vide7 Napisano 2 Marca 2017 Napisano 2 Marca 2017 Witam. Coraz wyższe temperatury za oknem zmotywowały mnie do odświeżenia i przygotowania roweru na nowy sezon. Problem pojawił się przy ocenie zużycia napędu - nie mam pewności czy nadaje się do wymiany. Proszę zatem doświadczonych forumowiczów o podpowiedź. Napęd ma przejechane 5 tys. km., korba - ALIVIO M411, kaseta - ALTUS HG41. Kaseta: https://zapodaj.net/f528b7e52210b.jpg.html https://zapodaj.net/866591d8ac66f.jpg.html Korba: https://zapodaj.net/7ac622a69f098.jpg.html https://zapodaj.net/bd09c2f0a1aca.jpg.html https://zapodaj.net/773dc07cb47f4.jpg.html
Tatanka Napisano 2 Marca 2017 Napisano 2 Marca 2017 Napęd nie wygląda źle.Powinien jeszcze posłużyć.Łańcuch nie jest wyciągnięty? Są jakieś problemy?
Gość Napisano 2 Marca 2017 Napisano 2 Marca 2017 Na moje oko to zęby są idealne, a co do łańcucha to proponuję nałożyć go na największy tryb z przodu i pociągnąć łańcuch do przodu. mniej więcej jak na tym linku http://www.dansmc.com/chaintest.jpg Jak odejdzie na jakieś 4-5 mm. to jeszcze pewnie trochę pojeździ, z tym że warto go pomału wymienić. A najlepiej to udać się do jakiegoś warsztatu i sprawdzi Ci ten łańcuch odpowiednim narzędziem który prawdę Ci powie. Za takie sprawdzenie nie powinien wziąć ani złotówki.
woojj Napisano 2 Marca 2017 Napisano 2 Marca 2017 Kaseta i łańcuch do wymiany. Ostatni moment.... chyba że będziesz jeździł do zarżnięcia wszystkiego i wymiana 3 elementów.
GTZaskar1991 Napisano 2 Marca 2017 Napisano 2 Marca 2017 Kaseta i łańcuch do wymiany. Ostatni moment.... j. w.
vide7 Napisano 2 Marca 2017 Autor Napisano 2 Marca 2017 Dziękuję za odpowiedzi Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie - ile mogą wytrzymać zęby blatów korby zakładając, że wymienię kasetę i łańcuch?
gocu Napisano 2 Marca 2017 Napisano 2 Marca 2017 To jest po prostu kwintesencja tego forum - na proste pytanie podparte zdjęciami gość otrzymuje kompletnie sprzeczne odpowiedzi. To jest po prostu żenujące.
Tatanka Napisano 2 Marca 2017 Napisano 2 Marca 2017 Widocznie nie jest takie proste ocenić stan zużycia.Dokładnie taką samą kasetę wymieniałem rok temu i była w dużo gorszym stanie,dlatego uważam że jeszcze posłuży.
GTZaskar1991 Napisano 2 Marca 2017 Napisano 2 Marca 2017 Oczywiście, że jeszcze posłuży, ale nie z nowym łańcuchem, a z obecnym to jeszcze 500 km i korba będzie się b. szybko zużywać. Jakby miał ze 3-4 łańcuchy w ~50% zużyte to by na tej kasecie zrobił z 6-7kkm bez szkodliwości dla korby. Metoda "na 3 łańcuchy" (ja polecam 3 lub 4 na jedną kasete) to jedyne słuszne rozwiązanie, by jezdzić ekonomicznie.
vide7 Napisano 2 Marca 2017 Autor Napisano 2 Marca 2017 GTZaskar1991, wybacz za moją dociekliwość, jednak muszę zapytać (aby nie zadawać podobnych pytań w przyszłości) Po czym poznajesz, że korba jest już zużyta i jaki będzie efekt dołożenia do niej nowego łańcucha i kasety?
Witboj Napisano 2 Marca 2017 Napisano 2 Marca 2017 Ja również uważam, że kaseta jest całkiem, całkiem. Korba owszem - zajechana. Oczywiście gdyby fotografowane elementy były czyste to i ocena stanu byłaby łatwiejsza.
Michulo Napisano 2 Marca 2017 Napisano 2 Marca 2017 Ale w korbie to chyba tylko środkowa tarcza jest w kiepskim stanie.A skoro jest demontowalna,to wymienić.Kaseta wydaje się w porządku
vide7 Napisano 7 Marca 2017 Autor Napisano 7 Marca 2017 Witam, piszę ponownie. Rozkręciłem korbę, wyjąłem środkowy blat i dokupiłem taki sam nowy. Porównując jednak oba blaty wydaje mi się, że wbrew niektórym wypowiedziom, stary nie jest szczególnie zużyty - co o tym sądzicie? Zdjęcia poniżej: Stary blat: https://zapodaj.net/242c1ff018669.jpg.html https://zapodaj.net/b090d03325306.jpg.html Nowy blat: https://zapodaj.net/5b2226c0bbb30.jpg.html https://zapodaj.net/483004662af94.jpg.html
Tatanka Napisano 7 Marca 2017 Napisano 7 Marca 2017 Problem pojawił się przy ocenie zużycia napędu - nie mam pewności czy nadaje się do wymiany. Ponawiam pytanie:Są jakieś problemy?
vide7 Napisano 7 Marca 2017 Autor Napisano 7 Marca 2017 Łańcuch co jakiś czas przeskakiwał na kasecie, jednakże niezbyt często. Rower za kilka miesięcy wyruszy na kolejną wyprawę i nie chciałbym w międzyczasie go serwisować, zależy mi na ogarnięciu całości teraz. O ile kaseta i łańcuch kończą swój żywot, nie mam pewności co do korby. Nie wiem jak stare blaty zachowają sie z nowym łancuchem i korbą. Nie ma jednak sensu wymieniać blatów w sytuacji, kiedy stare są w porządku. Stąd moja prośba o ocenę stanu i podpowiedź, co robić
Gość Napisano 7 Marca 2017 Napisano 7 Marca 2017 Moja zasada jest taka. Jak jeździsz od nowości rowerem i wiesz że nic nie było w nim wcześniej dłubane, więc pierwszy raz wymieniasz łańcuch i kasetę to przednie blaty zostawiasz. Jak 2 raz wymieniasz łańcuch i kasetę to zalecam wymianę również przodu, choć nie zawsze. Rzecz ma się nieco inaczej jak się jeździ na 2-3 łańcuchach, aczkolwiek to się Ciebie nie tyczy.
Kiersztor Napisano 8 Marca 2017 Napisano 8 Marca 2017 Wg mnie na zdjęciach z początku tematu korba jest OK. Kaseta nosi ślady zużycia, ale tragedii nie ma. Osobiście zakupiłbym nowy łańcuch, założył i po jeździe testowej zobaczył czy wszystko jest cacy. Jeśli nic nie będzie przeskakiwało zostawiłbym jedynie z wymienionym łańcuchem, jak będzie zgrzyt, zapodałbym nową kasetę i po krzyku.
GTZaskar1991 Napisano 8 Marca 2017 Napisano 8 Marca 2017 Po czym poznajesz, że korba jest już zużyta Porównując jednak oba blaty wydaje mi się, że wbrew niektórym wypowiedziom, stary nie jest szczególnie zużyty Otóż to. Jeśli zamierzasz jezdzić zakładając jeden łańcuch, a nie metodą na trzy to musisz go mierzyć po całości. Jeśli będzie dłuższy od nowego o 5 mm (ostatecznie 7 mm) to kosz i kupujesz nowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.