Skocz do zawartości

[Remont] Leciwy KROSS GRAND.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Otóż posiadam rower Kross Grand Voyage, który nie nadaje się już do komfortowej jazdy, ponieważ ma pewnie, oho... około 15 lat.

Największą wadą ów roweru wydają się być koła, które kołami są już tylko z nazwy :). Kolejną rzeczą, która wydaje mi się konieczną do postawienia staruszka do życia, to regulacja przerzutek i hamulców(z wymianą klocków), oraz zamontowanie jakiegoś sensownego siodła.

 

Decyduję się na ten zabieg, ponieważ sam rower wydaję się być solidną konstrukcją, a za czasów świetności jeździł naprawdę przyzwoicie. Uważam też, że po remoncie może on być dla mnie lepszy, niż nowy "góral" za kilka stów z promocji. Dla mnie - czyli amatora i zupełnego laika w materii rowerowej.

 

Niestety na razie nie mam do niego dostępu i nie mogę przedstawić jakichś sensownych zdjęć całości, czy poszczególnych części roweru oraz żadnej specyfikacji. Postaram się to uzupełnić w najbliższych dniach, jednak zakładam temat już dziś. Może zanim przejdziemy do konkretów dotyczących remontu zostanę odwiedziony od tego pomysłu. Bo się może nie opłaca? Nie wiem, nie znam się :D

 

Wrzucam na razie zdjęcie znalezione w sieci. Rower jest praktycznie identyczny, tylko bez koszyka. Rozdzielczość mała, jednak może eksperckie oko coś wychwyci.

post-202781-0-31615600-1489253276_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znając stanu technicznego,trudno ocenić opłacalność remontu.Gdyby miało się skończyć na kołach i ewentualnie opony oraz dętki,to w zależności od jakości komponentów od ok. 200 do... Jeśli dojdzie wymiana napędu,suportu,przerzutek manetek,linki ,pancerze,stery,to wyjdzie 500+ :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Mam trochę fotek, może coś więcej będzie z nich wiadomo. Koła są 28 calowe. Na co mam zwrócić uwagę szukając nowych kół i opon? Czy kupić tym razem szersze opony, co by się lepiej sprawdziło do częściowo miejskiej jazdy? Wydaje mi się, że koła by mniej obrywały z szerszą oponą.

post-202781-0-41548600-1489321703_thumb.jpg

post-202781-0-56591100-1489321704_thumb.jpg

post-202781-0-98441200-1489321705_thumb.jpg

post-202781-0-43718200-1489321707_thumb.jpg

post-202781-0-59103100-1489321708_thumb.jpg

post-202781-0-59506400-1489321861_thumb.jpg

post-202781-0-68158900-1489321863_thumb.jpg

post-202781-0-09116100-1489321866_thumb.jpg

Edytowane przez gn3r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia przydałyby się dokładniejsze.Chodzi  o stan zużycia zębatki z tyłu i przodu.W tej chwili masz koła z wolnobiegiem i na upartego można się tego dalej trzymać.Najprawdopodobniej wymiana wolnobiegu i łańcucha Jednak koła z kasetą to rozwiązanie wytrzymalsze,ale droższe.Do tego dojdzie kaseta,która jest droższa,wymiana przerzutki,bo prawdopodobnie nie obsłuży 8-9 biegów kasety no i wymiana manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Priorytet to komfort jazdy i komfort dla portfela :). Bo co do wytrzymałości, to chyba nie ma co liczyć na kolejne 15 lat. Obym pojeździł kilka lat. Może w przyszłości zbiorę na jakiś nowy, lepszy rower, a na razie studiując mam inne priorytety.

 


Jeżeli mam dać te 200-300 zł za średniej jakości komponenty na wolnobieg, a powiedzmy 2x tyle za te wszystkie elementy potrzebne do przejścia na kasetę i ma mi to dać wymierne korzyści to wchodzę w to. Jednak kwoty w granicach tysiąca złotych raczej nie jestem w stanie przeznaczyć na ten zabieg.

 

Wrzucam zdjęcia zębatek do oceny. Dzięki za odzew ;).

post-202781-0-53433400-1489336317_thumb.jpg

post-202781-0-29167900-1489336321_thumb.jpg

post-202781-0-15119100-1489336325_thumb.jpg

post-202781-0-07220000-1489336330_thumb.jpg

post-202781-0-32988500-1489336334_thumb.jpg

Edytowane przez gn3r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych zdjęciach ciężko ocenić.Do oceny stanu zębatki powinny być wyczyszczone.No ale ok.W jakim stanie ogólnym jest osprzęt?Bo ze zdjęć nie da się tego ocenić.Przerzutki mniej więcej działają?

No więc zostajemy przy kołach z  wolnobiegiem 7rz .Na allegro można kupić komplet razem z zębatką,i tu bym proponował jednak kupić nową.Do tego nowy łańcuch obowiązkowo.Pytanie teraz :co z korbą? Lekko się kręci,suport nie strzela?Jeśli są jakieś problemy,to suport do wymiany.Nowy kupujemy o takiej samej długości jak obecny.Do tego obowiązkowa wymiana wszystkich linek i pancerzy,klocków hamulcowych

http://allegro.pl/zestaw-kola-28-stars-wolnobieg-7-lancuch-kmc-i6686618248.html

http://allegro.pl/wzmocnione-kola-28-stars-pod-wolnobieg-czarne-i6709994797.html

Przed kupnem kół trzeba sprawdzić jaki jest rozstaw tylnych widełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie na przerzutki nie narzekam, mimo iż nie były one chyba nigdy regulowane. Na niektórych "skrzypi" jak się jeździ, ale myślę, że to kwestia wyregulowania. Korba z suportem też wydają się być ok.

 

A jakie gumy do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Przymierzam się już powoli do zakupu części :).

Czy wcześniej wymieniony zestaw kół (http://allegro.pl/zestaw-kola-28-stars-wolnobieg-7-lancuch-kmc-i6686618248.html)

będzie pasował, jeśli rozstaw widelca z tyłu to ok. 14cm?

 

W specyfikacji widnieje coś takiego:

Szerokość piast 100/135mm

 

Nie za mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...