Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

chciałbym odnowić stary rower do, którego mam ogromny sentyment.

Jest to rower, który mam przez całe życie i bardzo dużo z nim przeżyłem. Nie chce kupować nowego, chciałbym zainwestować właśnie w ten stary rower. Niestety kompletnie nie znam się na tym ale mam ogromne chęci.

Drodzy forumowicze bardzo proszę o porady od czego zacząć oraz sugestię ile to wszystko może kosztować.

 

http://i67.tinypic.com/2u6nqr9.jpg

http://i67.tinypic.com/33vj147.jpg

http://i63.tinypic.com/imijv7.jpg

http://i66.tinypic.com/2ibkpw4.jpg

 

Wrzucam też kilka zdjęć aby lepiej zobrazować sytuację.

 

Chciałbym wymienić:

 

- przerzutki

- kierownicę

- koła

- polakierować ramę na ciemno granatowy kolor metaliczny

- hamulce

 

Praktycznie wszystko co trzeba aby rower wyglądał na nowy i przede wszystkim dobrze się prowadził.

Rama jest górska o wymiarze CT 48 cm czyli pewnie 19 cali...Rower jest typowo górski ale chciałbym ukierunkować go na szosę. Czyli pewnie zupełnie inne koła itd...

 

Proszę o konkretne porady w jaki osprzęt zainwestować oraz jak go założyć.

 

 

Napisano

Zacząć trzeba od tego jaki masz budżet ?Potem sprawdziłbym w okolicznych warsztatach lakierniczych ile będzie kosztowało lakierowanie ramy i widelca.Reszta będzie kosztowała w zależności od klasy osprzętu od 500 w górę

Napisano

Zacząć trzeba od tego jaki masz budżet ?Potem sprawdziłbym w okolicznych warsztatach lakierniczych ile będzie kosztowało lakierowanie ramy i widelca.Reszta będzie kosztowała w zależności od klasy osprzętu od 500 w górę

Tak do 500 zł chciałbym się zamknąć z tematem. Szczerze mówiąc to nie wiem co w ogóle należałoby wymienić aby polepszyć jakość jazdy tym rowerem. Jedyne co nie funkcjonuje to przerzutki (zacinają się i niektóre przełożenia w ogóle nie wskakują).

 

Pytanie jakie konkretne przerzutki pasują do tego roweru?

 

Czy jest konieczna wymiana piasty? Jakie koła będą najlepsze do tej ramy...Mam pełno pytań i wątpliwości od czego zacząć i jak sobie później poradzić z wymianą....

Napisano

Połowę z budżetu może pochłonąć lakierowanie.Na problemy z działaniem przerzutek może pomóc wyczyszczenie ich oraz wymiana pancerzy i linek.Koła z wolnobiegiem,do tego nowy łańcuch,opony i dętki,to najtaniej licząc 250 zł

Napisano

Rozumiem, tylko najgorsze jest to, że nie wiem o jakich konkretnie parametrach zakupić te linki, pancerze itd itp...

Patrząc na zdjęcia tego roweru jakie kroki najlepiej jest poczynić?

 

Zaciski hamulcowe chyba też bym musiał wymienić bo od 20 lat nie były wymieniane a jest to rower, który dostałem na komunię i mam wyjątkowy sentyment do niego...

Napisano (edytowane)

Naprawdę chcesz jeździć rowerem który dostałeś na komunię?Rower chyba nie urósł razem z Tobą?Jeśli masz do niego sentyment,to go wyczyść i powieś na ścianie,ale jazdę sobie odpuść

Edit.

Wymiar ramy jest podany.Faktycznie chyba z Tobą urósł :laugh:

Edytowane przez Tatanka
Napisano

Naprawdę chcesz jeździć rowerem który dostałeś na komunię?Rower chyba nie urósł razem z Tobą?Jeśli masz do niego sentyment,to go wyczyść i powieś na ścianie,ale jazdę sobie odpuść

Edit.

Wymiar ramy jest podany.Faktycznie chyba z Tobą urósł :laugh:

 

Już wtedy byłem wysoki i taki zostałem :D serio wymiar ramy jest 19 cali.

Tak postanowiłem i chce coś z tym rowerem zrobić...chce żeby się wyróżniał i dobrze jeździł bo ma swoją historię.

