Michal2008 Napisano 13 Marca 2017 Napisano 13 Marca 2017 Cześć! posiadam rower crossowy Kross Evado 6.0 2017 w rozmiarze L z mostkiem o długości 110mm wznios 7 stopni, chciałbym go skrócić z dwóch przyczyn wydaje mi się że mam trochę za daleko kierownicę (wcześniej jeździłem na rowerze z giętą kierownicą mniej więcej taką: http://www.roowery.pl/miniaturki/182.jpg), a dwa rower jest strasznie stabilny i chciałbym go bardziej ożywić, ale bez przesady. Obecnie rozmyślam nad mostkiem 90 mm (poniżej 90 nie chcę schodzić) i kącie wzniosu 8 stopni ? czy jest to odpowiednia droga ? z moich obliczeń na nowym mostku kierownica obniży się o ok. 7 mm.... Za odpowiedź i sugestię z góry dziękuję i pozdrawiam.
gtb Napisano 13 Marca 2017 Napisano 13 Marca 2017 Krótszy mostek wpłynie na zwiększenie zwrotności i oczywiście przybliży kierownicę ale do pozycji z kierownicą z linku nadal mu będzie daleko. Nie wiem jakie obliczenia robiłeś, ale 7mm niżej nie będzie na pewno po zmianie wspomnianych mostków , zobacz to na wykresie http://www.habcycles.com/fitting.html
Michal2008 Napisano 13 Marca 2017 Autor Napisano 13 Marca 2017 dzięki za odpowiedź, nie chodzi mi aby zbliżyć się do poprzedniej kierownicy tylko miałem na myśli, że byłem już do niej przyzwyczajony i może dla tego obecnie jest trochę dziwnie ale to kwestia czasu... w sumie podobnie było jak zaczynałem jeździć na tej mocno giętej ale się przyzwyczaiłem... z tego wykresu faktycznie różnica z 110 (7st) na 90 (8st) jest mała podobnie jak liczyłem wcześniej, ale jak dałem jeszcze kawałek geometrii roweru trochę się to zmieniło no chyba, że źle na to patrzę...
Kolmark Napisano 14 Marca 2017 Napisano 14 Marca 2017 Dobrze myślisz i na dodatek samodzielnie, co nie jest powszechne Obliczyłeś jednak zmianę wysokości zamocowania kierownicy, natomiast końce kierownicy, czyli to, co naprawdę Cię interesuje znajdą się w przestrzeni w miejscach zależnych od szerokości kierownicy i jej gięcia. Dwie nieco inne kierownice zamocowane w ten sam mostek dadzą nieco inny efekt, pomimo tego samego punktu mocowania, to "oczywista oczywistość" Jeśli więc zmieniasz tylko mostek, i montujesz tą samą kierownicę, jej końce podążają dokładnie za punktem mocowania w mostku. Jeśli jednak dodatkowo zmienisz kierownicę, wcale tak być nie musi, tzn. środek kierownicy oczywiście podąży za mostkiem, ale jej końce mogą znaleźć się w innym miejscu.
Michal2008 Napisano 14 Marca 2017 Autor Napisano 14 Marca 2017 dzięki za obszerne odpowiedzi; kierownica zostaje ta sama, jedynie co chce osiągnąć to żeby po skróceniu wspornika kierownica była w miarę na tej samej wysokości oczywiście w jakieś tolerancji +/- czyli zmieniając wspornik w moim przypadku ze 110 (7st) na 90 (8st) kierownica "przysuwa" się o 20 mm ale też trochę opuszcza; ale myślę że będzie to dobra kompensacja - wielkość przysunięcia do opuszczenia kiery....
amauser Napisano 14 Marca 2017 Napisano 14 Marca 2017 Tu masz świetny kalkulator: http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php
Michal2008 Napisano 14 Marca 2017 Autor Napisano 14 Marca 2017 dzięki, co logiczne wychodzi to samo co sam już ogarnąłem czyli różnica ok. 7 mm moje pytanie jest takie: czy te 7 mm to duża różnica czy nie dla amatora...moim zdaniem nie... ale to chyba będę sam musiał przetestować...
Michal2008 Napisano 16 Marca 2017 Autor Napisano 16 Marca 2017 mam jeszcze prośbę do was odnośnie wzniosu brać 90 mm 8 stopni czy 10 stopni ? co polecacie? różnica w wysokości kierownicy od oryginału 8st niżej 7,5 mm, a w przypadku 10 st 5 mm....
Michal2008 Napisano 8 Kwietnia 2017 Autor Napisano 8 Kwietnia 2017 Witam po przerwie, jestem już po wymianie mostka ze 110 mm (7st) na 90 mm (8st) [Boplight TEAM XL]. Przed wymianą było dobrze teraz jest bardzo dobrze więc jestem zadowolony. Moje założenia zostały spełnione: kierownica jest bliżej i rower się trochę ożywił...wahałem się czy nie kupić 100 mm, bo spotkałem się na forum z opiniami, że lepiej zmieniać mostek co 10 mm i 10 mm to już duża różnica, ale dobrze że wybrałem od razu 90 mm, rower się ożywił, ale nie jakość ekstremalnie powiedział bym, że raczej minimalnie, ale jest to odczuwalne na + w moim przypadku... Pozdrawiam.
Michal2008 Napisano 29 Maja 2017 Autor Napisano 29 Maja 2017 witam po przerwie mam dwa pytania: 1. jaka powinna być prawidłowa, odpowiednia odległość mostka i rury sterowej (foto) http://naprawrower.pl/assets/pictures/5/poradniki/wspornik_kierownicy/wspornik_kierownicy_instalacja_6.jpg u mnie obecnie jest tak, czyli luz minimalny: https://zapodaj.net/4afed7f0e6841.jpg.html w tej chwili mam może jak pamiętam tak okolice 2-3 mm, ale może przetestuje minimalne korekty i dam podkładkę 3mm może mostek ze wzniosem 10 st więc stąd moje pytanie? 2. czy występują może mostki ze wzniosem w zakresie pomiędzy 10 a 17 stopni (nie interesuje mnie regulowany) czy po 10 stopniach kolejna wielkość to już 17 ??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.