graczu Napisano 9 Marca 2017 Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Chciałbym wymienić ramę mojego roweru na coś lżejszego, krótka historia dlaczego: Udało się w końcu zdobyć własne mieszkanie i będę teraz jeździć jakieś 10 kilometrów dziennie w jedną stronę i kolejne 10 w drugą. Na aktualnym rowerze dosyć ciężko mi się jeździ gdy wsiadam na znajomych lżejsze rowery czuję różnicę. Większość części w moim rowerze zmodernizowałem więc chciałbym wymienić tylko ramę na nową lżejszą. Budżet no tak do 700 zł czy będę coś w stanie kupić lżejszego? Moja specyfikacja: 198 CM wzrostu i 110 KG wagi ciężkiej :-) Aktualna to rama od roweru: Scott Sportster 4 ( takie coś https://drive.google.com/file/d/0B72iJN_9g3QMY0JUOG9JUzBZV1U/view?usp=sharing ) Pozostałe części które mam u siebie: Zębatka przednia: HELL'o MTB Narrow Wide 104 BCD 36T Korba: FC-M590 ( 104 bcd ) Przednia przerzutka: FD-M590 Tylna przerzutka: RD-MC20 Kaseta: Alivio CS-HG51 8 rz. SHIMANO Łańcuch: Shimano 8 Obręcze kół: 28" (700C) (622x18) Alexrims DM18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RBTS Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Przy twojej masie różnica w "lekkości jazdy" po modernizacji za kwotę 700 zł będzie praktycznie niezauważalna. Jazda na rowerach znajomych może wydawać się lżejsza także z innych powodów, np dłuższe ramiona korb. Moim zdaniem na dojazdy do pracy nie potrzeba nic lepszego. Sam dojeżdżam codziennie na podobną odległość piętnastokilgramowymo rowerem "gospodarczym" (retro MTB) i nie czuję szczególnego dyskomfortu w porównaniu z lekką szosówką, jeśli oczywiście patrzymy no to przez pryzmat jazdy mającej charakter dojazdowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graczu Napisano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Przy twojej masie różnica w "lekkości jazdy" po modernizacji za kwotę 700 zł będzie praktycznie niezauważalna. Jazda na rowerach znajomych może wydawać się lżejsza także z innych powodów, np dłuższe ramiona korb. Moim zdaniem na dojazdy do pracy nie potrzeba nic lepszego. Sam dojeżdżam codziennie na podobną odległość piętnastokilgramowymo rowerem "gospodarczym" (retro MTB) i nie czuję szczególnego dyskomfortu w porównaniu z lekką szosówką, jeśli oczywiście patrzymy no to przez pryzmat jazdy mającej charakter dojazdowy. Korbę z ramionami właśnie wziąłem taką samą jak na rowerze którym jeździłem i jechało się dobrze. Może już przesadzam, ale mam takie wrażenie że coś ciężko się kołuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Powitoł A kaseta podobna jak w porównywanym rowerze? A piasty kręcą się bez oporu? Na ogólne wrażenie z jazdy może mieć wszystko: pozycja za kierownicą, zgranie komponentów, ich stan, opony. Urwania z samej ramy 300-400gram, jak wcześniej napisano, za bardzo nie zauważysz przy normalnym kulaniu się do pracy. Pozbycie się klamora-amortyzatora na rzecz widelca sztywnego więcej da, ale to musiałbyś zdecydować, czy chciałbyś jeździć na sztywno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graczu Napisano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Powitoł A kaseta podobna jak w porównywanym rowerze? A piasty kręcą się bez oporu? Na ogólne wrażenie z jazdy może mieć wszystko: pozycja za kierownicą, zgranie komponentów, ich stan, opony. Urwania z samej ramy 300-400gram, jak wcześniej napisano, za bardzo nie zauważysz przy normalnym kulaniu się do pracy. Pozbycie się klamora-amortyzatora na rzecz widelca sztywnego więcej da, ale to musiałbyś zdecydować, czy chciałbyś jeździć na sztywno Kaseta inna ale nowa tak samo łańcuch, rok temu zmodernizowałem 90% części, rower oddałem do serwisu parę tygodni temu bo brak czasu by samemu coś zrobić, serwis ma dobre opinie, też tu ktoś na forum o nim pisał. Serwisant stwierdził że koła toczą się naprawdę dobrze i nic nie przeszkadza. Pytałem się co bym mógł zmienić to polecił kierownicę na szerszą ( planuję po wypłacie :-) ) a na przyszłość zakupić lżejszy rower dlatego też pomyślałem by wymienić ramę :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RBTS Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Masz zbyt wąską kierownicę? Jeśli nie jeździsz w trudnym terenie, nie masz potężnych barów, to zmiana kierownicy na szerszą od "standardowej" spowoduje tylko dodatkowe opory powietrza i mniejszą wygodę. Odchudzenie ramy niewiele zmieni (chyba że trasa obfituje w liczne podjazdy), bo przecież rower ma służyć głównie dojazdom, a nie jeździe sportowej . Dalsze zmiany nie mają sensu, tym bardziej, że i tak planujesz zakup nowego roweru. PS Przy twoim wzroście, jeśli nogi masz proporcjonalnej długości, korby powinny mieć długość co najmniej 175-180mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graczu Napisano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 (edytowane) Masz zbyt wąską kierownicę? Jeśli nie jeździsz w trudnym terenie, nie masz potężnych barów, to zmiana kierownicy na szerszą od "standardowej" spowoduje tylko dodatkowe opory powietrza i mniejszą wygodę. Odchudzenie ramy niewiele zmieni (chyba że trasa obfituje w liczne podjazdy), bo przecież rower ma służyć głównie dojazdom, a nie jeździe sportowej . Dalsze zmiany nie mają sensu, tym bardziej, że i tak planujesz zakup nowego roweru. PS Przy twoim wzroście, jeśli nogi masz proporcjonalnej długości, korby powinny mieć długość co najmniej 175-180mm. Mam szerokie barki ( 8 lat na siłowni jak byłem młodszy zrobiło swoje ) jestem na pewno szerszy niż przeciętny kowalski. Jak mnie serwisant zobaczył to od razu mi to zaproponował. Korbę mam właśnie 175mm: Shimano Deore FC-M590 44/32/22 9rz 175mm Kulki w łożyskach w kołach też wymieniłem na shimanowskie nowe. No wszystko po kolei :-) Kierownica, potem wymienię sobie koła na takie z piastami na łożyskach maszynowych i chciałbym też tylną przerzutkę do zestawu z serii M59x wymienić. Może po prostu jest ze mnie ciężka nic nie wyszło i tyle a ja się dziwie :-) Edytowane 13 Marca 2017 przez graczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia w oponach, ewentualnie wymiana na takie z mniejszymi oporami toczenia. Do crossów pompuje się 4-5barów i często trzeba dopompowywać Rower to dość prosta konstrukcja i jeśli łożyska w kołach są ok, koła napompowane, hamulce nie obcierają to kilkaset gram różnicy na ramie nie zrobi różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graczu Napisano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia w oponach, ewentualnie wymiana na takie z mniejszymi oporami toczenia. Do crossów pompuje się 4-5barów i często trzeba dopompowywać Rower to dość prosta konstrukcja i jeśli łożyska w kołach są ok, koła napompowane, hamulce nie obcierają to kilkaset gram różnicy na ramie nie zrobi różnicy Opony mam do 5 atm. i tyle pompuje, po tygodniu używania jest 4,2~4,5 atmosfery no i dobijam do 5 :-) ( sprawdzałem na dwóch lepszych pompkach z tymi ciśnienio metrami) Opony mają niecały rok, CST SALVO ( http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/czesci/opony/cst/43324/salvo ) Koła się toczą, hamulce nie ocierają :-) może po prostu jestem za ciężki i brak kondycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graczu Napisano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2017 (edytowane) No i stało się, wymieniłem następne części, kupiłem najtańszy zestaw kół z łożyskami maszynowymi, tak pokrzywiłem tylne koło na łączeniu krawężnika że powiedziałem nie ma co próbować to naprostować. Piasta przednia MODEL NT-751SB i tył MODEL NT-802SB na obręczach Rodi ( http://allegro.pl/show_item.php?item=6764024848 ), do tyłu wrzuciłem przerzutkę: Shimano RD-M 592 SGS Do tego szersza kierownica. I powiem szczerze mimo że moja waga się nie zmieniła to jazda rowerem jest teraz o niebo lepsza, czuje zmianę i to sporą, no rower po prostu się lepiej TOCZY. Po tym całym doświadczeniu z rowerem mam wrażenie że najważniejsze części mające związek z wygodą/jakością jazdy to: piasty, korba, kaseta i łańcuch ( czyli chyba coś na czym najbardziej oszczędza producent gotowców ). Oczywiście wyczytałem w internetach że "Shimano RD-M 592 SG" jest też kompatybilne z kasetą 8rz i łańcuchem 8 a u mnie za nic nie mogę ustawić by płynnie zmieniało przerzutkę na kasecie tylnej na biegach 1-2, 2-1. Więc w najbliższym czasie wrzucę jeszcze kasetę 9rz + łańcuch i manetkę. A cały tak wyładniał: https://drive.google.com/file/d/0B72iJN_9g3QMRzNuTjVXYndSc0k/view?usp=sharing Edytowane 23 Czerwca 2017 przez graczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.