Skocz do zawartości

[Rower] Kross level 2016 - R2 czy R3?


Hayate3332

Rekomendowane odpowiedzi

Wg nie specjalnie warto. Za 200 zł więcej dostajesz rower o 200 gram lżejszy, który ma jedynie 1 bieg więcej na kasecie o dokładnie tej samej rozpiętości,więc o ile się nie ścigasz z czasem na w miarę płaskich odcinkach to możesz tego nawet specjalnie nie odczuć. Jakby Ci się kiedyś zamarzyło mieć 9 biegów to wymiana kasety i manetek (najlepiej na wyższej grupy) zupełnie wystarczy.

Do tego tańszy R2 ma hamulce TEKTRO, które uchodzą za żywotniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym dołożył to 200 zł. Głównie ze względu na amorek ze zdalną blokadą (jak blokada to tylko zdalna dla mnie). Tak się mówi - zmienisz manetki. Ale takie manetki kosztują 120 zł. No to z różnicy w cenie zostaje 80. zł. 20 zł idzie na lepszy łańcuch. Czyli za 60 zł masz 1 bieg dodatkowo, lepsze chwyty, kasetę klasę wyżej i amortyzator ze zdalną blokadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator to w ogóle duże słowo w przypadku tych rowerów. Zdalna blokada jest fajna, ale też zerojedynkowa, a pokrętło na goleni ma płynną regulację - co kto lubi.

Ten 1 bieg więcej jest dodany w środku kasety, a nie rozszerza jej zakresu, więc już napisałem, że może się okazać, że się tego nie zauważy - zależy od stylu jazdy. Kaseta klasę wyżej jest co najwyżej lekko lżejsza, albo i nie, bo ma jedną zębatkę więcej. Co do zmiany manetek to może się okazać, że takiej potrzeby nigdy nie będzie - jak będzie brakować biegów to tak samo w R2 jak R3, wiec nawet w R3 będzie kaseta do wymiany. Jakby manetki w R3były chociaż Alivio to opłaciłoby się dołożyć.

Lepsze chwyty :icon_question:

 

Co do hamulców to tania hydraulika Shimano lubi się czasem rozszczelnić i nie lubi niskich temperatur, wiec opinie ma średnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tego że ten bieg nie rozszerza zakresu? Przy zakresie 11-34 8 biegów to już jest trochę mało, przy 9 biegach będzie w porządku. Co do hamulców to masz gwarancję, więc gdyby pociekły powinni je normalnie wymienić. Ja byłbym za r3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj aż wypowiedzą się jeszcze inni, nasze zdanie już znasz. Jakby wszyscy uważali tak samo, to wszyscy byśmy jeździli jedynym słusznym modelem roweru ;-)


P.S.

Zakres przełożeń w R będzie jednak większy ze względu na przednią korbę. Więc i zakres i ilość biegów na korzyść R3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście brał bym R2, jakby się ramą różniły to bym dołożył a tak to wolałbym te kasę na coś innego wydać. Np sprzedać ta korbę i dołożyć do lepszej czy coś w tym stylu. A z czasem sobie skonfigurujesz pod siebie wymieniając resztę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...