bih=1106#tbm=isch&q=giant+expedition&*&imgrc=DgFXBPJRptUMgM:

proszę bardzo.

To giant lub koga, z lat 80'tych, Rower turystyczny

pamiętajcie , iż giant i koga miyata to już wiele lat ten sam koncern.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...