dervill Napisano 4 Marca 2017 Napisano 4 Marca 2017 Witam podjąłem się wymiany kulek w łożysku i nasmarowaniu w tylnej piaście koła. Problem pojawił się podczas składania. Niestety przy moim serwisie odkręciłem nakrętki z obu stron osi, co sprawiło, że nie mogę teraz idealnie ustawić koła w osi z hamulcem. Tarcza jest przesunięta o dosłownie 1-2mm i nie potrafię tego skorygować. Próbowałem korygować już samym zaciskiem, ale niestety skończył mi się zakres i nadal tarcza jest przesunięta względem zacisku (tj. środkiem pomiędzy klockami hamulcowymi). Teraz naciskając hamulec jeden klocek musi przebyć ok 1-2mm a drugi przylega do tarczy. To powoduje, że mam bardzo słaby tylny hamulec, wręcz nie hamuje wcale. Jak mam to prawidłowo zrobić. Czy mógłby ktoś pomóc. Oddanie go do serwisu to ostateczność, bo chciałbym sam to zrobić.
Gość Napisano 4 Marca 2017 Napisano 4 Marca 2017 Mówisz o konusach tak? Niestety pozostaje metoda prób i błędów. W przyszłości najpierw poczytaj w internecie, od dawna wiadomo że nie rusza się strony napędowej, wtedy nic Ci się nie zmieni. A jak koniecznie chcesz zdjąć konusy to warto suwmiarką zmierzyć odległość na jaką były nakręcone.
grande1970 Napisano 4 Marca 2017 Napisano 4 Marca 2017 spokojnie, wszysko można ponownie poskładać tylko powoli https://www.google.pl/search?q=schemat+tylnej+osi+w+rowerze&espv=2&biw=1366&bih=648&tbm=isch&imgil=MFt0iFqB_sjhmM%253A%253BEVoeLg3s1hfVjM%253Bhttps%25253A%25252F%25252Froweroweporady.pl%25252Fserwisowanie-tylnej-piasty-na-lozyskach-kulkowych%25252F&source=iu&pf=m&fir=MFt0iFqB_sjhmM%253A%252CEVoeLg3s1hfVjM%252C_&usg=__5iIY3ZJjXK9_wa1fAOlaLeNC-U4%3D#imgrc=MFt0iFqB_sjhmM: https://roweroweporady.pl/serwisowanie-tylnej-piasty-na-lozyskach-kulkowych/
dervill Napisano 4 Marca 2017 Autor Napisano 4 Marca 2017 albo robię coś źle i czegoś nie wiem, albo mój rower jest pokrzywiony:) Moja piasta to FH-RM66 1. wsadziłem oś z włożonym konusem i nakrętką od strony napędu 2. skręciłem konusy od strony napędu bardzo mocno tak jak było w poradniku (podczas pierwszego skręcania również posiłkowałem się youtubem i tym poradnikiem). Oś została w taki sposób ustawiona, że jej końce leżą dokładnie po środku wcięć w ramie. 3. wkręciłem konus, nałożyłem tulejkę dystansową oraz nakrętkę od strony tarczy hamulcowej. i tu pojawia się problem. Skręcając nakrętkę pozbywam się luzów na osi. Tylko problem leży w tym, że po skręceniu nakrętki tak, że oś kręci się bez większych oporów i nie ma luzów i zaciśnięciu szybkozamykacza tarcza jest dosłownie o 2-3mm przesunięta w jedną stronę. 4. teraz powinienem ustawić zacisk tak by był on po środku tarczy (odkręcam śruby na zacisku, naciskam hamulec i skręcam śruby). Problem w tym, że tarcza jest przesunięta tak, że nie mam już regulacji na zacisku i zacisk jest przesunięty w jedna stronę w stosunku do tarczy. Co powoduje, że nie mam tylnego hamulca. Rozwiązaniem byłoby odkręcenie o 1-2 zwoje nakrętki od strony hamulca, tak by całe koło wraz z tarczą przesunęło się i umożliwiło ustawienie zacisku po środku tarczy. Problem w tym, że jeśli odkręcę o 2 zwoje nakrętkę powstaje luz, bo nakrętka nie trzyma wtedy tulei dystansowej a co za tym idzie konusa. Tak więc przykręcenie konusa wraz z nakrętką od strony napędu(!) o 2-3mm w jedną lub w drugą stronę (oczywiście tak by końcówka osi była względnie pośrodku wcięcia w ramie) nie ma najmniejszego znaczenia. Ważne jest w jakiej odległości nakrętka po drugiej stronie osi od strony hamulca jest przykręcona. Bo to ona ustawia koło a tym samym hamulec względem zacisku. Jeśli moje przemyślenia po juz 3 razie rozbierania tej osi są błędne to proszę o wyjaśnienie.
