Skocz do zawartości

[Opony do starej kolarzówki] Columbus - maksymalnie wytrzymałe


igorrro

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

W zakresie kolarstwa jestem zupełnym amatorem, jednak od pewnego czasu posiadam około 40-u letnią kolarzówkę Columbus. Rower sprawuje się świetnie, wszystkie elementy są sprawne. Mam jednak problem z oponami: muszę czasem zjechać na drogę utwardzoną lub przejechać fragment np. trawnika, co szybko kończy się przebiciem opon, dostosowanych do jazdy jedynie po asfalcie. Chciałem więc zasięgnąć rady w kwestii zakupu opon: poniżej przesyłam linki do paru modeli opon które wydają mi się rozsądne, jak również przesyłam zdjęcia roweru.

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-marathon-26-green-guard-schwalbe,45654.html

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-marathon-mondial-performance-26x2-0-rg-endurance-reflex-drutowa-schwalbe,35356.html

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-marathon-plus-28-cali-622-schwalbe,43408.html

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,big-apple-plus-26x2-15-greenguard-schwalbe,472866.html

 

Napisano

Jaki jest w końcu rozmiar kół, 26, czy 29? No i przebicie po przejeździe po trawniku? To tak nie dziala, nawet zosowa opona musi coś takiegowytrzymać, poza tym jakie będą plusy szosówki, jak założysz tam 2 calowe opony?

Napisano

W tak starym rowerze masz prawdopodobnie koła 27" więc żadne z tych opon nie będą pasować. Wybór jest obecnie bardzo mały ale ciągle są produkowane jakieś tanie Kendy na taki rozmiar. Aha 27 to 27, to nie to samo co 27,5 czy 28 ;)

Napisano

Na zdjęciach nie widać dokładnie ile jest miejsca przy hamulcu na grubszą oponę, dlatego proponuję pojechać na Kabaty obejrzeć i kupić

http://allegro.pl/opona-700x23c-schwalbe-marathon-28x0-9-w-wa-i6697046104.html,

 

albo z wysyłką

 

http://allegro.pl/opona-schwalbe-marathon-28x0-90-700x23c-greenguard-i5435880867.html

 

Ta opona będzie wyższa od normalnych opon o grubości  23 mm bo ma więcej gumy, jest wysoka jak opona 25 ma więcej o 2-3 mm gumy na wysokość. Pierwszy raz bardzo trudno ją załozyć przydają się  łyżka, mydliny i druga osoba do ściskania opony bo taki gruby bieżnik rozpręża brzegi z kordem na boki, to najtrudniejsze do założenia opony które miałem. Ponowne zakładanie już bez problemów.

 

Jeżeli w ramie jest bardzo dużo miejsca na gumę można kupić wersję 25 ( jest wysoka jak  opona 28 trzeba doliczać te 3mm grubości na wkładkę przebiciową)

 

 

Dla (na) upartego można też wsadzić w zwykłe, posiadane opony już specjalną taśmę przeciwprzebiciową Zefal. Nie uchroni ona przed dobijaniem gumy do krawężnika, Marathony mogą być ciut bezpieczniejsze w sprawie dobić bo mają naprawdę dużo gumy co trochę może amortyzować docinanie dętki.

Najważniejsze to sprawdzić taśmę ciśnieniową wewnątrz koła czy chroni dętkę przed urazami o otwory na szprychy, i pompować na tyle często by nie było dobijania do przeszkód, krawężników.

 

Napisano

Jak czołg do kamizelki kulodpornej, maratony to wąż ogrodowy, ciężkie ale uniwersalne, do normalnej jazdy dzień po dniu, z a do b. jako tako jadą po ziemi czy szutrze

Napisano

Czyli rozumiem że Marathony będą zdecydowanie najwytrzymalszą opcją w moim przypadku (ograniczenie w postaci szerokości opon)?

Napisano

W mojej ocenie tak , w rozmiarz 25 jest jeszcze wyższa ochrona, tzw niebieska wkładka ale nie umiem doradzić czy zmieści się w  Twojej ramie, opona 25 może ocierać w okolicy osi hamulca, bo ma 3 mm gumy więcej niż zwykła  szosowa opona rozmiar 25. W rozmiarze opony parametr 23, albo 25 to szerokość opon, w przypadku zwykłych lekkich opon szosowych najczęściej szerokość równa jest wysokości, ale nie w przypadku wymienionych Maratonów.

Napisano

Ok, super! Opony zamówiłem takie jak proponowałeś. Teraz pytanie odnośnie dętki: jaką polecasz do tych opon i kół? Dzięki!

Napisano

aktualnie mam w tych oponach dętki najprostsze z deka, te sprzedawane po 2szt. Ale możesz kupić po prostu schwalbe czy continental,byle nie jakiś niewiadomo stare połatane czy bezmarki, nie zakladaj też nowej dętki z pudełka ktore np jeździło przez rok gdzieś w bagżach jako zapas,wibracje i przestawianie wyciera brzegi zwiniętej dętki o fabryczne pudełko i to przetarcie kiedyś się mści w najgorszym momencie. Mi tak zapracowało pudeleczko continental

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...