Mateusz95 Napisano 10 Marca 2017 Napisano 10 Marca 2017 Cześć! Zmagam się z rozkminą i problemem związanym z brakiem doświadczenia i stosunkowym brakiem świeżych informacji odnośnie tematu. Do rzeczy. Planuje zmienić przednie koło (tył już zmieniony). Moim największym utrapieniem jest i niezmiennie pozostaje sposób mocowania koła do roweru. Tzn. Cały czas chciałem kupić piaste 15mm -> konwersja na 9mm i QR 9mm (Dt swiss RWS). Dlaczego taka kombinatoryka? Otóż patrze w przyszłość i planuje z czasem kupić "lepszy amor" od obecnego i na pewno kupie go na thru bolt. Niestety naczytałem sie ostatnio tony lamentu (co prawda z 2014 post gdzies tam) jaka to okropna jest ta ośka 9mm i teraz pytanie do was: Czy faktycznie czuć różnice pomiedzy 5, a 9mm? Jeżeli tak to na czyją korzyść? Zdaje sobie sprawe ze to nie jest cudo i są lepsze systemy ale czasem trzeba improwizować Planuje/planowałem koło złożyć na piaście dt swiss 350 100x15 to tak na marginesie. Obecny amor rock shox xc 30 na "hakach" (to też na marginesie)
KBS Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Zrobiłem taka właśnie zmianę przy zakupie drugiego kompletu kół i póki co jestem zadowolony. Plus jest taki, że przy standardowym QR często zdążalo się, że po ponownym zakładaniu koła musiałem ponownie ustawiać zacisk, przy thrubolcie nie miałem jeszcze z tym problemów. Natomiast w żadnym systemie nie miałem problemów z dzwoniąca tarcza. Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Mod Team durnykot Napisano 11 Marca 2017 Mod Team Napisano 11 Marca 2017 Pomijając problem o którym napisał KBS nie zauważyłem jakiejś drastycznej zmiany po zmianie z QR9 na QR15. Zmiana odbyła się na zbliżonych konstrukcyjnie amorkach ( z DT Swiss XMM QR9 na DT Swiss EXM QR15 ) . IMO może być to bardziej widoczne przy zmianie amorka z czegoś bardzo wiotkiego na bardziej sztywny amorek i przy większej masie własnej rowerzysty.
Tomek21001 Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Planuje/planowałem koło złożyć na piaście dt swiss 350 100x15 to tak na marginesie. 350tki 15x100 nie przekonwertujesz w prosty sposób na QR (odwrotnie owszem,240stki o obie strony)
topol Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Ośka 15 to jakby dodatek do zupy. Dodaj rure taper i golenie 34,szerszą obrecz (27). Zupa bedzie smaczna. Sama oś na byle amorku z kichowatymi kołami to tylko lans. Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
KBS Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 350tki 15x100 nie przekonwertujesz w prosty sposób na QR (odwrotnie owszem,240stki o obie strony)To nieprawda, jest możliwość konwersji przy zastosowaniu specjalnej tulei (przod) i tzw. end cup'ow (tył). A jeżeli chodzi o poprawę sztywności, to tak jak pisali przedmówcy, nie sądzę abyś to wyczuł (samej osi 15 tak samo:-P) Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Mod Team durnykot Napisano 11 Marca 2017 Mod Team Napisano 11 Marca 2017 350tki 15x100 nie przekonwertujesz w prosty sposób na QR (odwrotnie owszem,240stki o obie strony) Jeśli dobrze pamietam, to obecne 350 mają możliwość konwersji na QR15. Przynajmniej moje mają i zajmuje to 31 sekund. Tu jest wykaz adapterów. Ceny trzeba zweryfikować http://www.dt4you.pl/DT4YOU/serwis_html/
Mateusz95 Napisano 11 Marca 2017 Autor Napisano 11 Marca 2017 Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Ogólnie chyba nie wszyscy zrozumieli do czego zmierzam. Chce kupić DT Swiss 350 w wersji 15x100 (oś 15mm) i za pomocą adapterów zejść do 9mm. Cały zestaw składam na ex471 (lubie wytrzymałe, nie kwestionujmy tego) I kminie wole teraz wydac na adapter itp niz pozniej sie meczyć z całą wymianą piasty (w koncu adapter zawsze mozna bedzie sprzedac ) Dlatego moja najwieksza rozkmina polega na tym czy to rozwiązanie sie sprawdzi, a moze lepiej jednak byloby kupic te piaste w wersji na QR 5mm (czyli tak jak mam teraz) i pozniej jednak sie pieścić ze zmianą piasty czego jednak wolalbym nie robić, bo nie brzmi to zbyt logicznie z mojego punku widzenia. Przypominam, amortyzator ma mocowanie koła na tzw hakach
MikeSkywalker Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Różnic w sztywności też nie zauważam ale w wygodzie jak najbardziej, po przejściu na thru bolt. Także poszedłbym w sztywną 15tkę i adapter, zyskasz na uniwersalności.
dawid Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 zdecydowanie lepiej wybrać 15mm + adapter, wagowo wyjdzie tam samo jak piasta na qr, a niestety qr nie przekonwertujesz na 15mm
Mateusz95 Napisano 11 Marca 2017 Autor Napisano 11 Marca 2017 Gdybym patrzył na wage to bym zaczął od siebie Dzieki bardzo za odpowiedzi ! udanego weekendu. Mozna zamykać
pszemoo Napisano 13 Marca 2017 Napisano 13 Marca 2017 zdecydowanie lepiej wybrać 15mm + adapter, wagowo wyjdzie tam samo jak piasta na qr, a niestety qr nie przekonwertujesz na 15mmDokładnie tak. Do przedniej piasty nie potrzeba endcapów tylko sam adapter (ten od Dawida sprawdza się doskonale;)). Piastę QR można "przerobić" za pomocą endcapów ale tylko TYLNĄ, z przednią QR nie da się nic zrobić. Tapatalk...pszemoo
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.