RainbowHunterPL Napisano 27 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Witam zastanawiam się czy klocki od niższych modeli hamulców shimano będą pasować do moich deorek M615 zauważyłem że E01S ma więcej materiału ciernego na płytce używał ktoś takiej kombinacji? Napisane na Noki 3310 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 27 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 1s to okładziny żywiczne. Znikną Ci szybciej niż 3s (metaliczne) Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 27 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Nie, nie będą pasować, ponieważ do 2 różne kształty klocka przystosowane do różnych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RainbowHunterPL Napisano 27 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Chodzi mi tylko o to czy będą pasować bo te z niższych grup mają większą powierzchnie cierną Napisane na Noki 3310 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pszemoo Napisano 27 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Jeśli kształt i wymiary klocka są takie same to możesz użyć zamiennie. W specyfikacji Shimano na pewno gdzieś odszukasz czy do Twoich Deore będą pasować jakieś inne klocki. Ale zamiana metalików na żywiczne mija się z celem, nawet jeżeli jest dużo więcej okładziny to i tak żywiczne zużyjesz szybciej Tapatalk...pszemoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RainbowHunterPL Napisano 27 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Miało być oba metaliki tyle że mi się pomyliło kupie testowo żywiczne i zobacze jak to współgra 12zł to nie majątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 28 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 (edytowane) Tyle odpowiedzi, a konkretów mało E03S nie będą pasować do M615. Kształt okładziny do tego modelu można sprawdzić na stronie Shimano. To nie jest tak, że można sobie przebierać dowolnie w kształtach, bo np. powierzchnia okładziny jest większa w innym modelu. Po prostu nie będzie to pasować do zacisku. Na tym można by zakończyć, ale jak już się pojawiła dyskusja żywiczno-metaliczna, to warto pamiętać, że klocki żywiczne też mają swoje zalety: lepsze odprowadzanie ciepła, cichsze hamowanie, ale przede wszystkim inną charakterystykę: mocno łapią od samego początku, podczas gdy metaliki wymagają nieco mocniejszego naciśnięcia klamki (zwłaszcza na zimno). Edytowane 28 Lutego 2017 przez Wooyek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 28 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 klocki żywiczne też mają swoje zalety: lepsze odprowadzanie ciepła Powiedz, że żartujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 28 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 (edytowane) Racja, głupio napisałem. "Lepsze" w tym przypadku nie oznacza "szybsze", wręcz przeciwnie Jest to oczywiście kontrowersyjne, ale bardziej chodzi mi o to, że to nie jest takie proste, że "metaliczne = lepsze". Nawet niektórzy pro-riderzy jeżdżą na żywicznych, a nawet... jednym takim, jednym takim. Na pewno jeździ tak Greg Minnaar i Greg Callaghan, o ile dobrze pamiętam kiedyś takim setupem chwalił się Jared Graves (niestety nie mogę teraz znaleźć źródła). Oczywiście piszę tu o riderach enduro/DH, bo w XC żywiczne klocki to nic nadzwyczajnego. EDIT: Gdyby ktoś chciał sobie doczytać: Dudes of Hazzard Greg Minnaar 1 Greg Minnaar 2 Jamie Nicoll Greg Callaghan Tahnee Seagrave Danny Hard I jeszcze krótki artykulik: A. Resin pads are softer compound, which means that they create less heat in braking systems with a low boiling point and are also less noisy. However they can wear very, very quickly in adverse weather conditions. Sintered pads have an added metal shaving content (normally copper) which means they create more heat and noise. However they last far, far better in typical UK conditions, so we'd go for sintered every time over here. Źródło: http://www.bikeradar.com/gear/article/q-a-which-brake-pads-11959/ Edytowane 28 Lutego 2017 przez Wooyek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 28 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 Jeszcze na mechanicznych Accentach nie raz poszedł smrodek z przypalonych żywicznych, czy pół metalicznych, udało mi się nawet uzyskać raz fading. Po zmianie na spiekane (też accenta) ani razu już nie udało mi się przegrzać na tych samych trasach w lesie (w górach bardziej zachowawczo jeździłem i robiłem przerwy na schłodzenie). Kultura pracy po zmianie była dużo lepsza, wyraźnie się czuło że można dużo więcej. Nie wiem czy jest sens przejmować się izolacją termiczną płynu hydraulicznego skoro wcześniej klocki żywiczne odmówią posłuszeństwa z przegrzania. Ten ostatni cytat jest jakiś dziwny. Jeżeli dany typ klocków wytwarza więcej ciepła, to znaczy że lepiej hamuje. To jest prosta konwersja energii kinetycznej na cieplną poprzez tarcie. Jeżeli różne klocki hamują tak samo skutecznie, to wytworzą identyczną ilość ciepła. Coś tutaj jest niedopowiedziane i nie do końca łapię co miał na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2018 Trochę odkopię w tytułowej sprawie. Byłem na wyjeździe i przedni (m675) mi coś kiepsko zaczął chodzić. Po wyjęciu klocków (F03C) wydawały mi się zużyte, więc kupiłem nowe (E01S). Przy wkładaniu jakoś tak trzeba było je nie do końca wepchnąć. Hamują ok, nie ma problemu z postawieniem roweru na przednim kole. Teraz po powrocie zrobiłem mały przegląd i tarcza wygląda na wytartą głębiej niż powinna. Na oko ślady wytarcia przesunęły się o jakieś 2-3mm w stronę osi. Pytanie czy można tak zostawić, czy jednak lepiej zmienić na właściwe i uznać zakup za nietrafiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2018 E01S nie są kompatybilne z zaciskiem br-m675. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 To widzę, pytanie jest czy to jest na tyle duże odstępstwo, że lepiej wymienić klocki, czy jednak można tak jeździć i nie zrobić sobie kuku. Dodatkowo czy tarcza po zużyciu tych przyjmie jeszcze prawidłowe klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Klocki po wymianie zawsze muszą się dotrzeć do tarczy. Tym bardziej jeśli tarcza ma bruzdy. Klocki co wsadziłeś są do niższych grup i tam ucho ustalające klocek w zacisku jest kilka mm wyżej (co zaobserwowałes właśnie po przesunięciu klocka głębiej w stronę osi). W ten sposób siła nacisku tłoczków jest przyłożona do klocków w niewłaściwym miejscu (nie będzie to działać optymalnie). Dodatkowo niektóre tarcze mają dosyć wąski obszar roboczy i przesunięcie klocka może powodować pewne problemy. Podsumowując jakoś tam działa ale zarówno siła hamowania jak i szybkość zużycia nie są takie jak powinny. Jak na tarczy masz głębokie bruzdy to lepiej zmienić tarcze wraz z nowymi klockami. To też mocno upośledza efektywność hamulców. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.