Napisano (edytowane)

http://allegro.pl/unex-zestaw-linek-i-pancerzy-do-hamulcow-mtb-i6647286685.html

http://allegro.pl/unex-zestaw-linek-i-pancerzy-przerzutki-mtb-szosa-i6568119698.html

Docinasz na wymiar starych i zakładasz.

Jest szansa że wymiana linek i pancerzy,oraz wyczyszczenie przerzutek oraz ich regulacja pomoże.Ale zorientuj się w kosztach lakierowania,bo całość może przekroczyć budżet.

Edytowane przez Tatanka
Napisano

Dzięki doceniam pomoc.

 

Co jeszcze może poprawić jakość jazdy?

 

Zastanawiam się również jakie koła będą najlepsze do tego roweru?

Możesz coś konkretnego zasugerować?

Napisano

Pytałem czy prędkości są wystarczające.Przy wolnobiegu nie mamy już pola manewru gdyby okazało się że potrzebujesz większych prędkośći,a korbę z większą ilością zębów też nie zawsze się da założyć,bo może ocierać blatem o tylne widełki.Wtedy rozwiązaniem jest kaseta,której najmniejsza koronka jest "szybsza" od koronki wolnobiegu

Napisano

Nie idź tą drogą. Ja poszedłem... taki rower fajny jest na krótkie trasy powiedzmy ~40km na dłuższych już jest ciężko. Małe koła, wąskie opony, pozycja mtb... serio, nie warto. Jeśli masz do niego sentyment to po prostu go zostaw, wymień części eksploatacyjne. Zakup taniej szosy starszego typu będzie lepszym pomysłem, tym bardziej, że jak pisano wyżej, samo lakierowanie sporo wyniesie.

Napisano

Panowie, a jakie koła byście wybrali do tego roweru? Proszę o konkretne linki z propozycją. Chciałbym koła w komplecie z oponą...Opona najlepiej żeby była uniwersalna ze wskazaniem na szosę.

Napisano

@@Lukasz28, widzę, że wołami nie da się Ciebie odciągnąć

 @@Tatanka, Takie koła to tragedia... i pchanie się z wolnobiegu w wolnobieg? Kiepski pomysł. 

A i opony podałeś jedne 26 a drugie 28. Swoją drogą khany to ciężkie i zdzierające się od patrzenia opony, także ten.

Napisano

Tatanka, te kola za 95 zl co zaproponowales przekonuja mnie...tylko na aukcji jest napisane ze sa przeznaczone do hamulcow v-brake czy w moim rowerze to przejdzie? Czy musze wymieniac hamulce?

Jeszcze pytanie, czy ewentualnie moglbym zastosowac w tym konkretnym rowerze kola kasetowe? Od czego to zalezy? Bo gosciu w sklepie mowil ze jak da sie zdemontowac tylna przerzutke to niby mozna...czy hamulce do kol kasetowych sa bez znaczenia? Zastanawiam sie czy jesli bym dolozyl i wybral kola kasetowe to czy cos jeszcze musze wymienic?

Napisano

Hamulce będą pasowały.Koło z piastą na kasetę będzie pasowało.Dla pewności musisz zmierzyć jaki masz rozstaw tylnych widełek.Standard w mtb to 135 mm.Jeśli masz manetki 7rz,to kupujesz koło z piastą pod kasetę 7rz i taką kasetę,lub koło z piastą pod kasetę 8-10(uniwersalny zakres) i kupujesz kasetę 7rz dodając podkładkę dystansową(zdarza się że sprzedający koła dodaje taką podkładkę) lub kupujesz kasetę 8rz i nie używasz jednego biegu

Napisano

Dzieki za info. Dlaczego ten sprzedajacy mowil zebym sprawdzil czy da sie zdemontowac tylna przerzutke? I od tego zalezy zalozenie kol kasetowych. Czy moglbys mi wyszukac linka z kolami kasetowymi dla mnie w dobrej cenie? Ostatnia prosba i pytanie...jak sie nazywaja te hamulce w moim rowerze? Bo hamulce chyba tez musze wymienic...te gumy maja 20 lat...

Napisano

Masz hamulce cantilever.Nie wiem co miał na myśli sprzedający.Potrzebna mi informacja o rozstawie tylnych widełek.Jak przejdziesz na koło z piastą pod kasetę,to musisz kupić też ową kasetę no i najlepiej nowy łańcuch

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...