grande1970 Napisano 5 Marca 2017 Napisano 5 Marca 2017 daj zdjęcia tego jak masz to poskładane bo tez rozbierałem to do zera w zeszłym roku i owszem za pierwszym razem tez źle złożyłem oś ale za drugim się poprawiłem i wszystko było ok twoja piasta to https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwim9-rehr_SAhWCGCwKHW0CCg4QFggaMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.paul-lange.de%2Findex.php%2Fde%2Fexplosionszeichnungen.html%3Ffile%3Dfiles%2Fpaullange%2F07_Service%2F04_Downloads%2FShimano%2Fexplosionszeichnungen%2FFH%2FFH-RM66-3251.pdf&usg=AFQjCNFR4HFz0RMHTEumgDX2bnDf8egfWA&sig2=JCBdQvKQmezOG7UKILYrCA&bvm=bv.148747831,d.bGs
Przemcio Napisano 5 Marca 2017 Napisano 5 Marca 2017 A nie założyłeś osi odwrotnie?? Z jednej strony jest dystans a z drugiej nie ma. Samo ustawienie osi nie jest problemowe. Ja u siebie oś ustawiłem tak żeby wystawała tak samo z dwóch stron z konusów i wszystko śmiga. To raczej nie jest technologia kosmiczna.
Pidzej Napisano 5 Marca 2017 Napisano 5 Marca 2017 Prawdopodobie coś poskładałeś nie po kolei, tj. dałeś któraś podkładkę / podkładki nie tam gdzie trzeba... Sprawdź czy jest dokładnie tak jak na rysunku http://marvelos.ee/6581-thickbox_default/right_hand_lock_unit_fhrm66_nonseries.jpg
dervill Napisano 8 Marca 2017 Autor Napisano 8 Marca 2017 nie wiem jak to mozliwe ale ja nie mam tam podkladek. Tylko konusy, dystans (ktory jest od strony tarczy) i nakretki. Odkrecilem ta nakretke co trzyma tarcze i mialem idealny dostep do skrecenia wszystkiego. Zrobilem jak napisaliscie, ustawilem os po srodku. Czy moge wrzucic jakas podkladke by wycentrowac Kolo tak by tarcza byla po srodku zacisku (i pozniej skorygowac delikatnie ustawienie juz samym zaciskiem)?
Witboj Napisano 9 Marca 2017 Napisano 9 Marca 2017 A czy podczas pierwszego rozkręcania zdejmowałeś też tarczę hamulcową? Może złożyłeś tarczę tył na przód, czyli napisami do tyłu?
dervill Napisano 14 Marca 2017 Autor Napisano 14 Marca 2017 tarcze zakladam tym wiencem od strony kola. Dorobilem podkladke i jest znacznie lepiej. Brakowalo wlasnie tych 1-2mm odstepu by moc zaciskiem teraz wspobodnie regulowac. Nie wiem czy to mozliwe, zebym gdzies te podkladki po drugiej stronie kola zalozyl. Byl to moj pierwszy raz czlowiek uczy sie cale zycie. Czy ktos robil juz konserwacje amortyzatora Rock Shock RC32?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.